Busted.gr

Warhammer: Vermintide 2

Warhammer: Vermintide 2

Αλήθεια πόσος καιρός πέρασε από τότε που πωρώθηκες με κάποιο παιχνίδι; Όταν λέω πωρώθηκες δεν εννοώ απλά να είπες την επόμενη μέρα στους φίλους σου στον καφέ: «Πω πω ρε φίλε πώρωση το παιχνίδι», εννοώ να κοπάνησες το γραφείο και να κουνήθηκαν όλα, να έβγαλες ιαχή πολέμου, να ήρθε ο πατέρας σου μέσα στο δωμάτιο να ρωτήσει άμα είσαι καλά, να σου έκανε παρατήρηση η γειτόνισσα, να έπεσε ο καφές από το διπλανό κομοδίνο κτλ. Καταλάβατε για ποιου είδους πώρωση μιλάω έτσι; Λοιπόν εγώ είχα να πωρωθώ έτσι από το WoW όταν είχαμε πάει 200 horde για attack στην Stormwind (όσοι έπαιζαν WoW καταλαβαίνουν για τι πράγμα μιλάω), για όλους τους υπόλοιπους θα σας πάω λίγο πιο πίσω, στο Serious Sam. Ακριβώς αυτό λοιπόν έπαθα με το νέο Vermintide της Fatshark Studios. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Τί είναι όμως το Vermintide;

Το Vermintide όπως και πολλά άλλα παιχνίδια ανήκουν στο franchise της σειράς Warhammer. Για το Warhammer δεν θα μιλήσουμε γιατί είναι ένα lore που θα μας έπαιρνε μερικές δεκάδες σελίδες μόνο και μόνο για να εξηγήσουμε τα βασικά. Το Vermintide παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2015 από την Fatshark και απέσπασε πολύ θετικά σχόλια καθώς πρόκειται για ένα πάρα πολύ ολοκληρωμένο co-op survival fps με στοιχεία action rpg. Για να το μεταφράσω αυτό σε παιχνίδια θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα κράμα Left 4 Dead με Diablo. Η ομάδα μας αποτελείται από 4 άτομα και οι διαθέσιμοι ήρωες είναι 5. Κάθε ήρωας έχει 3 διαφορετικές καριέρες που η καθεμία έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά,αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχουμε στην διάθεσή μας 15 διαφορετικούς ήρωες, ο καθένας με διαφορετικό ρόλο, δυνάμεις και αδυναμίες.

