Busted.gr

Όπως κάθε χρόνο έχουμε κάποιες σίγουρες ετήσιες κυκλοφορίες, έτσι και το WRC επιστρέφει με στόχο να μας βάλει στον έντονο κόσμο του (ίσως) πιο δύσκολου και απαιτητικού είδους αγώνων. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Kylotonn Racing Games έχει αυτή τη δύσκολη υποχρέωση που ανέλαβε μετά τη Milestone. Όσοι ασχολήθηκαν εντατικά με τη σειρά, γνωρίζουν την κριτική που δέχτηκε η Kylotonn με την πρώτη της προσπάθεια στο WRC 5 και την βελτίωση που είδαμε στο WRC 6. Παρόλα αυτά, ακόμη και το 6ο μέρος και 2η προσπάθειά της, ηταν πολύ πίσω απο τον ανταγωνισμό (DiRT Rally συγκεκριμένα) σε πολλούς τομείς. Κατάφερε με το 7ο μέρος να μας προσφέρει κάτι ποιοτικότερο; Πάμε να το δούμε αναλυτικά.

Με το που ξεκινάμε τον τίτλο, μας δίνεται μια μικρή γεύση του τι μας περιμένει καθώς οδηγούμε το νέο Hyundai i20 Coupe χωρίς να έχει σημασία η θέση στην οποία θα τερματίσουμε. Τρέχουμε δύο πίστες, μια για να αποκτήσουμε αίσθηση του τίτλου και του αυτοκινήτου και μία ακόμη όπου θα κρίνει το παιχνίδι τον προτεινόμενο τρόπο που θα ήταν κατάλληλος να παίξουμε. Από εκεί και πέρα, είμαστε ελεύθεροι να ξεκινήσουμε την καριέρα μας, να παίξουμε γρήγορους αγώνες σε τυχαίες πίστες με τα διάφορα οχήματα που περιέχει ή να δοκιμάσουμε την τύχη μας στο multiplayer (spoiler: με το ζόρι βρήκαμε 2 άτομα).

Στην καριέρα μας ξεκινάμε από την Junior WRC κατηγορία και σιγά-σιγά μας γίνονται προτάσεις για να ανέβουμε στην WRC2 κατηγορία, με μεγάλο μας στόχο να μπούμε στην WRC με τα ανανεωμένα “τέρατα” των μεγάλων εταιριών, καθώς οι αλλαγές της FIA επέτρεψαν αύξηση ιπποδύναμης, καθώς και αεροδυναμικές αλλαγές (και όχι μόνο) για πιο extreme αποτελέσματα.

Η αρχή μας γίνεται με το Ford Fiesta R2 και με πρωταθλήματα σε 6 χώρες από τις συνολικά 13 που περιέχονται. Οι χώρες στις οποίες τρέχουμε ανά κάθε κατηγορία διαφέρουν και εξαρτώνται με το ποια εταιρία θα κλείσουμε συμβόλαιο. Κάθε χώρα περιλαμβάνει 4 έως 6 πίστες, σχετικά μέτριας διάρκειας και πέρα από τις ειδικές, περιέχει Super Special Stages σε κλειστούς δρόμους καθώς και Power Stages για να προσκομίσουμε περισσότερους πόντους για το πρωτάθλημα μας. Κάποιες χώρες είναι καθαρά σε άσφαλτο ή χώμα, ενώ υπάρχουν και εξαιρέσεις όπου υπάρχει ανάμιξη των δύο. Αν τα πάμε πολύ καλά στην JWRC κατηγορία, θα μας εμφανιστεί μήνυμα αν θέλουμε να πάμε αμέσως στην WRC2 κατηγορία, κάτι που ίσως είναι θετικό για όσους θέλουν να ανέβουν γρήγορα, αλλά μας ειδοποιεί πως θα χάσουμε κάποια bonus ξεκλειδώματα.

Αφού τελειώσουμε τη σεζόν μας, γίνονται προτάσεις για τη WRC2 κατηγορία που μας παρέχει δυνατότερα αυτοκίνητα και μεγαλύτερη επιλογή (Ford Fiesta R5, Citroen DS3 R5, Skoda Fabia R5, Peugeot 208 R5/T16). Οι χώρες που τρέχουμε αυξάνονται σε 7 και παράλληλα ο ανταγωνισμός γίνεται κάπως πιο αισθητός, φυσικά αναλόγως και τη δυσκολία που έχουμε θέσει από το μενού.

Οταν φτάσουμε στο αποκορύφωμα της καριέρας μας, αναλόγως τις επιδόσεις μας, θα μας γίνουν προτάσεις για κάποια από τα παρακάτω οχήματα : Ford Fiesta RS, Hyundai i20 Coupe, Citroen C3 και Toyota Yaris. Αυτή τη φορά τρέχουμε και στις 13 χώρες που περιλαμβάνονται (Πολωνία, Σουηδία, Μεξικό, Γαλλία, Αργεντινή, Πορτογαλία, Ιταλία, Πολωνία, Φινλανδία, Γερμανία, Ισπανία, Αγγλία και Αυστραλία) με ανταγωνισμό να έχουμε όλα τα μεγάλα ονόματα του χώρου. Οι ειδικές γίνονται περισσότερες ανά χώρα και μεγαλύτερες, απαιτώντας αντοχή, πείσμα και υπομονή.

Πάμε τώρα να δούμε και λίγο το gameplay του τίτλου. Μετά τις δοκιμαστικές πίστες που αναφέραμε παραπάνω, ο τίτλος μας προτείνει κάποια είδη χειρισμού βάση τον χρόνο μας. Οι αλλαγές αναμεταξύ τους είναι καθαρά βοηθητικές και δε συμβάλλουν στο είδος οδήγησης όπως είδαμε στο WRC 6 και DiRT 4. Οι αλλαγές είναι η βοήθεια εκκίνησης του αγώνα, αυτόματο φρενάρισμα, αν η ζημιά προκαλεί αλλαγές στη συμπεριφορά του οχήματος και αλλαγές ταχυτήτων. Με λίγα λόγια, όσα βοηθήματα κι αν έχουμε, η οδήγηση παραμένει ίδια.

Κι εδώ τα πράγματα είναι που θα απογοητεύσουν τους πιο σκληροπυρηνικούς racers. Παρόλο το υποτιθέμενο simulation που θέλει να προσφέρει ο τίτλος, παραμένει αρκετά arcade για να χρησιμοποιεί αυτόν τον όρο. Τα αυτοκίνητα είναι πολύ εύκολα στον χειρισμό χωρίς να προσφέρουν κάποια ιδιαίτερη πρόκληση στο να τα μάθει κανείς. Για παράδειγμα ακόμη και με το Fiesta R2 μπορεί κανείς πολύ εύκολα απλά να έχει κρατημένο το γκάζι και με ελάχιστο φρενάρισμα μπορείτε να πάρει σχεδόν οποιαδήποτε στροφή με εξαίρεση τις πολύ κοφτές. Ίσως σε αυτό να ευθύνεται και ο σχεδιασμός των επιπέδων, όπου είναι πολύ χαριστικός και δεν τιμωρεί όπως θα έπρεπε όταν βγαίνει κανείς εκτός δρόμου ή το πώς θα μπει σε μια στροφή. Καλά νέα για όσους θέλουν να περάσουν ευχάριστα τον χρόνο τους, αλλά όχι για όσους θέλουν πρόκληση.

Άλλο ένα στοιχείο που προσέξαμε είναι το πόσο επίπεδες είναι οι πίστες και το οδόστρωμα, ανεξαρτήτως χώρας και είδους (χώμα, άσφαλτος, χιόνι). Είναι σαν να κινείται κανείς σε τέλεια ευθεία, ακόμη και στο Ράλλυ Φινλανδίας, με μόνο τα υψώματα να είναι αυτά που θα ταρακουνήσουν ελαφρώς το αμάξι, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη αντίδραση για να το κρατήσουμε στην πορεία του. Επίσης οι αλλαγές ανά οδόστρωμα είναι πολύ μικρές, κάτι που θα έπρεπε να διορθωθεί πριν την κυκλοφορία του. Η χιονισμένη Σουηδία φέρει μια μικρή διαφορά με τα αυτοκίνητα να γλιστράνε ελαφρώς παραπάνω. Η συμπεριφορά σε άσφαλτο είναι μέτρια στην καλύτερη περίπτωση, ενώ το χώμα από την άλλη προσφέρει διασκέδαση, αλλά σε καμία περίπτωση πρόκληση.

