H Αποθέωση των Indies
Πάντα η πλούσια Ελληνική μυθολογία εξίταρε το ενδιαφέρον του κοινού και των δημιουργών ως προς τα Games. Όπως επίσης, αλήθεια είναι και ότι εμείς ως Έλληνες είχαμε μια ακόμη παρακίνηση να ασχοληθούμε με παιχνίδια όπως το God of war και Age of Mythology ή ακόμη και με λιγότερο επιτυχημένα games όπως το Rise of the Argonauts και το Warriors Legends of Troy.
Το Apotheon ακολουθεί την πορεία ενός θνητού Έλληνα μαχητή με το όνομα Nikandreos (νίκη του ανδρός) με σκοπό να σταματήσει την οργή των θεών προς τους ανθρώπους. Βασισμένο λοιπόν στη μυθολογία γύρω από το Δωδεκάθεο, η όχι και τόσο διάσημη Alientrap δημιούργησε ένα Action/Side Scrolling Game. Το παιχνίδι διαδραματίζετε στον Όλυμπο που ως γνωστό είναι το βουνό που ζουν οι δώδεκα θεοί της Αρχαίας Ελληνικής μυθολογίας. Οργισμένος από τις καταστροφές που προκάλεσαν οι θεοί λοιπόν του Ολύμπου ο Νικάνδρεος αποφασίζει να τους αντιμετωπίσει στα ίσα έναν προς ένα. Στο δρόμο για την κατάκτηση του Ολύμπου πολλοί από τους θεούς θα του προσφέρουν τις δυνάμεις τους, άλλοι οικειοθελώς και άλλοι όχι. Απώτερος σκοπός του παίχτη είναι να φτάσει στην κορυφή του Ολύμπου αντιμετωπίζοντας, ποιον άλλον, τον Δία. (Σίγουρα σας θυμίζουν κάτι όλα αυτά έτσι;). Το παιχνίδι έχει συνεχείς αναφορές στην Ελληνική μυθολογία χωρίς να είναι απαραίτητα εντελώς πιστές με την πραγματικότητα και χωρίς να κουράζουν κάνοντας το ταξίδι μας ευχάριστο και πολύ πιο ενδιαφέρον.
Ας περάσουμε όμως στο ζουμί του τίτλου που δεν είναι άλλο φυσικά από το ίδιο το Gameplay. Αν μπορούσαμε να βάλουμε «ταμπέλες» στο παιχνίδι θα το χαρακτηρίζαμε ως ένα Action, Side Scrolling με σχεδόν όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα Metroidvania Game. Όσοι έχουν ασχοληθεί με το Guacamelee θα νιώσουν πιο άνετα στις πρώτες ώρες του παιχνιδιού. Ο Nikandreos έχει σταδιακά στη διάθεση του μεγάλο οπλοστάσιο από ξίφη, ακόντια και τόξα. Όπως είναι λογικό στην πορεία ο παίχτης βρίσκει πιο σπάνια όπλα ορισμένα εξ αυτών έχουν και κάποιες επιπλέον ιδιότητες όπως να μεταφέρουν ενέργεια στον παίχτη με κάθε χτύπημα η να σπάνε τις ασπίδες των εχθρών. Πέρα από τα παραπάνω στο παιχνίδι υπάρχει εξ αρχής σχεδόν ένα απλό Crafting System που επιτρέπει την κατασκευή διαφόρων υλικών (βόμβες, Potions, κ.α.) από αντικείμενα του περιβάλλοντος. Πανοπλία και όπλα μπορούν να αναβαθμιστούν βρίσκοντας νέα κομμάτια ή μέσω τρίτων χαρακτήρων στα Market Places.
Αυτό που μας δυσκόλεψε ειδικά τις πρώτες ώρες του τίτλου είναι ο χειρισμός του. Μπορεί να είναι εντελώς απλός στην ουσία αλλά δεν τον βρήκαμε ιδιαίτερα ακριβή. Πολλές φορές βρεθήκαμε να χτυπάμε αέρα ενώ ο εχθρός μας ήταν ακριβώς μπροστά μας ή να προσπαθούμε να πετύχουμε σταθερό στόχο με κάποιο βέλος μετά από αρκετές προσπάθειες. Το θετικό είναι ότι με το χρόνο μπορεί ο παίχτης να βελτιωθεί σε αυτό το κομμάτι και να κάνει την εναλλαγή μεταξύ ασπίδας και όπλου, η την αποφυγή επιθέσεων πιο αποτελεσματική. Άλλο ένα περίεργο κομμάτι του παιχνιδιού είναι το Inventory που αν και γρήγορο και άμεσο θέλει και αυτό το χρόνο του. Ο χάρτης του Ολύμπου περιέχει διάφορες περιοχές που μπορεί να μεταβεί ο παίχτης μέσω τηλεμεταφοράς εφόσον τις ανακαλύψει. Κάθε περιοχή θα λέγαμε ότι περιέχει διάφορα Challenges στα οποία υπάρχει αρκετή ποικιλία όπως και στα Bosses που διαφέρουν μεταξύ τους και προσφέρουν το καθένα διαφορετικές συγκινήσεις.
Βασισμένα εξ ολοκλήρου θα λέγαμε στην Ελληνική τέχνη και κυρίως σε αρχαίες αγγειογραφίες είναι και τα γραφικά του τίτλου. Η παλέτα των χρωμάτων είναι πανέμορφη, τα περιβάλλοντα έχουν διαφορετικές ιδιομορφίες και γενικά όλα κινούνται ομαλά μέσα στο παιχνίδι. Θα περπατήσουμε σε βουνά, δάση, παλάτια και θάλασσες αντιμετωπίζοντας πληθώρα εχθρών και Bosses σε ένα ταξίδι διάρκειας περίπου 7 ως 10 ωρών αναλόγως πως θα θελήσει να παίξει ο καθένας. Εγώ προσωπικά τελείωσα το παιχνίδι στις 8 ώρες με μέτριο Exploration έχοντας όμως αφήσει κάποια Side Quests στην άκρη. Στα αρνητικά του τίτλου θα συγκαταλέγαμε κάποια κρασαρίσματα (σε PS4) και τις (ελάχιστες) φορές που έπεφταν τα Frames σε συνωστισμό εχθρών.
Αν ο τεχνικός τομέας του τίτλου είναι άρτιος τότε ο ηχητικός τομέας θα λέγαμε ότι είναι άψογος γι’ αυτό που πρέπει να κάνει. Η μουσική υπόκρουση περιέχει διάφορα επικά πολεμικά εμβατήρια αλλά και πιο ξεκούραστες «γλυκές» μελωδίες για τις στιγμές εκτός μάχης. Πολύ καλή δουλεία έχει γίνει στον τομέα των ηχητικών εφέ με τα σπαθιά, τις ασπίδες και τις εκρήξεις να αποδίδονται εξαιρετικά ενώ και το Voice Acting για Indie game είναι αρκετά προσεγμένο.
Μικρού ενδιαφέροντος είναι το Multiplayer κομμάτι του τίτλου το οποίο μέχρι στιγμής γίνεται Local σε PS4 και Steam βάζοντας δύο παίχτες αντιμέτωπους σε 1vs1 σε διάφορους μικρούς χάρτες. Οι μηχανισμοί μάχης δουλεύουν όπως και στο Single Player mode αλλά δεν νομίζουμε ότι θα ασχοληθείτε ιδιαίτερα με το συγκεκριμένο κομμάτι του τίτλου.
[wp-review]
Ταυτότητα παιχνιδιού
Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για review: PS4
Είδος: Action/Side Scrolling
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 3/2/2015 (Digital Only)
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, PC
Εκδότρια Εταιρεία: AlienTrap
Εταιρεία Ανάπτυξης: AlienTrap
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!