10 Xbox exclusives που θα μπορούσαν να «αναστηθούν»

Αποκλειστικότητες από την πρώτη κονσόλα Xbox, ίσως δείξουν τον δρόμο για το μέλλον του Xbox One.

Το 2018 αναμένεται «καυτό» για το Xbox, με υποσχέσεις και στοιχεία να φουντώνουν διάφορες φήμες. Με αφορμή αυτά, ανατρέχουμε στο παρελθόν, και παρουσιάζουμε 10 Xbox exclusives που θα μπορούσαν να «αναστηθούν» για το Xbox One.

Δίχως να το… γυροφέρνω, η Microsoft ξεκίνησε πολύ άσχημα αυτή τη γενιά, σε σημείο που με «έχασε» μετά το εξαιρετικό Xbox 360. Βέβαια, από το μακρινό 2013 έως τώρα, έχει κάνει πάρα πολλά σωστά βήματα: από την κατάργηση του Kinect, την προσθήκη backwards compatibility, και την δυνατότητα cross-play ακόμη και με την Nintendo, στο ανασχεδιασμένο Xbox One S και το «κτήνος» Xbox One X. Σποραδικά, σπουδαίοι τίτλοι όπως τα Gears of War 4, Forza Horizon 3, Quantum Break, Halo Wars 2, Cuphead, Ori and the Blind Forest μεταξύ άλλων, έκαναν την εμφάνισή τους αποκλειστικά στην κονσόλα (ή και σε Windows 10), όμως για τους περισσότερους, δεν αρκούν, είτε λόγω αριθμού, είτε λόγω συχνότητας, είτε λόγω είδους.

Το σίγουρο είναι, πως η Microsoft έχει κι άλλα franchises, διαφόρων μεγεθών, που μπορεί να αξιοποιήσει για να ενισχύσει το ρόστερ της, μιας και πλέον τα έχει κάνει όλα πλην ενός: έχει μια πανίσχυρη κονσόλα (Xbox One X), έχει μια πολύ συμφέρουσα υπηρεσία παροχής παιχνιδιών (Game Pass), έχει τις καλύτερες δικτυακές υποδομές (Xbox Live), όμως δεν έχει το βάθος των αποκλειστικοτήτων που θα μπορούσε. Κι επειδή ο Phil Spencer δεν με κάλεσε να τον βοηθήσω στην φετινή Ε3, σας παρουσιάζω εδώ, στο Busted.gr, 10 exclusives που η Microsoft θα μπορούσε να επαναφέρει ώστε να τηρήσει την υπόσχεσή της για «αφοσίωση στα παιχνίδια από εδώ κι έπειτα».

Blinx: The Time Sweeper

Μια ανθρωπόμορφη γάτα ονόματι Blinx, έχει τη δύναμη να χειρίζεται τη ροή του χρόνου, και τη χρησιμοποιεί για να σώσει τον κόσμο και την πριγκίπισσα Lena, όταν υποχθόνιοι κακοποιοί απειλούν να καταστρέψουν τον χρόνο. Ένα 3D platformer τρίτου προσώπου, το Blinx προσέφερε έξυπνους μηχανισμούς ελέγχου του χρόνου, που έδιναν μια φρεσκάδα στο είδος. Μάλιστα, παρότι απέτυχε να γίνει μεγάλη επιτυχία και να μετατραπεί στη μασκότ του Xbox, το Blinx πούλησε αρκετά καλά ώστε να εξασφαλίσει ένα sequel. Στην περίοδο της αναγέννησης των 3D platformers, με τα Yooka & Laylee, Ratchet & Clank, Super Mario Odyssey, και Super Lucky’s Tale μεταξύ άλλων, δεν είναι απίθανο να δούμε ξανά τον Blinx – πρόσφατα, το πρώτο παιχνίδι έγινε backwards compatible στο Xbox One.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 55%
Ανήκει στην Microsoft

