Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «Το XBOX τράβηξε την πρίζα + Giveaway | Game Recap #164»
Alone in the Dark (2024)
Alone in the Dark (2024)

Alone in the Dark (2024)

Με ένα όνομα βαρύ... σαν ιστορία

Alone in the Dark (2024)
Release Date
20/03/2024
Played on
PS5
Platforms
PS5, Xbox Series X|S, PC
Developer
Pieces Interactive
Publisher
THQ Nordic

Όταν αναλογιζόμαστε στο Gaming την κατηγορία των Survival Horror τρίτου προσώπου, εκτός από τα κλασσικά Resident Evil και Silent Hill δεν γίνεται να μην συμπληρώσει αυτή την τριάδα το επίσης κλασσικό Alone in the Dark. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στο δικό μου μυαλό εδώ και δεκαετίες και μάλιστα με αυτή τη συγκεκριμένη ιεραρχία. Επομένως όταν έμαθα ότι το Alone in the Dark, θα κυκλοφορήσει ακόμα και μετά από μερικές αναβολές μέσα στο 2024, δεν γινόταν να μην το περιμένω με ιδιαίτερη προσμονή. Πόσο μάλιστα όταν η πληροφόρηση περιλάμβανε πως επρόκειτο για Reimagine του ομότιτλου παιχνιδιού που κυκλοφόρησε το μακρινό 1992. Το νέο λοιπόν Alone in the Dark αναπτύχθηκε από την σχετικά άσημη Pieces Interactive (γνωστή κυρίως για τα Magicka) και εκδόθηκε από την γνωστή THQ Nordic. Παρόλο που αφορά μόνο τις Next Gen κονσόλες (PS5, Xbox Series X|S) και φυσικά PC και με πρωταγωνιστή στο Motion Capture τον David Harbour (Stranger Things) δείχνοντας ανεβασμένη παραγωγή, σε καμία περίπτωση δεν πρόσμενα ένα βαρβάτο AAA τίτλο. Αυτό που ήθελα να δω είναι έναν τίτλο που να αναπτύχθηκε με μεράκι και φροντίδα και παρόλα τα θέματα που έχει το τελικό αποτέλεσμα, μπορώ να πω ότι τα βρήκα.

Το Alone in the Dark μπορούμε να το «γευτούμε» παίζοντας από διαφορετική προοπτική, είτε ως Emily Hartwood, την οποία «υποδύεται» η Jodie Comer (Killing Eve) είτε ως ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Edward Carnby, που εδώ όπως σας είπα συναντούμε τον David Harbour (Stranger Things), μεταβαίνοντας στην έπαυλη για ψυχικά ασθενής Derceto (Derceto Manor) για να ερευνήσουμε την εξαφάνιση του θείου της Emily από την συγκεκριμένη έπαυλη όπου και νοσηλευόταν όταν οι περισσότεροι τον θεωρούσαν δαιμονισμένο παρόλο την πεποίθηση του ότι τον παρακολουθεί μια σκοτεινή φιγούρα. Η αφήγηση γενικά αν και αργή, που ταιριάζει παρόλα αυτά με το είδος του παιχνιδιού, είναι καλή ενώ στα όρια των δυνατοτήτων του Studio ανάπτυξης έχουμε και προσπάθεια να προσδοθούν στοιχεία κινηματογραφικότητας. Όπως επίσης αντιλαμβάνεστε η προοπτική με δύο χαρακτήρες αυξάνει κατακόρυφα και το ενδιαφέρον (θεωρητικά πάντα γιατί τελικά ο αντίκτυπος και η διαφοροποίηση δεν είναι τόσο μεγάλη) αλλά και το Replayability του τίτλου. Το Playground μας ως επί τω πλείστο αποτελεί η έπαυλη Derceto, όπου κατά τη διάρκεια εξερεύνησης και αναζήτησης του θείου αλλά και επίλυσης του μεταφυσικού μυστηρίου θα κληθούμε να λύσουμε από εντυπωσιακούς έως απίστευτους γρίφους για να ξεκλειδώσουμε πόρτες και διάφορα μυστικά, να βρούμε ταιριαστά κλειδιά και να επιδοθούμε σε αρκετό Backtracking για να συλλέξουμε (προαιρετικά) αντικείμενα που αφήσαμε στο πέρασμά μας καθώς ο εσωτερικός μας Completionist «ψιθυρίζει» στο αυτί μας. Άλλωστε και η σχετική ελευθερία της περιήγησης μας στην έπαυλη μας το επιτρέπει αυτό και βέβαια ο πολύ ξεκάθαρος και βοηθητικός χάρτης.

