Η Tecmo Koei έρχεται με έναν από τους πιο πλήρεις τίτλους της χρονιάς, το Warriors Orochi 3 Ultimate που υπόσχεται αμέτρητες ώρες αφάνισης στρατών.
Καταρχάς, ας ξεκαθαρίσουμε κάτι. Τα Musou παιχνίδια (Warriors, δηλαδή) είναι σκοπίμως παρόμοια σε σημείο αντιγραφής. Παρά το δραστικά διαφορετικό θέμα ή στυλ του καθενός, αποτελούν μέρος ενός μεγαλύτερου franchise, που ασχολείται πολύ με crossovers. Ένα από αυτά είναι και το Hyrule Warriors, που θα αναλύσουμε μετά τις 19 του μήνα. Έχοντας αυτό στον νου μας, λοιπόν, ας ξεχάσουμε ότι μοιάζει πάρα πολύ με τα περισσότερα Warriors/Musou παιχνίδια καθώς είναι μέρος της ίδιας οικογένειας, κι ας σταθούμε στα υπόλοιπα, καλά και κακά. Ας του φερθούμε σαν παιχνίδι που στέκεται μόνο του, ή σαν ένα sequel, πιο σωστά.
Πάμε στα βασικά. Σε πολύ απλουστευμένη μορφή, η σειρά της Tecmo Koei πάντοτε περιστρεφόταν γύρω από πολεμιστές που πολεμούσαν στρατούς ολόκληρους μόνοι τους, με στόχο να κάνουν όσο μεγαλύτερα και θεαματικά combo μπορούν. Δυσκολία στις μάχες προσθέτουν οι Officers, που αποτελούν την ελίτ του στρατού, και στα τέλη της κάθε πίστας, τα Bosses. Στα παλαιότερα Warriors, αυτό μπορούσε να επιτευχθεί με έναν χαρακτήρα που διάλεγες πριν την αποστολή. Ο κάθε ένας χρησιμοποιεί ένα διαφορετικό όπλο, έχει διαφορετικά στατιστικά, και διαφορετικά combo/τρόπο παιχνιδιού.
Πέρα από τα εξωπραγματικού μήκους combo, έχεις και πάρα πολλούς συνδυασμούς αλυσίδας. Για πρώτη φορά στην σειρά, μπορείς να χειρίζεσαι τρεις ήρωες (αντί για έναν) στο πεδίο μάχης, και μπορείς να τους κάνεις swap στη μέση ενός combo ώστε να το συνεχίσει άλλος. Μεγάλο ρόλο παίζει και το juggle, καθώς αρκετές φορές κατάφερα να “κλειδώσω” έναν Officer στον αέρα και να τον χτυπάω ανελέητα με combos, ώσπου ακούμπησε το έδαφος μόνο όταν ξεψύχησε. Και τέλος, μέσα σ’αυτά έρχεται και μια σούπερ επίθεση, διαφορετική για τον καθένα, που βοηθάει να καθαρίσεις τα “χοντρά” στη μάχη ή να δημιουργήσεις χώρο να ανασάνεις αν σε “πνίγουν” οι αντίπαλοι.
Το καστ των χαρακτήρων, όμως, είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του Warriors. Ο συγκεκριμένος τίτλος επιστράτευσε πάνω από 100 διαφορετικούς χαρακτήρες, από τα franchise Dynasty Warriors και Samurai Warriors, ενώ ένα αξιοσημείωτο cameo είναι η παρουσία της Kasumi από το Dead or Alive ή του διάσημου νίντζα Ryu Hayabusa από τη σειρά Ninja Gaiden. Η Tecmo Koei δεν φοβήθηκε να φέρει χαρακτήρες από άλλες σειρές, καθώς η ιστορία συνεχίζει μεν από το σημείο που μας άφησε το Orochi 2, αλλά σε γενικές γραμμές είναι λίγο περίεργη και επιτρέπει τέτοιες εμφανίσεις. Οι πολεμιστές έχασαν τον πόλεμο, μια Λερναία Ύδρα τρώει τον πλανήτη σιγά-σιγά, και η λύση είναι οι ήρωες να ταξιδέψουν πίσω στον χρόνο και να προετοιμαστούν καταλλήλως. Ακούγεται σαν να βγήκε από καρτούν Σαββατιάτικου πρωινού, αλλά ειλικρινά, δεν νομίζω ότι παίζει κανείς τα Warriors παιχνίδια για την ιστορία. Μερικά είναι βασισμένα στην εποχή των Τριών Βασιλείων της Κϊνας, για παράδειγμα, αλλά αυτό ήταν το κοντινότερο που φτάσαμε ποτέ σε κάτι πιστευτό για τη σειρά.
Πολύ ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ο κάθε χαρακτήρας που επιλέγετε έχει την δική του ιστορία, η οποία πάντοτε διαρκεί αρκετά. Και θα δώσω συγχαρητήρια στην Omega Force για το ότι ποτέ δεν με έμπλεξε. Η ιστορία δεν είναι κάτι πολύπλοκο ή ιδιαίτερο, αλλά δεν προσποιείται επίσης. Εμφανίζεται και αναπτύσσεται μόνο όταν χρειάζεται, και η έμφαση δίνεται — όπως αρμόζει σε τέτοιους τίτλους — στο gameplay. Ούτε για μια στιγμή δεν ένιωσα ότι σπαταλάει τον χρόνο μου με άχρηστες πληροφορίες ή παντελώς αδιάφορες ιστορίες.
Χρόνος ο οποίος χρειάζεται να είναι άφθονος, καθώς το Orochi 3 δίνει πάρα μα πάρα πολλά σε ένα πακέτο. Πέρα από τους ατέλειωτους χαρακτήρες και το Story Mode, το Free Mode (όπου παίζεις πίστες με όποιον χαρακτήρα θες, έξω από την ιστορία), το Musou Battlefields (όπου δημιουργείς σενάρια και τα μοιράζεσαι online με άλλους παίχτες), Online Play (συνεργασία με άλλον παίχτη σε Story ή Free), Duel Mode (μονομαχία 3v3 σε αρένα), και το ολοκαίνουριο Gauntlet Mode. Εδώ, μπορείς να διαλέξεις ως 5 χαρακτήρες που έχεις ξεκλειδώσει και να περάσεις μέσα από διάφορες πίστες γεμάτες δύσκολους εχθρούς. Οι πίστες είναι ένας πανζουρλισμός, με διάφορα πεδία μάχης από την ιστορία να πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο και να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Πάντα, δηλαδή, έχεις κάτι νέο. Αν φτάσεις ως το τέλος με επιτυχία, παίρνεις πολύτιμο loot, χαρακτήρες και το κλειδί για την επόμενη πίστα.
Όμως, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, καθώς η προσθήκη μιας μπάρας με το όνομα “Miasma“, η οποία γεμίζει όσο σκοτώνεις ή γενικά υπάρχεις στην πίστα! Όταν η μπάρα είναι σχεδόν άδεια, ορισμένοι Officers μπορούν να σε σκοτώσουν με ένα χτύπημα, οπότε πρέπει να την κρατάς κάπου στη μέση, καθώς υπάρχουν τρόποι να την μειώσεις, όχι μόνο να την αυξάνεις. Η δυσκολία ίσως να μην ακούγεται τεράστια στο χαρτί, αλλά στην πράξη είναι ανελέητη, κι ακόμα και οι χαρακτήρες με το μεγαλύτερο δυνατό level (280, μαζί με 9 prestige προαγωγές). Θεωρητικά, μπορείς να παίζεις ατέλειωτα το Gauntlet, καθώς έχει πολλά να δώσει και δεν τερματίζεται εύκολα.
Με όλα τα παραπάνω, λοιπόν, παίρνουμε ένα παιχνίδι που μπορεί να προσφέρει αμέτρητες ώρες ασταμάτητης διασκέδασης, με προϋπόθεση να έχεις ένα ενδιαφέρον στο είδος. Ένα είδος το οποίο βασίζεται στο να είναι επαναλαμβανόμενο, οπότε προετοιμαστείτε για αυτό. Οι μάχες (μόνο σαν μάχες, κι όχι σαν αποστολές) θα είναι ίδιες κάθε φορά, με εξαίρεση τα bosses και τους Officers που έχουν και αξιόλογο ΑΙ. Οι απλοί στρατιώτες είναι πιο κουτοί κι από ένα βρασμένο μπρόκολο, και είναι προφανές ότι είτε σχεδιάστηκαν να είναι εκεί, παθητικοί, απλώς για να ανεβάζεις τον αριθμό χτυπημάτων στα combo, είτε είναι όντως σχεδιασμένοι να είναι χαζοί. Κι αυτό, εννοείται, ισχύει όχι μόνο για τον αντίπαλο στρατό, αλλά και τον δικό σου, συμπεριλαμβανομένων και τον Officers. Ζήτημα να αποκτήσουν 10 kills συνολικά στην πορεία μιας μισάωρης μάχης, αλλά ευτυχώς, το XP που αποκτάς εσύ τους δυναμώνει και τους κάνει λιγότερο άχρηστους στις μεγαλύτερες δυσκολίες και μετέπειτα πίστες. Πολύ ευχάριστο, λοιπόν, το ότι δεν βασίζονται στα άχρηστα χέρια τους για να δυναμωθούν.
Όμως, δυστυχώς, αυτό δεν επεκτείνεται και σε χαρακτήρες που δεν βρίσκονται στο πεδίο μάχης. Σίγουρα, όπως όλοι, θα βρείτε μια καλή ας πούμε, δεκάδα στην καλύτερη περίπτωση, με την οποία θα τερματίσετε το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού. Οι υπόλοιποι 100 χαρακτήρες θα μείνουν στο level 1, αχρησιμοποίητοι, και το παιχνίδι δεν σου δίνει έναν τρόπο ή κίνητρο να το αλλάξεις αυτό, πέρα από μερικές αποστολές που απαιτούν ορισμένους συνδυασμούς στην ενεργό ομάδα. Αλλά και πάλι, παρόλο που το παιχνίδι είναι πάρα πολύ προσβάσιμο και ευχάριστο, αυτό αφήνει ένα κενό, την αίσθηση πως η πρόοδός σου είναι ελλιπής.
Και κάτι άλλο που δεν μου άρεσε καθόλου, είναι το γεγονός ότι σε περίπτωση streaming, δεν υπάρχει ήχος. Αρχικά πίστευα ότι αντιμετωπίζω πρόβλημα, όμως ανακάλυψα ότι η Tecmo Koei δεν το επιτρέπει λόγω πνευματικών δικαιωμάτων που διεκδικούν οι ηθοποιοί. Είναι χειρότερη δικαιολογία από οτιδήποτε έχω ακούσει στη ζωή μου.
Οπότε, ας ανακεφαλαιώσουμε. Μιλάμε για έναν πληρέστατο τίτλο, που αν βρείτε κάτι που σας αρέσει από τα αμέτρητα modes του και το υλικό που προσφέρει, θα έχετε εξασφαλισμένες αμέτρητες ώρες παιχνιδιού. Πρόκειται για έναν από τους καλύτερους Warriors/Musou τίτλους που έβγαλε ποτέ η σειρά, κι αν είστε λάτρης της σειράς γενικότερα, θα βρείτε πάρα πολλές αναφορές σε ή και χαρακτήρες από προηγούμενους τίτλους. Αν δεν είστε, μένετε με ένα παιχνίδι που σφύζει από περιεχόμενο, κρατάει υψηλές αξίες παραγωγής, έρχεται σε λογική τιμή σε σχέση με αυτό που προσφέρει, και αν παραβλέψετε τα άσχημα σημεία που ανέφερα πιο πάνω, θα μείνετε σίγουρα πολύ ευχαριστημένοι.
[wp-review]Ταυτότητα παιχνιδιού
Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για review : PlayStation 4
Είδος : Hack and Slash
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 5/9/2014
Κυκλοφορεί για : Xbox One, PS4, PS3, PS Vita
Εκδότρια Εταιρεία : Koei
Εταιρεία Ανάπτυξης : Omega Force
Διάθεση για την Ελλάδα : CD Media
Επίσημη Ιστοσελίδα : http://warriorsorochi.co.uk/3/ultimate/
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!