Voodoo Vince

Ένα ακόμη 3D platformer, το Voodoo Vince είχε να κάνει με τον ομώνυμο ήρωα, μια κούκλα voodoo στη Νέα Ορλεάνη που απέκτησε ζωή όταν δύο κλέφτες εισέβαλλαν στο μαγαζί τής Madam Charmaine και κατά λάθος απελευθέρωσαν την μαγική σκόνη Zombie Dust. Ο Vince είχε άφθονο χιούμορ, και με σαρκαστική διάθεση αντιμετώπιζε τα περισσότερα γύρω του, ακόμη και το ίδιο το gameplay,προκαλώντας τον παίκτη να σκεφτεί διαφορετικά: στο Voodoo Vince, ο στόχος ήταν να κάνεις ζημιά στον εαυτό σου, κι όχι να την αποφύγεις. Η περσινή remastered κυκλοφορία του, αποδεικνύει πως η Microsoft δεν το έχει ξεχάσει, κι ένα budget-priced sequel δεν θα ήταν παράξενο.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 72%
Ανήκει στην Microsoft

Breakdown

Ένα πρωτότυπο «διαμάντι» για το Xbox, το Breakdown ξεχώρισε διότι τόλμησε να φέρει melee μάχη σε first-person προοπτική, δίχως να είναι παράξενο στον χειρισμό, καθώς έδινε μεγάλη έμφαση στη φυσικότητα: ανοίγεις πόρτες από το χερούλι, αναπληρώνεις πυρομαχικά κοιτώντας και παίρνοντάς τα, έβλεπες το φαγητό που έτρωγες. Με τις δυνατότητες τού σήμερα, ένα νέο Breakdown θα μπορούσε να συνδυάσει ρεαλισμό σε γραφικά αλλά και συμπεριφορά, και να αποτελέσει ένα ξεχωριστό action παιχνίδι για τα δεδομένα της αγοράς. Η πλοκή του, που αφορούσε ταξίδια στον χρόνο, σούπερ στρατιώτες, μυστικά πειράματα και εξωγήινους, είναι κάτι που μπορεί να γίνει είτε πολύ μεγάλης σημασίας (αν το διαχειριστούν σωστά), είτε ελάχιστης σημασίας – η έμφαση στο gameplay, σίγουρα πρέπει να πρωταγωνιστεί. Αν δεν το έχετε δοκιμάσει, είναι backwards compatible στο Xbox One – αξίζει, αν μη τι άλλο, για την περιέργεια.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 31%
Ανήκει στην Namco/Bandai Namco

Brute Force

Το παιχνίδι που έσπασε το ρεκόρ πωλήσεων πρώτης ημέρας και πρώτης εβδομάδας που κατείχε το Halo: Combat Evolved, ήταν το Brute Force, ένα tactical shooter τρίτου προσώπου, όπου ένας έως τέσσερεις παίκτες χειρίζονταν μια ομάδα ισάριθμων στρατιωτών, με ξεχωριστές δυνάμεις κι εξοπλισμό. Παρότι μπορούσες να παίξεις μόνος από την αρχή έως το τέλος, ήταν σχεδιασμένο για τετράδα παικτών, κι έτσι στην σημερινή εποχή όπου το online gaming έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της βιομηχανίας, η αναγέννηση τού Brute Force ως co-op shooter ίσως να μην είναι ένα τόσο τρελό σενάριο.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 63%
Ανήκει στην Microsoft

Conker

Ξεκίνησε τη ζωή του στο Nintendo 64 ως guest στο Diddy Kong Racing κι έπειτα συνέχισε με το Conker’s Pocket Tales στο Game Boy, ενώ έγινε γνωστός με το Conker’s Bad Fur Day ξανά στο Nintendo 64. Μιλάω για τον θρυλικό Conker, ο οποίος «μετακόμισε» στο Xbox όταν η Microsoft εξαγόρασε την Αγγλική Rare με… όλα της τα υπάρχοντα. Μεταξύ άλλων, το ιδιαίτερο Conker άνηκε πλέον στην Microsoft, η οποία το ανανέωσε και του προσέθεσε online δυνατότητες όταν αναδημιουργήθηκε ως Conker: Live & Reloaded για το Xbox. Σαν 3D platformer, δεν ήταν κάτι πρωτοποριακό από άποψης μηχανισμών, όμως ξεχώρισε για το «πικάντικο» χιούμορ που διέθετε, και τις πολλές αναφορές στην ποπ κουλτούρα – ήταν το 3D platformer «των ενηλίκων». Πρόσφατα, έγινε backwards compatible στο Xbox One.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 75%
Ανήκει στην Microsoft

Deathrow

Ένα φουτουριστικό υβρίδιο χόκευ και μπάσκετ, με έμφαση στην σωματική επαφή μεταξύ των παικτών, όπου δύο ομάδες ανταγωνίζονται με σκοπό είτε να σκοράρουν περισσότερες φορές, είτε να βγάλουν νοκ άουτ τους αντίπαλους παίκτες. Δίχως ίχνος οίκτου και μεταμέλειας, το Deathrow ήταν το σπορ παιχνίδι όπου αντί να παίζεις ξύλο με τον κολλητό σου μετά το τέλος του αγώνα, παίζατε κατά τη διάρκεια του αγώνα (αλλά ψηφιακά). Το μακρινό 2002 που κυκλοφόρησε, κρίθηκε ως πολύ ενδιαφέρον χάρη στη γρήγορη δράση του, όμως η έλλειψη online παιχνιδιού ήταν «φάουλ» για ένα τόσο ανταγωνιστικό παιχνίδι. Με σωστή διαχείριση, θα μπορούσε κάλλιστα να κυκλοφορήσει στη σημερινή, αμιγώς ιντερνετική εποχή.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 24%
Ανήκει στην Ubisoft

Otogi: Myth of Demons

Από Armored Core, King’s Field, Tenchu έως τα Demon’s Souls, Dark Souls και Bloodborne, η FromSoftware έχει ασχοληθεί με διάφορα είδη, διάφορες εποχές και τοποθεσίες, όμως ούσα Ιαπωνική εταιρία, ήταν αδύνατο να μην ασχοληθεί με κάτι αμιγώς Ιαπωνικό. Εκεί, έρχεται το Otogi: Myth of Demons, μια αποκλειστικότητα του Xbox που εκδόθηκε από τη SEGA, στο οποίο χειρίζεσαι έναν μαχητή γεννημένο σε μια οικογένεια δήμιων που παραδοσιακά υπηρετούσε τον αυτοκράτορα. Όταν του ζητάται να εκτελέσει τον πατέρα του, ο Reikoh αρπάζει το Soul Shrine, το φημισμένο σπαθί της φατρίας του, κι εγκαταλείπει το Τόκυο – όμως, για κακή του τύχη, ταυτόχρονα σπάει το φράγμα μεταξύ πραγματικού και πνευματικού κόσμου, κι έτσι δαίμονες κατακλύζουν τη Γη κι ο Reikoh είναι ένα από τα θύματα των δαιμόνων. Με νέο σώμα και δυνάμεις, επιστρέφει από τον κόσμο των νεκρών, με σκοπό να καθαρίσει το… χάλι που έφερε.

Ένα τρομερής ποιότητας action παιχνίδι, το Otogi ξεχώρισε για την ιστορία του, τη δράση του, τα destructible 3D περιβάλλοντα (κάτι που δεν ήταν τόσο διαδεδομένο το 2001) και τα πολλά levels για παιχνίδι τέτοιου είδους (29 πίστες). Μάλιστα, πήγε αρκετά καλά σε κριτικές και πωλήσεις, σε σημείο που δόθηκε το «πράσινο φως» για sequel το 2003. Είναι σίγουρα ένα παιχνίδι που θα μπορούσε να γίνει κομμάτι στο παζλ του Xbox One, και με χαρά μου θα έβλεπα ένα reboot.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 23%
Ανήκει στην SEGA (;)

Fable

Δεν υπάρχουν πολλά που μπορούν να ειπωθούν για το Fable, τα οποία να μην έχουν ειπωθεί. Όταν κυκλοφόρησε το 2004, ήταν ένα μαγευτικό action RPG, με παραμυθένιο ύφος, άφθονο χιούμορ και πολλά σοβαρά θέματα «μασκαρεμένα» κάτω από ένα «καρτουνίστικο» ύφος. Ήταν το παιχνίδι της παιδικής ηλικίας, ανέμελο και με πράγματα που θα θυμάσαι να σε περιμένουν σε κάθε γωνία. Η απλότητά του, για κάποιους καλό και για άλλους κακό, ήταν κάτι που το έκανε προσβάσιμο από όλους και λειτούργησε θετικά, καθώς η δυσκολία δεν ήταν το ζητούμενο: σκοπός ήταν να νιώσεις πως όντως είσαι ο ήρωας του Albion.

Με το Fable 2, η σειρά θεωρώ πως έφτασε στο απόγειό της, εξελίσσοντας σημαντικά όσα είχαν απήχηση, και προσθέτοντας ακόμη περισσότερα στο σύνολο, ενώ το Fable 3 έμοιαζε με ένα βήμα πίσω. Αυτό που δύσκολα αρνείται κανείς, είναι πως ο κόσμος του Albion ήταν φανταστικός με κάθε έννοια της λέξης, και γεμάτος ιστορίες που περιμένουν να βγουν στην επιφάνεια. Με τις φήμες να οργιάζουν σχετικά με ένα Fable 4 από την Playground Games (Forza Horizon), και το ακυρωμένο Fable Legends να μην είναι τόσο φρέσκο στις μνήμες μας (προσωπικά, έχοντας παίξει αρκετά στην closed alpha, μου άρεσε), ίσως η επιστροφή του Fable να είναι το μεγάλο γεγονός για την παρουσίαση της Microsoft.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 90%
Ανήκει στη Microsoft

Phantom Dust

Ένα παιχνίδι που στο  «χαρτί» ακούγεται παράξενο και αντισυμβατικό,  το Phantom Dust ήταν ακριβώς αυτά, αλλά ήταν επίσης και διασκεδαστικό. Σε έναν κατεστραμμένο κόσμο, όπου οι επιζώντες ζουν υπόγεια και προσπαθούν να ξαναχτίσουν την κοινωνία, κάποιοι γενναίοι πολεμιστές πρέπει να βγαίνουν στην επιφάνεια για προμήθειες και να αντιμετωπίζουν κάθε κίνδυνο. Ένας από αυτούς είσαι κι εσύ, και αφότου φτιάξεις το… deck σου, η περιπέτεια σε περιμένει.

Το Phantom Dust, λοιπόν, ήταν ένα 3D arena action παιχνίδι, όπου διάλεγες κάρτες ικανοτήτων για τον χαρακτήρα σου κι έπειτα ριχνόσουν στη μάχη, είτε στο story mode, είτε ενάντια σε άλλους παίκτες. Ήταν κάτι σαν το Yu-Gi-Oh, όμως αντί για summons υπήρχαν abilities, κι αντί για παίκτη πάνω από την ψηφιακή αρένα, ήσουν ο παίκτης μέσα στην ψηφιακή αρένα — και όλα γίνονται σε πραγματικό χρόνο, κι όχι σε γύρους. Με το free-to-play Phantom Dust remaster που κυκλοφόρησε πέρυσι να είναι διαθέσιμο (το οποίο και προτείνω να δοκιμάσετε, και να μην κολλήσετε στον όρο ”free-to-play” ), και την ανακοίνωση ενός νέου Phantom Dust πριν χρόνια (το οποίο η Microsoft διαψεύδει πως ακυρώθηκε), ένα νέο Phantom Dust ίσως να είναι πιο κοντά από ότι νομίζουμε – ειδικά στην σημερινή εποχή, του multiplayer.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 82%
Ανήκει στη Microsoft

Quantum Redshift

Κλείνοντας τη λίστα, ένα παιχνίδι που ίσως πολλοί αγνοούν: το Quantum Redshift. Με την φουτουριστική, ταχύτατη δράση του WipeOut, τα tricks του SSX και στρατηγικά power-ups που βρίσκεις σε ένα Mario Kart, το Quantum Redshift ήταν ένα αρκετά διασκεδαστικό racing παιχνίδι που πλέον θεωρείται «εποχής», μιας και το είδος του έχει σχεδόν εκλείψει.

Παρόλα αυτά, το πρωτότυπο παιχνίδι θεωρήθηκε αρκετά καλό και ακόμη και σήμερα διαθέτει ένα σταθερό κοινό. Με το WipeOut να έχει δεχτεί μια μίνι αναγέννηση στο PS4, το Fast RMX του Switch να γεμίζει το κενό του F-Zero, και το πρόσφατο Redout να προσφέρει μια εναλλακτική πρόταση στο είδος, ίσως ένα multiplayer Quantum Redshift να είναι στα σκαριά και η Microsoft να μας το αποκαλύψει στην φετινή της παρουσίαση.

Bustedόμετρο πιθανοτήτων αναγέννησης: 66%
Ανήκει στη Microsoft

Τι θα θέλατε να δείτε στην φετινή παρουσίαση της Microsoft, πέραν των σίγουρων τίτλων όπως Halo 6, Gears of War 5 και τα σχετικά; Σας κάλυψε η παραπάνω λίστα, κι αν όχι, τι επιπλέον θα προτείνατε;

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!