Στο Gameplay φυσικά, εκτός από την εξερεύνηση και την επίλυση ιδιαίτερα ευφάνταστων γρίφων έχουμε και μάχη, ειδικότερα όταν μπλεκόμαστε με το μεταφυσικό στοιχείο του τίτλου και μας βρίσκει τις περισσότερες φορές και εκτός των τειχών της έπαυλης, όπου εδώ αρχίζουν και τα μεγαλύτερα θέματα μας. Είτε χρησιμοποιούμε κάποιο πυροβόλο όπλο είτε κάποιο Melee όπλο κοντινής απόστασης, η μάχη παρουσιάζεται κάπως άγαρμπη, για να το πω κομψά και κάπως τραχιά, κατεβάζοντας την ποιότητα και την ευχαρίστηση που προσφέρει κατά τα άλλα ο τίτλος. Χειρότερο το κάνουν οι αντίπαλοι που είναι περισσότερο σαν άμορφες μάζες που λειτουργούν σαν σφουγγάρια που συλλέγουν τις σφαίρες μας. Δυστυχώς στο ίδιο επίπεδο κινούνται και οι στιγμές που απαιτούν από εμάς να κινηθούμε Stealth (που έτσι κι αλλιώς δεν είναι το καλύτερο μου). Βλέποντας τη συνολική προσπάθεια που έχει καταβάλει το Studio στο πόνημα του θεωρώ ότι θα μπορούσε να κάνει καλύτερη δουλειά σε αυτό το σημαντικό κομμάτι και ίσως οφείλεται κυρίως στην απειρία του στο συγκεκριμένο είδος. Όταν το παιχνίδι όμως μας αφήνει απλά στο Derceto Manor προκειμένου να λύσουμε γρίφους, να ξεκλειδώσουμε νέα δωμάτια και να ανακαλύψουμε μυστικά, είναι στα καλύτερά του και ευτυχώς αυτές οι στιγμές είναι αρκετές.

Τεχνικά, σε καμία περίπτωση το Alone in the Dark δεν «κρεμάει σαγόνια» και ούτε φωνάζει Next Gen και δείχνει ότι κάλλιστα θα μπορούσε να «τρέξει» ικανοποιητικά και στην προηγούμενη γενιά, παρόλα αυτά δεν μπορώ να πω ότι τα γραφικά του σαν συνολική εμπειρία με «χάλασαν» ούτε μου δημιούργησαν αποστροφή. Αντιθέτως τα βρήκα συμπαθητικά και να εξυπηρετούν το είδος και το ύφος του παιχνιδιού, ειδικά σε συνδυασμό με την εκπληκτική μουσική που το «ντύνει». Στο PS5 που το έπαιξα συνάντησα και επιλογές γραφικών, τις κλασσικές πλέον που εστιάζουν στην ποιότητα εικόνας και στην απόδοση με στόχο τα 60fps και σε γενικές γραμμές, αν εξαιρέσω κάποια bugs δεν συνάντησα ιδιαίτερα προβλήματα αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι στο σημείο που το έπαιξα είχε ήδη δεχθεί κάποιες αναβαθμίσεις-διορθώσεις αν και θεωρώ ότι χρειάζονται κι άλλες.

Ολοκληρώνοντας, το Alone in the Dark μπορεί να μην είναι ένας τίτλος που θα σημαδεύσει τη γενιά αλλά είναι εμφανές από τις πρώτες στιγμές του ότι αναπτύχθηκε από την Pieces Interactive με αρκετή δόση από μεράκι, τόσο για το είδος των Survival Horrors που υπηρετεί όσο και για τον τίτλο που φέρει. Είμαι σχεδόν πεπεισμένος πως αν της δοθεί η ευκαιρία να συνεχίσει να «χτίζει» πάνω σε αυτό το Reboot θα δούμε ακόμα καλύτερα πράγματα στο μέλλον. Στα του παιχνιδιού, το βρήκα αρκετά συμπαθητικό, που είτε τώρα είτε στο μέλλον αξίζει την υποστήριξη των παικτών και αν ειδικά είναι λάτρεις των κλασσικών Survival Horror δεν νομίζω ότι θα απογοητευτούνε. Εγώ τουλάχιστον, με τα όποια προβλήματα κυρίως στην άγαρμπη μάχη του αλλά και με τουε εξαιρετικά ενδιαφέροντες γρίφους του, το ευχαριστήθηκα.

Ευχαριστούμε τις THQ Nordic και Enarxis για τη διευκόλυνση πραγματοποίησης του Review.

Τι σημαίνουν οι βαθμολογίες στο Busted

Alone in the Dark (2024)
ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Ενδιαφέροντες και ευφάνταστοι γρίφοι
Αίσθηση κλασσικού Survival Horror
Η αίσθηση δημιουργίας του με μεράκι
ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΑΝ
Το σύστημα μάχης
Κάποια τεχνικά θέματα
7
ΚΑΛΟ

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!