Το παιχνίδι μας ξεκινάει μέσα στο keep μας που θα λέγαμε ότι είναι κάτι σαν την πόλη στο Diablo. Μέσα στο keep υπάρχουν διάφοροι NPCs που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Το καλό είναι ότι δεν χρειάζεται να τρέχεις συνεχώς να ψάχνεις τους NPCs μέσα στο keep που είναι αρκετά μεγάλο καθώς έχεις πρόσβαση στα μενού τους με το πλήκτρο Ι. Ο ήρωάς μας ξεκινάει φορώντας τα βασικά δηλαδή ένα melee όπλο (συνήθως σπαθί), ένα special όπλο το οποίο διαφέρει ανάλογα τον ήρωα και την καριέρα, ένα necklace, ένα charm και ένα trinket. Πέραν του βασικού stat που είναι το hero power υπάρχουν και δευτερεύοντα stats τα οποία παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς ουσιαστικά είναι αυτά που προσωποποιούν τον ήρωά μας και τον φέρνουν στα μέτρα μας ανάλογα με το τι ρόλο θέλουμε να παίξουμε στο παιχνίδι. Τα αντικείμενα αυτά χωρίζονται βάσει rarity σε λευκά, πράσινα, μπλε και χρυσά σαν να λέμε (uncommon, common, rare και epic). Τα λευκά έχουν μόνο το primary stat (hero power), τα πράσινα έχουν ένα επιπλέον secondary stat, τα μπλε επιπλέον 2 secondary stats και τα χρυσά έχουν ένα special trait το οποίο είναι συνήθως κάτι πάρα πολύ ισχυρό. Αυτό θα μπορούσε να είναι Increased healing received ή +2% per hit στο career talent κτλ. Τι είναι το career talent θα ρωτήσετε και δεν θα σας αφήσω με την απορία καθώς θα περάσω ευθύς αμέσως στην επεξήγηση των κινήσεων που κάνει ο ήρωάς μας. Καταρχήν σαν fps που σέβεται τον εαυτό του η κίνηση γίνεται με τα κλασσικά, ξεθωριασμένα πλέον στο πληκτρολόγιό μου, πλήκτρα WSAD. Το απλό attack γίνεται με αριστερό κλικ και με δεξί κλικ γίνεται το special attack. Στην περίπτωση που έχουμε το melee όπλο μας στο χέρι, με δεξί κλικ κάνουμε μπλοκ τις επιθέσεις των αντιπάλων ενώ αν ταυτόχρονα με το δεξί πατήσουμε και το αριστερό τότε κάνουμε μπλοκ και pushback τον αντίπαλο, κίνηση η οποία θα μας σώσει σε πολλές δύσκολες περιστάσεις και αναλόγως και του dungeon που βρισκόμαστε μπορεί ακόμα και να ρίξει 2-3 εχθρούς μας στον γκρεμό. Εάν κρατήσουμε πατημένο το αριστερό κλικ θα διαπιστώσουμε ότι ο ήρωάς μας «φορτίζει» και απελευθερώνει ένα strong attack το οποίο επιφέρει και τα πιο εντυπωσιακά χτυπήματα. Κομμένα κεφάλια, χέρια, πόδια, διαμελισμένα vermins να γεμίζουν με κραυγές πόνου και απόγνωσης τα ακουστικά σας, χάρμα! Εάν είναι να γκρινιάξω για κάτι αυτό είναι ότι θα ήθελα να υπάρχει και κάποιου τύπου combo move που να γίνεται με συνδυασμούς πλήκτρων και να σκοτώνει ακόμα πιο θεαματικά τους αντιπάλους, έτσι, για να σπάσουμε εντελώς το γραφείο πώς το λένε!!! Το χαρακτηριστικό του κάθε ήρωα είναι το career talent του. Αυτό είναι ένα special ability που πραγματικά εάν χρησιμοποιηθεί σωστά και σε κατάλληλη στιγμή μπορεί να αλλάξει την ροή του παιχνιδιού. Μετά την χρήση του χρειάζεται αρκετός χρόνος μέχρι να γεμίσει ξανά καθώς καταναλώνει όλο μας το stamina και παρόλο που μπορούμε με potion που θα βρούμε να το γεμίσουμε άμεσα καλό είναι να χρησιμοποιείται με σύνεση και μόνο όταν η κατάσταση το προστάζει. Στην πορεία όσο αποκτάτε εμπειρία θα μπορείτε να αντιλαμβάνεστε τις καταστάσεις στις οποίες πρέπει ή δεν πρέπει να το ξοδέψετε.

Το παιχνίδι έχει 13 dungeons μέχρι στιγμής τα οποία εξελίσσονται γραμμικά όπως ακριβώς και στο Left 4 dead. Προχωράμε, σκοτώνουμε και συνήθως ερχόμαστε αντιμέτωποι με 2 bosses και παράλληλα κάνουμε και κάποια objectives. Το παιχνίδι δεν θα μπορούσα σε καμία περίπτωση να το χαρακτηρίσω εύκολο. Θα έλεγα ότι είναι αρκετά υψηλής δυσκολίας και απαιτεί συγκέντρωση και καθαρό μυαλό καθώς και συνεννόηση με τους υπόλοιπους 3 ήρωες ώστε να επιτευχθεί ο στόχος. Υπάρχει εννοείται ingame voice chat που ενεργοποιείται με το G και μας διευκολύνει σε αυτό το έργο μας. Στο τέλος του κάθε dungeon ΑΝ καταφέρουμε να το βγάλουμε θα πάρουμε ως ανταμοιβή ένα σεντούκι το οποίο περιέχει 3 τυχαία διαφορετικά αντικείμενα. Ανάλογα και το πόσα achievements κάναμε μέσα στο dungeon βελτιώνεται και η ποιότητα του σεντουκιού και κατά συνέπεια και των αντικειμένων που περιέχει. Σεντούκι επίσης παίρνουμε κάθε φορά που θα πάρουμε level. Μέχρι στιγμής φαίνεται ότι ο ήρωάς μας μπορεί να φτάσει μέχρι 30 level. Βέβαια το leveling μετά το 25 μικρή σημασία έχει καθώς από το level 5 και μέχρι το 25, ανά 5 levels επιλέγουμε τα talents του ήρωά μας. Έχουμε 3 επιλογές και μέχρι στιγμής θα έλεγα ότι είναι αρκετά ισορροπημένες μεταξύ τους. Αυτό είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό που ενισχύει πολύ το personalization του ήρωά μας.

Για να κάνει την ζωή μας πιο δύσκολη αλλά και για να βελτιώσει το γενικότερο experience του παιχνιδιού η Fatshark έχει δημιουργήσει το Spawn Director το οποίο φροντίζει ώστε κάθε φορά που θα μπούμε σε ένα dungeon να μην είναι ίδια με την προηγούμενη. Τα bosses και τα υπόλοιπα mobs κάνουν spawn σε διαφορετικά σημεία, τα packs αλλάζουν και ο τρόπος που σου επιτίθενται μεταβάλλεται και δεν είναι ποτέ ο ίδιος. Θεωρώ αυτή την κίνηση ως κίνηση ματ καθώς επεκτείνει πολύ το playtime του παιχνιδιού και δεν μας κάνει ποτέ να βαριόμαστε. Σε συνέχεια αυτού, θα ήθελα να σταθώ και στο AI των εχθρών. Φαίνεται ότι έχει γίνει και εκεί πολύ καλή δουλειά καθώς αντιλαμβάνεσαι πως δεν έχεις να κάνει με άβουλα όντα που έχουν 2 waypoints και τρέχουν από το ένα στο άλλο. Πολλές φορές θα δεις αντιπάλους να προσπαθούν να σε παγιδεύσουν, να σου επιτεθούν όταν οι συμπαίκτες σου θα έχουν απομακρυνθεί λίγο, θα γυρνάνε και θα χτυπάνε αυτόν που αντιλαμβάνονται ότι τους απειλεί περισσότερο, θα μπλοκάρουν επιθέσεις σου και πολλά άλλα. Πραγματικά μου έκανε φοβερή εντύπωση γιατί νιώθεις πως παίζει με όντα που έχουν νοημοσύνη και αυτό κατά την γνώμη μου κάνει το παιχνίδι πολύ εθιστικό.

