Παρατηρώ τον τελευταίο καιρό, σε διάστημα μηνών μέχρι έτους, πως υπάρχει μία αναβίωση της κατηγορίας των κλασικών adventure games ειδικότερα στις κονσόλες. Τα από “αρχαιοτάτων” χρόνων point n clicks φαίνεται πως βρήκαν τρόπο να προσαρμοστούν στα διαφορετικά controls των κονσολών του σήμερα. Βέβαια η προσαρμογή και η προσπάθεια να “πλευρίσουν” λιγότερο σκληροπυρηνικό κοινό απαιτεί θυσίες και αυτές οι θυσίες έχουν να κάνουν με την μικρότερη δυσκολία γρίφων, με την λιγότερη αναζήτηση, με το μικρότερο inventory και την γενικότερη αίσθηση ότι σερβίρονται τα περισσότερα στο πιάτο. Το Yesterday Origins όμως έρχεται για να ισορροπήσει κάπου ανάμεσα καθώς δείχνει επιθυμία να δηλώσει πως η πρόκληση σε ένα adventure game δεν αποτελεί μακρινή ανάμνηση.
Η ενδιαφέρουσα ιστορία εκτείνεται μέσα στους αιώνες, των αιώνων, αμήν, ακολουθώντας έναν άνθρωπο που αποκαλείται ως ο “γιος του διαβόλου”, ζει για πάντα και τον γνωρίζουμε με πολλά ονόματα, με ξεκάθαρα αγαπημένο μου αυτό του “John Yesterday”, που είναι και το βασικό, καθώς αυτομάτως κάνω στο μυαλό μου τι μετάφραση σε “Γιάννης Χθες” και γελάνε και τα αυτιά μου(από εδώ και πέρα θα είναι ο “Χθες”). Αρχικά λοιπόν, γνωρίζουμε τον Χθες ως Miguel τον 14ο αιώνα, γιο του Δούκα, που βρίσκεται αλυσοδεμένος σε ένα σκοτεινό μπουντρούμι έπειτα από την καταδίκη του από την ισπανική ιερά εξέταση. Η αιτία, σε έναν κόσμο δεισιδαιμονιών, η ικανότητα του Miguel να αντιλαμβάνεται και να ομιλεί όλες τις γλώσσες. Η τιμωρία μας είναι θάνατος, οπότε η απόδρασή μας αποτελεί υψηλή προτεραιότητα και παράλληλα ζωτικής σημασίας. Από εκεί και πέρα στο παιχνίδι έχουμε και την σύντροφό μας Pauline, η οποία μοιράζεται το χαρακτηριστικό της αθανασίας μαζί με τον Χθες αλλά με μία σημαντική διαφοροποίηση. Όταν ο Χθες επιστρέφει από τη ζωή, η μνήμη του είναι κενή, ενώ στην Pauline, οι μνήμες της μεταφέρονται μετά στην “ανάστασή” της. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να σταθώ σε ένα σοκαριστικό γεγονός που γινόμαστε μάρτυρες όταν γνωρίζουμε την Pauline, δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες αλλά θα πω απλά ότι αφορά κάτι ρυτίδες. Η πλοκή λοιπόν εξελίσσεται με έναν πολύ ωραίο αφηγηματικό τρόπο με τις ιστορικές αναδρομές στο παρελθόν να συνδέουν με πολύ όμορφο τρόπο τα κομμάτια του σεναρίου. Το οποίο σενάριο, το βρήκα αρκετά ευρηματικό, πρωτότυπο και κάνει και την ανατροπούλα κάπου εκεί, άντε να μην σας το χαλάσω γιατί όταν παίζουμε ένα adventure, το ένα τρίτο του παιχνιδιού είναι η ανακάλυψη της ιστορίας του.
Οι περιοχές του Yesterday Origins χωρίζονται σε μικρότερα τμήματα, μέσα στο οποία υπάρχουν αρκετά σημεία για να αλληλεπιδράσετε μαζί τους, να συλλέξετε αντικείμενα, να τα συνδυάσετε τις περισσότερες φορές μεταξύ τους προκειμένου να λύσετε τον εκάστοτε γρίφο προκειμένου να πάτε παρακάτω. Δεν θα δυσκολευτείτε να βρείτε αυτά τα σημεία καθώς πλησιάζοντας θα σας εμφανίζεται για παράδειγμα στο PlayStaτion το πλήκτρο X προκειμένου να αλληλεπιδράσετε. Σε αυτό κομμάτι έχουμε κάποια τεχνικά προβλήματα τα οποία θα αναφέρω μερικά και παρακάτω, με την έννοια ότι θα βιώσετε κολληματάκια σε αντικείμενα θα ενώ προσπαθείτε να δείτε κάτι και δεν εμφανίζεται η επιλογή του πλήκτρου X για να πατήσετε κ.ο.κ. Το καλό είναι ότι τέτοια περιστατικά είναι μικρά σε έκταση και παρατηρώ μία προσπάθεια από την Pendulo Studios, ομάδα ανάπτυξης, να τα διορθώσει με συνεχόμενα patches.
Οπτικά το Yesterday Origins είναι πανέμορφο, με πολύ σωστή χρήση χρωματικής παλέτας δίνοντας ακριβώς το ύφος στο οποίο κινείται το παιχνίδι. Οι χαρακτήρες μας κινούνται στις τρεις διαστάσεις και η σχεδίαση τους είναι, για τέτοιου είδους παιχνίδια και κατά την άποψή μου, μοναδική. Το animation θα μπορούσε να είναι καλύτερο ενώ σε κάποια cut-scenes έφευγε και αντιστοιχία φωνής με animation ομιλίας. Αποφεύγω να χρησιμοποιήσω τον ορισμό lip-sync γιατί θα είμαι υπερβολικός και δεν το θέλω. Ξεχωριστής αισθητικής αποτελούν και οι περιοχές του παιχνιδιού αποπνέοντας τον καρτουνίστικο αλλά και συνάμα σκοτεινό αέρα του Yesterday Origins. Θετική εντύπωση μου έκανε επίσης κι η μουσική επένδυση του παιχνιδιού με highlight το soundtrack.
Το Yesterday Origins έρχεται με δυνατό του σημείο την ιστορία και την μοναδικής αισθητικής απεικόνισή του. Όπως τα περισσότερα adventures, να περιμένετε στιγμές που θα μπερδευτείτε, χωρίς να ξέροντας τι πρέπει να κάνετε προκειμένου να προχωρήσετε και τελικά να καταφύγετε στη λύση κάποιου οδηγού. Συμβουλή μου αποτελεί να αφήσετε ως τελευταία λύση την χρήση κάποιου οδηγού μιας και δεν θα σας πάρει πολλές ώρες να περιπλανηθείτε στα έξι chapters του παιχνιδιού. Δεν ξέρω αν φαίνεται από τα γραφόμενα μου αλλά το Yesterday Origins με ενθουσίασε καθώς είναι ένα από τα adventures που ασχολήθηκα τελευταία και με έκανε να το πάω σερί μέχρι το τερματισμό. Αν καταφέρει να ξεπεράσει και κάποια τεχνικά προβλήματα, όπως μερικά κολλήματα που απαιτούν επανεκκίνηση του, ένα γκλιτσαρισμένο trophy και μερικές ακόμη αστοχίες τότε θα ήταν πιο ολοκληρωμένη η εμπειρία.

Είδος Παιχνιδιού: Adventure
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 13/10/2016
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, PC, Xbox One(17/11)
Διάθεση για την Ελλάδα: Enarxis Dynamic Media
Εταιρεία Ανάπτυξης: Pendulo Studios
Εκδότρια Εταιρεία: Microids
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!