Οι ειδικές διαφέρουν αρκετά σε μέγεθος και υπάρχουν πίστες που θα σας κρατήσουν αρκετά παραπάνω απο κάποιες άλλες, αλλά οι περισσότερες παραμένουν σχετικά μικρές, ειδικά σε σχέση με άλλους τίτλους όπου έγινε χαρτογράφηση και η αναλογία είναι 1:1. Το θετικό είναι οτι αρκετές ειδικές έχουν στενέψει και δεν υπάρχει τόσο μεγάλο περιθώριο λάθους. Άλλες όμως παραμένουν πολύ φαρδιές και συγχωρούν πολύ.

Τέλος, οι ζημιές που μπορείτε να κάνετε στο αυτοκίνητο είναι εξωφρενικές. Για να καταστρέψετε πλήρως το αυτοκίνητό σας, θα πρέπει να καταβάλετε πολύ μεγάλη προσπάθεια. Ακόμη και το σκάσιμο ελαστικού ή τουμπάρισμα είναι υπόθεση πολλές φορές, κάτι που δείχνει ξεκάθαρα ότι στόχος της Kylotonn είναι να κάνει τον τίτλο προσιτό για ευρύτερο μέρος του κοινού και δεν στόχευε να κάνει άλλο ένα Dark Souls Rally.

Στον τεχνικό τομέα τώρα. Ο τίτλος δοκιμάστηκε σε PC (αποτελούμενο από έναν AMD FX 63008GB RAM και μια R9 270X Toxic της Sapphire με 2GB VRAM) και μπορούμε να πούμε πως έτρεχε πολύ καλά, παρόλο που η κάρτα μας είναι κατώτερη από την R9 290 που είναι στις προτεινόμενες απαιτήσεις συστήματος. Συγκεκριμένα, έτρεχε σε ανάλυση 1080p, με τις λεπτομέρειες στο High, χωρίς AA και Post Processing στο Medium. Κατά κύριο λόγο τρέχει στα 60 καρέ, με dips σε συγκεκριμένα σημεία στα 45-50 κυρίως σε έντονα δάση της Πολωνίας, Γερμανίας και Φινλανδίας. Πιστεύουμε πως είναι θέμα optimization παρά ισχύς της GPU μας, καθώς ίδιο αποτέλεσμα είχαμε και με χαμηλότερες ρυθμίσεις, αλλά και με υψηλότερες.

Οπτικά υπάρχει βελτίωση από τα προηγούμενα μέρη της σειράς, με πολύ προσεγμένα μοντέλα αυτοκινήτων και πάρα πολύ καλούς ήχους των αυτοκινήτων, αλλά με χώρο για βελτίωση στα υπόλοιπα ηχητικά εφέ (όπως σύγκρουσης και ελαστικών) και τις εντελώς μηχανικές οδηγίες του συνοδηγού μας οι οποίες είναι κατάλοιπο από το προηγούμενο μέρος. Επίσης οι τοποθεσίες οπτικά έχουν αρκετό χώρο για βελτίωση παρόλο που έγινε μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια για το 7ο μέρος.

Κλείνοντας, έχουμε έναν τίτλο που πίσω του στέκεται μία νέα ομάδα η οποία έμαθε πολλά από τα λάθη της και φαίνεται να θέλει να αποδώσει όσο καλύτερα μπορεί. Ακούει το κοινό της και προσπαθήσει όσο καλύτερα μπορεί, για να δώσει αυτό που ζητάει ο κόσμος. Σίγουρα απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό και αυτό φαίνεται από το gameplay, κάτι που δε θα αρέσει σε φίλους των Richard Burns Rally και DiRT Rally, αλλά πιστεύουμε πως ακόμη και αυτοί θα περάσουν ευχάριστα με τον τίτλο.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για το Review: PC
Είδος: Racing
Κυκλοφορεί για: PC, PlayStation 4, Xbox One
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 15/9/2017
Κυκλοφορία για την Ελλάδα: IGE Group
Εκδότρια εταιρία: Bigben Interactive
Εταιρία ανάπτυξης: Kylotonn Racing Games
7 ΚΑΛΟ

The Good

  • Συνεχόμενη βελτίωση
  • Ποικιλία χωρών
  • Προσιτό για όλους

The Bad

  • Οδηγίες συνοδηγού
  • Οι ειδικές είναι πολύ απλές
  • Μηδαμινές αλλαγές ανά είδος οδοστρώματος
  • Περιορισμένα οχήματα
7 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Related Posts

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr