Xbox One: Ώρα μηδέν

Καταρχήν πριν αναλύσω την σκέψη μου να προλάβω κάποιους βιαστικούς που θα τρέξουν να πουν από τον τίτλο και μόνο ότι βγάζουμε κάποιον αρνητισμό στην πλατφόρμα της Microsoft. Εγώ θα τους διαψεύσω λοιπόν καθώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει φυσικά αφού θα προσπαθήσουμε να μιλήσουμε αντικειμενικά με γεγονότα που συμβαίνουν στο παρόν αλλά συνέβησαν και στο παρελθόν. Ούτε fan-boys θεωρούμαστε ούτε “υπάλληλοι” κάποιας εταιρείας και καλό είναι μιας και ασχολούμαστε με αυτό το αντικείμενο να μην το κάνουμε οπαδικό ούτε να βρισκόμαστε στα χαρακώματα κάθε φορά που εκφράζουμε μια άποψη. Δεύτερον το ότι όλοι μας έχουμε κάποια αγαπημένη πλατφόρμα δεν σημαίνει πως πρέπει να εκμηδενίζουμε τα πάντα. Όλα τα συστήματα έχουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα  τους και μαθαίνουμε να ζούμε με αυτά.

Για να επιστρέψουμε όμως στο θέμα μας πέρυσι περίπου τέτοιο καιρό είχα γράψει ένα Editorial και έλεγα ότι ίσως η Ε3 του 2017 να ήταν η τελευταία ευκαιρία της Microsoft ώστε να ανακάμψει το Xbox One ως brand στις πωλήσεις διότι περιμέναμε όλοι και την έλευση του τότε Scorpio, πλέον One X. Η παρουσίαση έγινε το μηχάνημα παρουσιάστηκε και σαφώς όλοι μείναμε ικανοποιημένοι με τις δυνατότητες της κονσόλας αλλά και γενικότερα της όλης κατασκευής. Πέρα από την παρουσίαση όμως του συστήματος όλοι με μεγάλη αγωνία περιμέναμε  ανακοινώσεις αποκλειστικών παιχνιδιών που θα έδιναν μια ώθηση στο μηχάνημα.

Η αλήθεια είναι πως είδαμε πολλές ανακοινώσεις εκείνο το βράδυ όμως τα περισσότερα ήταν third party παιχνίδια που θα είχαν καλύτερη απεικόνιση λόγω των δυνατοτήτων του μηχανήματος. Για να μην είμαστε άδικοι υπήρξαν και μερικές ανακοινώσεις exclusives που κάποια από αυτά πήραν τον δρόμο τους για την κυκλοφορία και κάποια άλλα βρίσκονται υπό ανάπτυξη.

Oμως αν πάμε λίγο πιο πίσω στο χρόνο, όλοι ξέρουμε την έλευση του Spencer στην Microsoft και είναι αυτός όπου ηγείται μέχρι και σήμερα και γιατί όχι μελλοντικα(;) όλοκληρο το οικοδόμημα του Χbox. Kατά γενική ομολογία όμως είναι ο άνθρωπος που παρέλαβε στην ουσία «καμμένη γη» και είναι αυτός που προσπαθεί με νύχια και με δόντια να κρατήσει το brand δυνατό ώστε να μπορέσει να κοιτάξει κατάματα ξανά τον Ιάπωνα ανταγωνιστή. Η κατάσταση κάπως διορθώθηκε όμως πολλά πρέπει να γίνουν ακόμη.

Έτσι σκεπτόμενος προχθές για την κατάσταση που επικρατεί κατέληξα σε κάποια συμπεράσματα που οφείλω να αναφέρω. Καταρχήν να ξεκινήσω από την χρονική περίοδο που στην ουσία είχαμε την παρουσία των βασικών μηχανημάτων των PS4 και Xbox One. Έτσι λοιπόν κατά την κυκλοφορία τους και χωρίς να έχουμε αποκλειστικούς τίτλους το PS4 πήρε ένα προβάδισμα κυρίως για την «καλύτερη απεικόνιση» σε 1080p σε σχέση με το One που πολλές φορές η ανάλυση του περιόριζονταν στα 900p. Βέβαια για να λέμε και αλήθειες από την στιγμή που οι Developers “ανακάλυψαν” το Dynamic resolution ούτε και στο PS4 θεωρούμε δεδομένη την 1080p ανάλυση. Σαφώς σε αυτό έπαιξε ρόλο και το marketing της Sony και πως το πλάσαρε κατά την ανακοίνωση του. Οπότε θα έρθω εδώ και θα πω στους υπέρμαχους των Exclusives πως το PS4 πήρε ένα προβάδισμα πωλήσεων στην αρχή λόγω της καλύτερης απεικόνισης των παιχνιδιών. Εννοείται πως και με την έλευση των Exclusives το Ιαπωνικό σύστημα πήρε μια ακόμη σημαντική ώθηση στις πωλήσεις. Το αναφέρω αυτό διότι είναι μια στρατηγική που “κρυφά” τώρα ακολουθεί η Microsoft με το Οne X και ποντάρει πολλά στην 4Κ ανάλυση και γενικώς στην καλύτερη απεικόνιση έναντι του PS4 Pro. Το σημαντικό είναι πως οι Developers το στηρίζουν το μηχάνημα και ολοένα βλέπουμε και περισσότερα παιχνίδια να παίρνουν αναβαθμίσεις.

Ένα άλλο σημείο που αξίζει να αναφέρω και ίσως μπορεί να φανώ υπερβολικό αλλά θα το πω, είναι πως τα δύο πολύ μεγάλα Franchise της Microsoft το Halo και το Gears of War έφτασαν σε αυτή την γενιά στο σημείο του κορεσμού. Ναι αλλιώς θα ήταν να βλέπαμε τα Gears of  War 3 και 4 ή τα Halo 4 και 5 που σαφώς θα ενδυνάμωνε και άλλο τις πωλήσεις του μηχανήματος. Για το Forza δεν το αναφέρω διότι είναι ένα racing παιχνίδι που εκεί ακολουθείται μια άλλη τακτική και που είναι το μοναδικό για έμενα που τραβάει όλο το κουπί ως system seller.  Πέρα από αυτό όμως είδαμε φιλότιμες προσπάθειες ως προς τα άλλα Exclusives τα οποία αποδείχθηκαν πολύ καλά όμως δεν μπορούν να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο να δημιουργήσουν αυτό το κάτι παραπάνω. Για να αναλύσω περαιτέρω την σκέψη μου για παράδειγμα θα αναφέρω πως όντως το Cuphead, το Ori ή το State of Decay είναι πολύ καλά αλλά όντως φτάνει αυτό για ένα brand name όπως το Xbox; Αξίζει επίσης να πω σε αυτό το σημείο πως το Xbox One ήρθε σε μια χρονική περίοδο να αντικαταστήσει ένα άκρως πετυχημένο Xbox 360 το οποίο είχε αρκετές Exclusive κυκλοφορίες σε όπως τα τρία Gears of War, δύο Halo παιχνίδια τα αντίστοιχα Forza και πολλά άλλα. Ίσως ισχύσει αυτό μελλοντικά και για το PS5 και δούμε και εκεί έναν κορεσμό στους αποκλειστικούς τίτλους γιατί μην ξεχνάμε πως το Uncharted πιθανότατα έφτασε στο τέλος του και το Last of Us 2 ίσως να αποτελέσει το τελευταίο επεισόδιο στη σειρά.

Όμως εδώ θα έρθουν πολλοί και θα πουν πως η Sony δεν επαναπαύθηκε και είδαμε και νέα παιχνίδια σε αυτήν την γενιά όπως για παράδειγμα το Horizon ή το Bloodborne, Nioh, Ratchet Clank ή ακόμη και την επανεκκίνηση αν θέλετε του God of War και τα οποία σε πωλήσεις πάνε εξαιρετικά ειδικά τα 2 πρώτα γιατί για το GOW λίγο πολύ ξέρουμε πως θα πουλήσει αρκετά αντίτυπα. Η Microsoft ναι μεν έδειξε φιλότιμες προσπάθειες αλλά όπως προανέφερα, ένα μαγευτικό Ori ή ένα καταπληκτικό Cuphead δεν μπορούν να σηκώσουν όλο το βάρος. Ένα άλλο σημείο φυσικά που η αμερικανική εταιρεία  επιμένει και δεν ξέρω πόσο καλό την κάνει είναι να επιμένει να φέρνει τα αποκλειστικά παιχνίδια και στο PC ταυτόχρονα. Είναι μια τακτική που για εμένα προσωπικά δεν δείχνει να δουλεύει αν θέλει να συνεχίσει να πουλάει την κονσόλα της. Επίσης είναι οξύμωρο να αρχίσει να απειλείται τόσο σύντομα από μια υβριδική-φορητή αλλά πολύ ενδιαφέρουσα κονσόλα όπως το Switch σε πωλήσεις, χωρίς να θέλω να υποτιμήσω σε καμία περίπτωση την Nintendo.

Για να φτάσουμε στο τώρα, στην αγορά πέρα από τα Standard μοντέλα υπάρχουν αντίστοιχα το PS4 Pro και One X. Αυτήν την στιγμή ο καταναλωτής αν πάει μπροστά στο ράφι θα δει ότι μια κονσόλα του προσφέρει καλύτερη απεικόνιση μέσω και της 4Κ ανάλυσης αλλά από την άλλη έχουμε και το PS4 pro που θα του κλείσει το μάτι και θα του πει πως κοίτα gamer δεν θα παίζεις σε Native 4K τις περισσότερες των περιπτώσεων αλλά θα έχεις τίτλους όπως το Horizon, God of War, Uncharted κλπ. Όποτε μέχρι αυτήν την χρονική στιγμή που μιλάμε είμαστε μάρτυρες μιας διαφορετικής τακτικής από τους δύο κολοσσούς.

Όμως από προχθές και μετά την κυκλοφορία του God of War και αφού ο Spencer ως πολιτισμένος άνθρωπος έδωσε συγχαρητήρια στην Santa Monica, έγινε από κάτω στα σχόλια μια επίθεση σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί αυτό τον καιρό στην Microsoft και για την ελλειπή παρουσία Exclusive τίτλων ακόμα και από φίλους του Xbox. Ακόμη, σε αυτό το σημείο μιας και το θυμήθηκα να αναφέρω ότι έχει κυκλοφορήσει και το Sea of Thieves το οποίο παρά τις φιλότιμες προσπάθειες και τις υψηλές προσδοκίες δεν δείχνει τόσο ικανό.

Έτσι λοιπόν φτάνουμε σε ένα μήνα και κάτι από τώρα στην φετινή E3 όπου η ώρα θα δείχνει μηδέν για την αμερικανική εταιρεία. Για να εκφράσω λίγο ακόμα την προσωπική μου άποψη πιστεύω πως θα είναι η στιγμή που η Microsoft θα αλλάξει τακτική και θα αρχίσει να ρίχνει ματιές σε αποκλειστικούς τίτλους. Είναι σίγουρο πως το μήνυμα το έχει πάρει εδώ και καιρό και θέλω να πιστεύω πως ο Spencer έχει κάνει μια προεργασία ώστε να παρουσιάσει ίσως και νέα IP. Είναι κρίμα πως ένα τόσο καλό μηχάνημα σαν το X να μην έχει πολλά παιχνίδια που να το φτάνουν στα όρια του και συνάμα να είναι απολαυστικά. Πολλοί θα αναρωτηθούν πως ίσως δεν θα προλάβει γιατί φτάνουμε σιγά σιγά στην παρουσίαση των νέων μηχανημάτων από τις δύο εταιρείες. Ποτέ δεν είναι αργά και να πω και την αλήθεια δεν θα με χαλούσε να δω ένα εντυπωσιακό Exclusive παιχνίδι στο One X και μετά από λίγο καιρό να το δω ίσως στο νέο Xbox Two ή όπως  αλλιώς ονομαστεί.

Και να πω και κάτι τελευταίο κυρίως γι΄αυτούς που γουστάρουν να βρίσκονται στα χαρακώματα και να τρώγονται δεξιά και αριστερά για το ποιο Platform είναι καλύτερο. Το God of War που κυκλοφόρησε προχθές δεν αποτέλειωσε την Microsoft αλλά ίσως έδωσε το έναυσμα ώστε να δούμε εμείς ως καταναλωτές καλύτερα παιχνίδια τα οποία θα απολαμβάνουμε. Α και να αναφέρω πως το PS4 έγινε καλύτερο από τον προκάτοχο του το PS3 γιατί έβαλε το λιθαράκι του και το Xbox 360. Όποτε ο ανταγωνισμός ρόδα είναι και γυρίζει. Όποτε ας είμαστε περισσότερο ανοιχτόμυαλοι και ας σκεφτόμαστε πιο σφαιρικά.

Εννοείται περιμένω και τις δικές σας απόψεις και σχόλια παρακάτω για να συζητήσουμε, μακριά από οπαδισμούς και αποκλειστικά σαν gamers.

Μην ξεχάσετε να μας ακολουθήσετε στα παρακάτω Social Media. Busted είστε!

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!