Ένα ακόμα όμως στοιχείο που κάνει το παιχνίδι εθιστικό είναι το crafting system του. Ναι καλά ακούσατε, μπορείς να κάνεις craft οτιδήποτε είτε αυτό είναι όπλο είτε trinket, necklace, charm. Το crafting απαιτεί materials τα οποία κερδίζεις κάνοντας salvage όπλα που σήκωσες από σεντούκια και που δεν χρησιμοποιείς. Επίσης στο forge μπορείς πέρα από craft να αλλάξεις τα secondary stats του εξοπλισμού σου με άλλα random, να αλλάξεις την εμφάνιση του όπλου σου με την εμφάνιση κάποιου άλλου όπλου (στο παιχνίδι το skin ενός όπλου το ονομάζει illusion), ή ακόμα και να κάνεις upgrade το rarity του εξοπλισμού σου. Τι παραπάνω δηλαδή θέλεις για να καταλάβεις ότι αυτό το παιχνίδι έχει φτιαχτεί για να προσφέρει ατελείωτο κάψιμο σε εμάς τους παλιούς rpg-άδες; Σε 2 μέρες συμπλήρωσα 21 ώρες played time και αυτό για μένα λέει πολλά καθώς η τελευταία φορά που έκανα κάτι αντίστοιχο ήταν όταν βγήκε το WoW: Cataclysm στα τέλη του 2010.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι υπέροχα, θα μπορούσα χωρίς υπερβολή να πω ότι είναι μόλις ένα κλικ κάτω από αυτά του Battlefield 1 και αυτό φαίνεται σε όλα τα dungeons που θα μπεις καθώς θα διαπιστώσεις ότι οι δημιουργοί έβαλαν την πινελιά τους σε κάθε λεπτομέρεια χωρίς να αφήσουν τίποτα στην τύχη. Βέβαια αυτό έχει ως τίμημα τις απαιτήσεις σε hardware οι οποίες απαιτούν ένα σχετικά καλό μηχάνημα για να παίξουν αξιοπρεπώς και μην ξεχνάς πως εδώ μιλάμε για παιχνίδι που μπορεί να τρέχουν καταπάνω σου 100 διαφορετικά vermins με διαφορετικά όπλα και πανοπλίες κάνοντας διαφορετικές επιθέσεις από πολλά διαφορετικά σημεία, δεν είναι ελαφρύ παιχνίδι λοιπόν. Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης σας λέω ότι με το δικό μου μηχάνημα (i7, 16gb ram, RX580 8gb) παίζω σε 1080p, στα high settings με 75-80fps. Παρόλο που έχω 2Κ οθόνη θεωρώ πως το παιχνίδι είναι απλά unplayable εκτός και αν έχεις 1080 ή 1080Ti. Είναι πολλά τα textures και τεράστιο σε ορισμένες περιπτώσεις το drawing distance και απαιτεί κάρτα γραφικών κτήνος. Αλλά όπως λέει και ο σοφός λαός, τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και επιδέξιες gpu. Αυτό βέβαια λίγο θα απασχολήσει τους κατόχους PS4 και XBOX καθώς το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει και στις 2 κονσόλες. Να ελπίζουμε σε crossbuy και crossplay; Θα δείξει. Ένα είναι σίγουρο, το παιχνίδι είναι ένα διαμάντι και γι’αυτό άλλωστε πούλησε 500.000 αντίτυπα στις 10 πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του.  Προσεύχομαι η εταιρεία να μην το αφήσει στην τύχη του, να συνεχίσει να το υποστηρίζει με νέα dungeons, heroes και equipment γιατί το παιχνίδι αυτό ήρθε για να μας συντροφεύσει για πάρα πολύ καιρό και τα 27,99€ που ζητάει η Steam είναι μία απολύτως φυσιολογική τιμή για τέτοιου επιπέδου παιχνίδι.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PC
Είδος Παιχνιδιού: FPS CO-OP RPG
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 08/03/2018
Κυκλοφορεί για: PS4/ PS4 Pro, Xbox One/S/X, PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Fatshark
Εκδότρια Εταιρεία: Fatshark

9 ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ

The Good

  • Φοβερά γραφικά
  • Πολύ έντονη δράση
  • Υψηλό AI των αντιπάλων
  • Πολύ καλό crafting system
  • Καταπληκτικό gameplay
  • Υπέραρκετό content για πολλές ώρες λυωσίματος
  • Το 10άρι το κρατάμε για την VR έκδοση

The Bad

  • Θα θέλαμε να υπάρχουν combos στα χτυπήματα
  • Αργεί η VR έκδοση;
9 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Πτυχ. Μηχανολόγος/Μηχανικός στο επάγγελμα, λάτρης των PC games (κυρίως MMORPG, FPS και Simulation), των μοτοσυκλετών και του καλού φαγητού. Αν και κάτοχος i7 μερικές φορές νοσταλγώ την γλυκιά αθωότητα του 8088 μου και του Amstrad του ξάδερφού μου στον οποίο έκανα τα πρώτα μου βήματα με Golden Axe και Dave Dangerous. "I don't camp, I aggressively wait".

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr