Bloodstained: Ritual of the Night_20190624190950

Bloodstained: Ritual of the Night

Ο πνευματικός διάδοχος του Castlevania

Release Date
18/06/2019
PLATFORM
PS4, Xbox One, PC, Nintendo Switch
DEVELOPER
ArtPlay
PUBLISHER
505 Games
Our Score
7.5

Bloodstained: Ritual of the Night, ένα παιχνίδι Metroidvania που αναπτύχθηκε από την ArtPlay και το δημιουργό του Castelvania, Koji Igarashi, ενώ θεωρείται πνευματικός διάδοχος της σειράς Castelvania που τόσο έχει αγαπηθεί. Την έκδοση ανέλαβε η 505 Games. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε σε όλες τις πλατφόρμες προ λίγων ημερών. Για την ιστορία αναφέρουμε ότι το παιχνίδι έχει περάσει από το Kickstarter εξασφαλίζοντας περισσότερα από 5,5εκ.$ νούμερο που αποτελεί από μόνο του τρομερή επιτυχία. Ας μη χάνουμε χρόνο λοιπόν πάμε να το εξερευνήσουμε χωρίς spoilers και να καταθέσουμε την άποψη μας.

Το αρχικό μενού είναι απλούστατο. Press any button μας λέει για να ξεκινήσουμε. Αμέσως εμφανίζονται οι επιλογές Game start και Configuration για την έναρξη και τις ρυθμίσεις αντίστοιχα. Οι ρυθμίσεις έχουν να κάνουν με το χειρισμό, τον ήχο, τη φωτεινότητα, και γενικές όπως η γλώσσα μενού και διαλόγων, η γλώσσα ήχου, δόνηση, hints, αίμα. Δεν είναι πολλές, είναι όμως απλές και όσες πρέπει να έχει ένα τέτοιο παιχνίδι. Στο κάτω μέρος εμφανίζονται σταθερά οι λειτουργίες των πλήκτρων του χειριστηρίου προς βοήθειας μας. Κατόπιν ελέγχου των ρυθμίσεων μας περνάμε στο κυρίως πιάτο με το Game start. Εάν υπάρχει παλιότερο σωσμένο αρχείο μπορούμε εδώ να το φορτώσουμε, εάν όχι τότε δημιουργούμε ένα και ξεκινάμε.

Στο Bloodstained Ritual of the Night ακολουθούμε την ιστορία της πρωταγωνίστριάς μας, της Μίριαμ, στις αρχές του 19ου αιώνα. Οι αλχημιστές κάνανε πειράματα πάνω της με κρυστάλλους – shards που φέρανε δαιμονικές δυνάμεις, προσδίδοντας της έτσι διάφορες δυνάμεις ως Shardbinder με τον κίνδυνο πλήρους κρυσταλλοποίησης του σώματος της με θανάσιμο κίνδυνο να μην επανέλθει ποτέ στην ανθρώπινη φύση της. Στην πορεία της θα συναντήσει ποικίλους χαρακτήρες που θα της δώσουν κουράγιο, όπως ο Gebel που την ενθαρρύνει να μην το βάλει ποτέ κάτω και να μη χάσει ποτέ την ανθρώπινη φύση της και τον Johannes που όντας και ο ίδιος αλχημιστής έχει βρει έναν τρόπο να επιβραδύνει την εξάπλωση της μόλυνσης στο σώμα των Shardbinders. Οι αλχημιστές επιδίδονται σε μια συνεχή αναζήτηση υλικών προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τους Shardbinders που έχουν δημιουργήσει , ως καταλύτες προκειμένου να εμφανίσουν τις δυνάμεις της Κολάσεως ώστε να μη χάσουν την υποστήριξη της βιομηχανικής επανάστασης. Ήταν ένα σχέδιο εκφοβισμού περισσότερο αλλά κατέληξε να είναι ανεξέλεγκτο και καταστροφικό. Οι Sharbinders θα αποτελούσαν μέρος του τελετουργικού και θα θυσιάζονταν, ωστόσο κάποιοι γλυτώσανε, ανάμεσά τους η Μίριαμ η οποία είχε πέσει σε έναν αφύσικο ύπνο. Δέκα χρόνια μετά η Μίριαμ ξυπνάει και μαθαίνει ότι οι δαιμονικές δυνάμεις έχουν κυριεύσει τη γη υπό την ηγεσία του Gebel, κατασκευάζοντας παράλληλα ένα κάστρο, το Hellhold, για να κάνει πόλεμο στην ανθρωπότητα. Έτσι η Μίριαμ καλείται να σταματήσει τον Gebel και το κακό από τη γη με όσους συμμάχους βρει στο διάβα της. Θα τα καταφέρει άραγε η Μίριαμ;

Το Gameplay του τίτλου είναι στιβαρό και λίγο αργό. Μοιάζει πολύ με παιχνίδι παλιότερης κοπής ενώ το 2,5D του είναι πολύ όμορφο δίνοντας πολύ ωραία αίσθηση του βάθους και σε μερικές περιπτώσεις κάνει χρήση ενός ψεύτο 3D φόντου καθώς εμείς κινούμαστε στο 2D επίπεδο. Η τελευταία τακτική εντυπωσιάζει αρκετές φορές και μας θυσιάζει εποχές Pandemonium για τους παλαιότερους αν θυμούνται. Η κίνηση της πρωταγωνίστριας μας της Miriam γίνεται με το σταυρό κατεύθυνσης ή τον αριστερό αναλογικό μοχλό. Στις ανηφόρες υπάρχει ένα θέμα καθότι δεν υπάρχει το παραμικρό psysic στην κίνηση και ο παίχτης δείχνει να τρέχει σε οριζόντιο επίπεδο ενώ ανεβαίνει. Λεπτομέρεια θα μου πείτε αλλά εν έτη 2019 και με βάση την εξέλιξη της τεχνολογίας θα μπορούσε να υπάρχει πιο καλή χρήση των physics. Ο χειρισμός είναι αρκετά ακριβής και προσαρμόζεται και ανάλογα με το εκάστοτε οπλοστάσιο που φέρουμε την κάθε φορά. Με το κουμπί options αποκτά με πρόσβαση στην καρδιά του παιχνιδιού άμεσα. Εξοπλισμός, Shards, Inventory, Archivesκαι options ενώ μια προεπισκόπηση του παίχτη μας εμφανίζεται στα δεξιά με τα χαρακτηριστικά του και κάθε στατιστικό. Η Miriam διαθέτει MP και HP, τα κλασσικά στατιστικά επίθεσης, άμυνας, strength, constitution, intellect, mnd, luck καθώς επίσης και ένα σωρό resistances. Όλα τα παραπάνω αυξομειώνονται με βάση το lvl του παίχτη μας αλλά και το τι εξοπλισμό φέρει. Μπαίνοντας στο Equipment μπορούμε να εξοπλίσουμε τη Miriam με ένα όπλο επιλογής μας ανάμεσα σε μια μεγάλη ποικιλία. Μαχαίρι, μικρό σπαθί, μεγάλο σπαθί, πέλεκυς, μαστίγιο, Kung fu παπούτσια είναι μερικά από αυτά. Μπορούμε να εξοπλίσουμε τα head, body και να βάλουμε μέχρι και δυο αξεσουάρ και ένα scarf πάνω μας. Για κάθε αντικείμενο υπάρχει μια μικρή επεξήγηση στο κάτω μέρος της οθόνης η οποία όμως θα θέλαμε να ήταν πιο αναλυτική ειδικά σε σχέση με τα στατιστικά του κάθε κομματιού.

Πηγαίνοντας στη συνέχεια στα Shards μπορούμε να τοποθετήσουμε τα shards που θέλουμε να χρησιμοποιούμε σε κάθε περίπτωση. Τα shards αποτελούν βασικό κομμάτι του χαρακτήρα μας, της ιστορίας αλλά και ένα πολύ βασικό κομμάτι στο οπλοστάσιο μας ενώ καταναλώνουν MP. Είναι ορθό λοιπόν να τα παρακολουθείτε και να τα εναλλάσσετε συχνά. Η επιλογή Inventory μας δίνει πρόσβαση σε ότι κουβαλάει ο παίχτης πάνω του, από potions, κλειδιά, χάρτες αλλά και ένα σωρό υλικά με απλές επεξηγήσεις αλλά με ερωτηματικά του τύπου τι κάνουμε με όλα αυτά ειδικά ως νεοεισερχόμενοι. Τα Archives περιέχουν τα πάντα αρχειοθέτη ένα σε κατηγορίες όπως εχθρούς που συναντάμε, αποστολές, τεχνικές, συνταγές και ένα σωρό αλλά πράγματα που αν έχετε όρεξη μπορείτε να διαβάσετε. Το Options μας δίνει άμεση πλήρη πρόσβαση στο options μενού.

Η Miriam πρέπει να χρησιμοποιήσει τα όπλα της και τις ιδιότητες των Shards της προκειμένου να επιβιώσει στον αφιλόξενο κόσμο που βρίσκεται. Ευτυχώς υπάρχουν χαρακτήρες που θα τη βοηθήσουν και σημεία που θα τη φιλοξενήσουν. Στα σημεία αυτά μπορεί να μιλήσει με άλλα NPCs και να πάρει νέες αποστολές, να αγοράσει και να πουλήσει υλικά και shards, να κάνει craft μέσω ενός απλού συστήματος αλλά και να σώσει την πρόοδο του παιχνιδιού. Η λογική των επιπέδων έχει να κάνει με περιοχές στην ουσία, σαν μεγάλα δωμάτια, τα οποία πρέπει να περάσουμε και να πάμε στο επόμενο για να εξερευνήσουμε. Υπάρχουν πολλές διακλαδώσεις στην πορεία. Υπάρχει σύστημα fast travel σε συγκεκριμένα σημεία ενώ το σώσιμο του παιχνιδιού γίνεται μόνο σε συγκεκριμένα δωμάτια γεμίζοντας τον παίχτη μας HP και MP. Υπάρχουν στην πορεία μπαούλα και βιβλιοθήκες να εξερευνήσετε ενώ οι εχθροί δε θα σας λυπηθούν. Αν βγείτε και ξανά μπείτε στο ίδιο δωμάτιο οι εχθροί που σκοτώσατε θα εμφανιστούν πάλι στη θέση τους. Έτσι χρειάζεται προσοχή και στρατηγική και θα συμπληρώναμε και τύχη πολλές φορές μέχρις ότου να φτάσετε σε ασφαλές σημείο για να σώσετε την πρόοδο σας. Έχετε μια και μοναδική ζωή όποτε καταλαβαίνετε το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η κάθε απόφαση σας. Με το touch pad εμφανίζεται το mini map των δωματίων που έχετε επισκεφτεί ενώ μπορείτε να ορίσετε σε ποια πλευρά της οθόνης θέλετε να εμφανίζεται μια μικρή προεπισκόπηση του χάρτη σε πραγματικό χρόνο. Δεν υπάρχει easy mode στη δυσκολία, καθότι ξεκινάτε από το normal και μπορείτε να επιλέξετε και μεγαλύτερη δυσκολία. Το παιχνίδι δεν είναι καθόλου εύκολο και κάθε απροσεξία ή βιασύνη τιμωρείται. Πρέπει πάντοτε να είστε σε εγρήγορση και έτοιμοι για μάχη ή αποφυγή των αντιπάλων. Ναι η αποφυγή των αντιπάλων πολλές φορές αποτελεί σωτήρια στρατηγική προκειμένου να προχωρήσετε βαθύτερα στο παιχνίδι. Καθώς προχωράτε και αντιμετωπίζετε εχθρούς αποκτάτε νέα shards με νέες δυνάμεις. Οι δυνάμεις τους έχουν μεγάλη ποικιλία.  Προσοχή μην αμελήσετε τις δυνάμεις τους διότι πολλές φορές αποτελούν λύση σε πιθανό πονοκέφαλο σας. Το θετικό είναι ότι έχετε άμεση πρόσβαση στο μενού ανά πάσα ώρα πράγμα που σημαίνει ότι μπορείτε να αλλάξετε οτιδήποτε στον εξοπλισμό και τα shards του παίχτη σας.Οικειοποιείται σε πολλά σημεία το Castelvania έχει ωστόσο τη δική του ταυτότητα. Οι εχθροί διαθέτουν ποικιλία τόσο σε σχεδιασμό όσο και σε κινήσεις.

Τη μουσική έχει συνθέσει η Michiru Yamane η οποία έχει συνθέσει και μουσικά θέματα στα Castelvania. Μας παραπέμπει σε παλαιότερες εποχές, πιο ρετρό αλλά προσωπικά μετά από ώρα με κούρασε και φάνταζε πολύ επαναλαμβανόμενη στα αφτιά μου. Θα την ήθελα λίγο πιο τολμηρή. Κινείται πάντως στο πνεύμα των παλιών Castelvania.

Bloodstained: Ritual of the Night_20190630165257

Τα γραφικά του τίτλου χαρακτηρίζονται αρκετά καλά και έχει γίνει τρομερή αναβάθμιση από την beta που είχε παρουσιαστεί. Διαθέτουν λεπτομέρεια, βάθος, τα σύννεφα σε πολλά σημεία κινούνται προσδίδοντας κίνηση στο τοπίο. Στο PS4 Pro που έγινε η δοκιμή το παιχνίδι τρέχει στα 1080p με στόχο τα 60fps που δείχνει να πετυχαίνει πολύ καλά. Στο Xbox One X τρέχει σε native 4k με HDR και με στόχο τα 60fps με πιο συχνές όμως πτώσεις καρέ μέχρι το όριο των 50fps. Στο απλό  PS4 στόχος είναι τα 60fps στα 1080p αλλά με πολύ συχνές πτώσεις καρέ σε πολύ χαμηλά επίπεδα, όπως και στο Xbox One με ανάλυση 900p. Στο  Nintendo Switch έχουν γίνει αρκετές παραχωρήσεις στον οπτικό τομέα και την ανάλυση, 576p portable mode και 720p σε docked mode και στόχο τα 30fps που πετυχαίνει, λόγω και της φύσης του μηχανήματος, και τα loading times σε αρκετά σημεία είναι πολύ μεγάλα και κόβουν τη δράση. Υπάρχουν αρκετά glitches και crashes για αυτό συνίσταται συχνό save όπου είναι εφικτό. Στο PS4 Pro σε κάποια στιγμή άρχισε ο παίχτης μου να τρέχει συνεχώς προς τα αριστερά χωρίς να μπορώ να τον ελέγξω. Προς έκπληξή μου διαπίστωσα ότι το χειριστήριο δεν αποκρινόταν σε τίποτα και το άλλαξα αλλά πάλι χωρίς αποτέλεσμα. Είχαν μάλιστα χάσει και το συγχρονισμό στην κονσόλα. Η λύση ήταν reboot την κονσόλα. Δεν ξέρω αν έφταιγε το ίδιο το παιχνίδι ή κάτι άλλο αλλά οφείλω να το αναφέρω με κάθε επιφύλαξη. Γεγονός  είναι ότι είναι η πρώτη φορά που μου συνέβη και μάλιστα ενώ έπαιζα το εν λόγω παιχνίδι. Ελπίζουμε τα όποια προβλήματα να διορθωθούν σύντομα σε όλες τις πλατφόρμες.

Τελικά το Bloodstained: Ritual of the Night αποτελεί έναν αξιόλογο πνευματικό διάδοχο του Castelvania. Προσωπικά θα περίμενα καλύτερη χρήση των physics, καλύτερες επεξηγήσεις στα μενού και πιο τολμηρή, λιγότερο κουραστική μουσική και καλύτερο τεχνικό τομέα. Δεν είναι παιχνίδι που θα αρέσει σε όλους. Τιμωρεί το παραμικρό λάθος και θέλει υπομονή. Αν είστε λάτρης των Castelvania ή σας αρέσουν τα δύσκολα platforms τότε θα το λατρέψετε.

Ευχαριστούμε θερμά τη IGE για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Άξιος πνευματικός διάδοχος του Castelvania
Ωραίο εικαστικό
Μεγάλη διάρκεια
Ποικιλία επιπέδων και εχθρών
Ωραία παρουσίαση με διαλόγους
Ανάπτυξη χαρακτήρα
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Θέλαμε καλύτερα physics
Ελλιπής περιγραφή των αντικειμένων και των μενού
Frame drops, bugs και τεχνικός τομέας που ήθελε λίγη ακόμα δουλειά
7.5
ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!