Busted.gr

Εισαγωγή

Μετά από αρκετούς μήνες κυκλοφορίας του το Nintendo Switch μας παρουσιάζει, το πολυαναμενόμενο, από του πάντες σχεδόν, Super Mario Odyssey. Τι να πρωτοπεί κανείς για τη σειρά Super Mario που αποτελεί από την αρχή της σημείο αναφοράς σε ποιότητα και gameplay, εξαντλώντας τη δημιουργικότητα των κατασκευαστών ενώ παράλληλα προσφέρει εκατοντάδες ώρες ευχάριστου παιχνιδιού. Έτσι και εγώ λοιπόν με το που έβαλα να κατεβαίνει το Super Mario Odyssey στην κονσόλα μου ένιωθα σαν μικρό παιδάκι γεμάτος ανυπομονησία για να δω τι εκπλήξεις θα αντικρίσω στο νέο αυτό πόνημα της Nintendo. Μετά το καταπληκτικό Super Mario 3D World στο Wii U η Nintendo εκτόξευσε τον πήχη υπέρμετρα και έτσι οι απαιτήσεις μου ήταν μεγάλες. Συνάμα ήμουν γεμάτος απορία για να δώ πως θα καταφέρει η Nintendo να επιστρατεύσει τη δημιουργικότητά της και να διατηρήσει τι ενδιαφέρον μας σε υψηλά επίπεδα. Φυσικά, να σας καθησυχάσω, το αποτέλεσμα με αντάμειψε με το παραπάνω. Πάμε όμως σιγά σιγά να αναλύσουμε τον τίτλο βήμα βήμα.

Ιστορία
Στο Super Mario Odyssey ο κύριος κακός τους παιχνιδιού είναι ο γνωστός ανά τον κόσμο Bowser. Απαγάγει την πριγκίπισσα Peach και δίνει μια μάχη με το Mario στο κατάστρωμα του καραβιού του. Ο Mario χάνει το γνήσιο καπελάκι του αφού ο Bowser το καταστρέφει χρησιμοποιώντας το δικό του. Ο Mario σαστισμένος εκτοξεύεται κάτω από το καράβι από τον Bowser ενώ ο κακός φεύγει με την πριγκίπισσα προκειμένου να την παντρευτεί πλέον. Ο Mario ξυπνά σε ένα μέρος κατεστραμμένο με πολλά διαλυμένα ιπτάμενα καραβάκια σαν καπελάκια (Cap Kingdom) και εκεί ως δια μαγείας ένα φαντασματάκι-καπέλο συνεργάζεται μαζί του για να τον βοηθήσει να βρούνε και να τιμωρήσουν τον Bowser και να αποτρέψουν τον επικείμενο γάμο. Έτσι το φαντασματάκι, που έχει στην κατοχή του ένα κομμάτι από το σκισμένο καπέλο του Mario, το επιδιορθώνει με τρόπο μαγικό και του δίνει ζωή. Το φαντασματάκι θέλει εκδίκηση για τις καταστροφές που προξένησε στον τόπο του ο Bowser. Έτσι με μοναδικό όπλο του ο Mario το μαγικό καπέλο του, τον Cappy, και τα άλματα του, επιδίδονται σε έναν αγώνα εύρεσης του Bowser πηγαίνοντας από περιοχή σε περιοχή που πέρασε ο Bowser για να πάρει τα λουλούδια, το δαχτυλίδι, το κοστούμι του και ότι χρειάζεται για να γίνει το μυστήριο του γάμου, προκαλώντας πίσω του πολλές καταστροφές.

Γραφικά
Η Nintendo σε σχέση με την έκδοση της Ε3 όπου το Super Mario Odyssey έτρεχε docked σε ανάλυση 1280x720p, έχει ανεβάσει την ανάλυση στα 1600x900p σε docked mode ενώ σε portable mode η ανάλυση μένει καρφωμένη στα 720p. Η κίνηση του Mario είναι ομαλότατη στα 60 καρέ προσδίδοντας απαράμιλλη ομοιομορφία. Τα τοπία είναι σχεδιασμένα με φαντασία και αγάπη από τη Nintendo. Είναι πλέον πολύ μεγάλα και αρκετά ανοιχτά ενώ το φόντο στο βάθος είναι ορθά επιμελημένο. Τα χρώματα είναι τόσο ζωντανά που θα σας ενθουσιάσουν. Το γρασίδι, ο πάγος, τα σπίτια, η έρημος, τα ποτάμια και τα νερά αλλά και κάθε τι είναι ξεχωριστό και όμορφα σχεδιασμένο. Ο Μάριο φυσικά είναι αψεγάδιαστος αλλά και οι εχθροί του δεν πάνε πίσω αφού είναι επιμελημένοι εξίσου καλά! Εξάλλου ο Mario πλέον είναι… πολυμορφικός, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, οπότε ήταν σίγουρα απαραίτητο να γίνει πολύ καλός σχεδιασμός και στους εχθρούς. Πτώσεις καρέ δε συνάντησα ενώ οι χρόνοι φορτώματος ήταν αρκετά μικροί έως ανύπαρκτοι εντός του ίδιου επιπέδου ειδικά. Μόνο κατά τη μεταφορά σε νέο κόσμο φορτώνει, ενώ δείχνει βιντεάκι μεταφοράς με το ιπτάμενο καραβάκι. Το anti aliasing γίνεται φανερό ότι είτε είναι τελείως απενεργοποιημένο είτε είναι σε πολύ χαμηλό επίπεδο καθότι γινότανε εμφανές σε κοντινά επίπεδα. Αναλογιζόμενοι όλα τα παραπάνω και συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι μιλάμε για ένα παιχνίδι που η συμπίεση του είχε ως αποτέλεσμα να πιάνει λίγο κάτω από 6gb αποθηκευτικό χώρο τότε σίγουρα μιλάμε για κατόρθωμα της ομάδας ανάπτυξης. Το UI είναι διακριτό και περιέχει τα στοιχεία που χρειαζόμαστε. Η πυξίδα μας βρίσκεται στα δεξιά μας και μας δείχνει προς τα που κατευθυνόμαστε. Πάνω αριστερά βρίσκονται τα νούμερα με των αριθμό των νομισμάτων κάθε κατηγορίας ενώ ακριβώς από κάτω, στην ίδια πάντα πλευρά, τα φεγγαράκια που έχετε συλλέξει. Στην πάνω δεξιά πλευρά συναντάτε τον κύκλο της ενέργειάς σας και ακριβώς από κάτω τις συντομεύσεις (+) για το μενού και (-) για το χάρτη.

Μενού
Το Super Mario Odyssey διαθέτει ένα πολύ απλό και κατανοητό μενού, εύκολο να το μάθει κανείς. Δίνεται η δυνατότητα επιλογής βοήθειας μέσα στα επίπεδα με την εμφάνιση της διαδρομής που πρέπει να ακολουθήσετε ή το να παίξετε ελεύθερα πράμα που έπραξα και εγώ. Υπάρχουν επίσης επιλογές για ρύθμιση γλώσσας, ήχων, ευαισθησίας χειριστηρίων, δόνησης και ένα σωρό καλούδια προκειμένου να παίξετε και να ρυθμίσετε ώστε να το φέρετε στα μέτρα σας. Συγκεκριμένα με το που εκκινήσετε το παιχνίδι θα βρεθείτε κλασσικά στις ακόλουθες επιλογές :
New game για έναρξη νέου παιχνιδιού solo
New game 2P για έναρξη με local co-op
Action Guide, το οποίο περιέχει: 1) τα controls για τον ένα παίχτη , για δύο παίχτες καθώς και εξηγήσεις για το Play style, δηλαδή πως μπορούμε να παίξουμε το παιχνίδι και με το συνδυασμούς χειριστηρίων. 2) basic actions όπου υπάρχουν σε εικόνες όλες οι διαθέσιμες κινήσεις του Mario, εξ αρχής οι βασικές και εν συνεχεία προστίθενται και όσες ανακαλύπτετε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού σας. Όμορφα εικονίδια για κάθε κίνηση με σχετικό βίντεο και επεξήγηση συνδυασμού πλήκτρων για την επίτευξη της κάθε κίνησης ανάλογα με το χειριστήριο που χρησιμοποιείτε. 3) Capture actions το οποίο περιέχει όλες τις κινήσεις και τις ικανότητες των εχθρών που έχουμε «καταλάβει» με το καπέλο μας μέχρι εκείνη τη στιγμή. Πάλι έχουμε εικονίδια του κάθε εχθρού και επεξήγηση χειρισμού με σχετικό βιντεάκι. 4) Bonus-Travel Hints, που περιλαμβάνει επεξηγήσεις για το χειρισμό του χάρτη και τα σύμβολα του, επεξηγήσεις για το Assist mode, επεξηγήσεις για τα amiibo 1&2 όπου εξηγεί πως γίνεται χρήση των amiibo καθώς και ποια είναι τα συμβατά amiibo, επεξήγηση για το Ranking αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του Snapshot για το πως θα τραβήξετε φωτογραφίες.

Εντός του παιχνιδιού πατώντας το πλήκτρο μενού (+) δίνονται γρήγορες επιλογές για αλλαγή στυλ παιχνιδιού σε regular ή assist mode από την επιλογή choose mode, data management για να αποθηκεύσουμε, να φορτώσουμε ή να σβήσουμε κάποιο save file, controls όπου πλέον έχουμε να κάνουμε με ρυθμίσεις της κάμερας (camera sensitivity, horizontal, vertical, use motion controls, motion sensitivity), HD Rumble ( use rumble ναι ή όχι, strength), map controls ( open map για να επιλέξουμε πως θέλουμε να ανοίγει ο χάρτης). Τελευταία η επιλογή γλώσσας του Super Mario Odyssey, με την Ελληνική γλώσσα φυσικά απούσα.

Xειρισμός και ήχος

Ο χειρισμός πλέον μπορεί να γίνει είτε με τα 2 joy con όπου δουλεύουν οι αισθητήρες υπέροχα και πιστεύω ότι προσφέρει και τη μέγιστη δυνατή εμπειρία παιξίματος, είτε με ένα joy con, είτε με το Pro controller, είτε με τα 2 joy cons ενωμένα σε ένα στην κονσόλα ή στον αντάπτορα χειριστηρίου. Αν παίζετε με το ένα joy con, το δεύτερο μπορεί να το χρησιμοποιήσει κάποιος φίλος σας προκειμένου να παίξετε co op. Στο co op ο ένας ελέγχει τον Mario και ο άλλος το καπέλο του και ότι έχει αυτό παγιδεύσει.

Όσο καλό όμως ακούγεται το co-op τόσο περίπλοκο είναι καθότι ο χειρισμός του καπέλου από τον δεύτερο παίχτη είναι πραγματικά δύσκολος ενώ ο συνδυασμός των δύο παιχτών απαιτεί χειρουργικές κινήσεις και τέλειο συγχρονισμό αρκετές φορές με αποτέλεσμα να εκνευρίζει. Ο Mario μπορεί πλέον να πετά μακρυά, σαν μπούμερανγκ, το καπέλο του για να χτυπήσει εχθρούς, να σπάσει κουτιά, είτε να «καταλάβει» το σώμα τους και να αποκτήσει τις ικανότητες του κάθε εχθρού για όση ώρα βρίσκεται μέσα του χωρίς να υπάρχει χρονικός περιορισμός παρά μόνο σε τεράστιους εχθρούς. Έτσι το gameplay αλλάζει άμεσα και προσφέρει πολύ μεγάλη ποικιλία και βάθος. Ζωές δεν υπάρχουν στο παιχνίδι με την κλασική έννοια αλλά κάθε φορά που χάνετε το παιχνίδι σας εμφανίζει στο τελευταίο checkpoint, χάνοντας απλά μερικά νομίσματα. Ο χειρισμός του Μάριο με οποίο τρόπο και να επιλέξετε είναι το λιγότερο υποδειγματικός και απολαυστικός. Όταν μπαίνει όμως μέσα στους εχθρούς του και αναλαμβάνουμε τον έλεγχο τους τότε το gameplay έχει διακυμάνσεις και εξηγώ ευθύς αμέσως. Μπορεί ο εχθρός να έχει άμεσο χειρισμό ενώ προβλήματα συνάντησα κυρίως κατά την κίνηση μεγαλόσωμων εχθρών (δεν σας λέω τι όμως) με αποτέλεσμα να στρίβει παράξενα και άτσαλα και άλλες φορές χωρίς να θέλω καν να στρίψει δημιουργώντας έτσι εκνευρισμό, γιατί ενώ ήξερα τι θέλω να κάνω, αυτό δεν υλοποιούνταν σωστά ή καθόλου. Ίσως ο έλεγχος τεράστιων εχθρών να μπορούσε να αποφευχθεί εντέχνως. Βέβαια το συνάντησα κατά τον έλεγχο ενός μόνο εχθρού όποτε το προσπερνάω. Σίγουρα όμως αναγνωρίζω την αξιέπαινη προσπάθεια της Nintendo να δώσει μεγάλη ποικιλομορφία στο gameplay και αυτό το κατάφερε. Οι κινήσεις του Μάριο αφομοιώνονται εύκολα ενώ αν θέλετε να δείτε πως πραγματοποιείται μια κίνηση, μπορείτε εύκολα, ανά πάσα ώρα και στιγμή να πατήσετε το Menu button και να δείτε την εκμάθηση με το σχετικό βιντεάκι, πράγμα πολύ χρήσιμο μερικές φορές. Το οπλοστάσιο του Μάριο είναι το μαγικό του καπέλο (Cappy) μόνο και κατ’ επέκταση όλοι οι εχθροί με τις δυνατότητες τους μέσα στους οποίους μπορεί να «μπει». Φυσικά το καπελάκι χρησιμοποιείται και για να σπάσετε κουτιά, να ξεριζώσετε πασσάλους και γενικά σε αρκετά σημεία αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον.
Στα θετικά του πρέπει να αναφέρουμε σίγουρα την εισαγωγή ενός πολύ καλού photo mode που μπορείτε να ενεργοποιήσετε άμεσα με τα κουμπιά-βελάκια (πατώντας κάτω) και να εκφράσετε τις καλλιτεχνικές σας ανησυχίες παίρνοντας μια αξιομνημόνευτη λήψη με φίλτρο ή χωρίς. Πραγματικά ξόδεψα αρκετά λεπτά εδώ προσπαθώντας να κάνω όμορφες λήψεις και να παίξω με τις επιλογές που έχει.
Πατώντας το κουμπί (-) εμφανίζεται ο πλήρης χάρτης της περιοχής μας. Πλέον όπως είχαμε κινείστε ελεύθερα και προσπαθείτε να εξερευνήσετε τον κόσμο και να συλλέξετε όσα περισσότερα φεγγαράκια μπορείτε προκειμένου να δώσετε ενέργεια στο ιπτάμενο καράβι σας ώστε να μπορέσει να ταξιδέψει στον επόμενο κόσμο. Στα αριστερά του χάρτη υπάρχουν διαθέσιμες πληροφορίες για την κάθε περιοχή και ένα ιστορικό αρκετά λεπτομερές. Αναγράφονται δε και οι κάτοικοι, η πυκνότητα πληθυσμού και αλλά ενδιαφέροντα στοιχεία που συνεχίζουν στην δεξιά πλευρά του χάρτη. Στο χάρτη μπορείτε να δείτε το σημείο που βρισκόσαστε κάθε στιγμή ενώ με σύμβολα εμφανίζονται και τα σημαιάκια-checkpoints που έχετε ανακαλύψει. Μια καλή προσθήκη είναι επίσης το γεγονός ότι μέσα από το menu option δίνεται η δυνατότητα να σώσουμε το παιχνίδι όποτε θέλουμε εμείς. Έτσι δεν είναι ανάγκη μα φτάσουμε στο επόμενο σημαιάκι αναγκαστικά. Η απώλεια της ζωής θα στοιχίσει μόνο μερικά χρυσά νομίσματα, όπως προείπαμε, ενώ τα νομίσματα πλέον έχουν κάποιο νόημα! Και εξηγώ. Έχουμε τα απλά χρυσά νομίσματα που μαζεύουμε πάντα καθώς και τα μοβ νομίσματα που είναι χαρακτηριστικά του κάθε επιπέδου ( σε κάθε επίπεδο έχουν διαφορετικό σχήμα-σύμβολο). Σε κάθε επίπεδο υπάρχουν μαγαζιά όπου μπορείτε να ξοδέψετε τα απλά νομίσματα και να αγοράσετε ρούχα, φεγγαράκια και αλλά διακοσμητικά αντικείμενα ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και η επιλογή να ξοδέψετε τα ειδικά νομίσματα του επιπέδου προκειμένου να αγοράσετε ακόμα πιο όμορφα αντικείμενα. Δυστυχώς όμως όλα αυτά είναι απλά διακοσμητικά και ίσως σας βοηθήσουν και στην επίλυση κάποιων γρίφων. Θα ήθελα όμως τα ρούχα να δίνανε και άλλες ικανότητες στο Μάριο για να έχουν περισσότερη ουσία. Σίγουρα όμως αποτελεί θετικό βήμα η προσθήκη μαγαζιών σε κάθε κόσμο, εύκολα προσβάσιμα, και ελπίζω να αξιοποιηθεί ανάλογα στο μέλλον.

Ο ήχος είναι εμπλουτισμένος και διαφορετικός σε κάθε επίπεδο ενώ δεν κουράζει. Η μουσική επένδυση είναι όμορφη και μελετημένη σε κάθε επίπεδο και κάνει τη δουλειά της και με το παραπάνω. Το παιχνίδι άλλωστε σε απορροφά σε τέτοιο βαθμό που ίσως δε δίνεις σημασία. Ο Μάριο και φυσικά οι φίλοι και εχθροί του δεν μιλάνε και περιορίζονται σε απλές κουβεντούλες ή μουρμουρητά. Βέβαια θα μου πείτε τι θα θέλατε να λέει ο Mario. Τίποτα ίσως. Τα λοιπά ηχητικά εφέ αποτελούν ένα όμορφο περιτύλιγμα στο ήδη πανέμορφο σκηνικό.

Επιπλέον πληροφορίες

Στο Super Mario Odyssey τα επίπεδα όπως προανέφερα δεν είναι τελείως γραμμικά, ή τουλάχιστον δίνουν την ψευδαίσθηση αυτή σε πολλά σημεία. Αυτό σημαίνει ότι βρισκόσαστε μέσα σε αυτά και μπορείτε να αρχίσετε την εξερεύνηση σας από οποίο σημείο θέλετε προκειμένου να βρείτε τα πολυπόθητα φεγγαράκια και να ανακαλύψετε μυστικά αλλά και ειδικά νομίσματα του επιπέδου. Θα επιδοθείτε πολλές φορές σε αναζήτησή του τι κάνει κάθε εχθρός που «καταλαμβάνετε» με το καπέλο σας και σίγουρα θα σκεφτείτε που μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε στην αναζήτησή σας. Η Nintendo το έχει δουλέψει πολύ καλά αυτό και σχεδόν τίποτα δεν είναι τυχαία τοποθετημένο στον κόσμο μέσα. Εκμεταλλευόμενοι τις ικανότητες των εχθρών μας, και μόνο τότε, θα μπορέσουμε να φέρουμε σε πέρας την αποστολή μας. Και αν νομίζετε πως το γεγονός ότι μαζέψατε παραπάνω από 5 φεγγαράκια που χρειαζόσαστε για να δώσετε ενέργεια στο ιπτάμενο καράβι σας, σας κάνει να νιώθετε μεγάλοι εξερευνητές, ρίξτε μια μάτια στην κατάσταση των αστεριών του επιπέδου σας για να διαπιστώσετε ότι αρκετές δεκάδες ακόμα βρίσκονται κρυμμένα μέσα στον κόσμο σας και σας καλούν να τα ανακαλύψετε. Απλά για να έχετε μια εικόνα για την τάξη μεγέθους, ενώ το επίπεδο μου ζητούσε να βρω 16 φεγγαράκια εγώ βρήκα 26 και νόμιζα ότι δεν υπάρχουν άλλα, αλλά διαψεύστηκα πανηγυρικά και προσγειώθηκα όταν είδα ότι τα συνολικά φεγγαράκια του επιπέδου ήταν αρκετά πάνω από 60! Όποτε βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει για να βρείτε όσο πιο πολλά μπορείτε. Έτσι ανοίγει η πρόσβαση στα επόμενα επίπεδα ευκολότερα. Αν πάλι νιώθετε ότι έχετε σπάσει το κεφάλι σας και δε βρίσκετε πλέον κανένα τότε μπορείτε να μιλήσετε στο σχετικό NPC που βρίσκεται κοντά στο σκάφος σας , και που εμφανίζεται εφόσον καταφέρετε και νικήσετε τον βασικό αρχηγό του επιπέδου, και έναντι αμοιβής χρυσών νομισμάτων σας αποκαλύπτει ένα ένα τα σημεία στο χάρτη που βρίσκονται τα υπόλοιπα φεγγαράκια. Βέβαια ενώ πληρώνετε σας σημαδεύει στο χάρτη που βρίσκετε το φεγγαράκι αλλά το που ακριβώς και το πως θα πάρε εκεί θα πρέπει να το ανακαλύψετε μόνοι σας. Μέσα στα επίπεδα θα συναντήσετε σε πολλά σημεία μια όμορφη έκπληξη. Κλασσικά 2D επίπεδα ενσωματωμένα περίτεχνα μέσα στον 3D κόσμο του Super Mario Odyssey, από τα οποία πρέπει να περάσετε έχοντας στον έλεγχό σας τον κλασσικό παλιό 2D Mario. Πραγματικά πανέμορφη σκέψη αποτέλεσμα της  δημιουργικότητας της Nintendo.

Εδώ κρίνω αναγκαίο να αναφέρω πως επειδή τα επίπεδα είναι αρκετά μεγάλα και ίσως μπερδευτείτε ή για να μην χρειάζεται να κάνετε ολόκληρους κύκλους για να ξαναπάτε σε ένα σημείο που είχατε περάσει ξανά, η Nintendo μαρκάρει στο χάρτη κάθε σημαιάκι που έχετε ανακαλύψει και μπορείτε άμεσα να κάνετε fast travel από το ένα στο άλλο. Σίγουρα μια πολύ καλή προσθήκη και μάλιστα σε χρόνο μηδέν!
Η ΑΙ των εχθρών είναι αυτή που μας έχουν συνηθίσει τα Super Mario είτε με προκαθορισμένες διαδρομές εχθρών ή τροχιές είτε με τρέξιμο κατά πάνω σας όταν πλησιάσετε αρκετά. Οι τελικοί αρχηγοί σε κάθε επίπεδο είναι αρκετά εύκολοι και χρειάζονται συνήθως τρία χτυπήματα για να τους νικήσετε. Οι δε κινήσεις τους είναι πολύ προβλεπόμενες και ο παίχτης προσαρμόζεται άμεσα στο κάθε μοτίβο. Η αλήθεια είναι ότι παραήταν εύκολοι οι εχθροί. Δεν ξέρω αν εγώ έχω αυξήσει τις απαιτήσεις μου και το επίπεδο πρόκλησης μου αλλά θα ήθελα να το αναφέρω. Εντάξει δε θέλουμε dark souls αλλά θα ήταν όμορφη προσθήκη να γίνονται πλέον οι μάχες με το boss να αλλάζει τελείως συμπεριφορά για παράδειγμα ανά τρία χτυπήματα και με μη προβλεπόμενη συμπεριφορά, ή έστω να υπήρχε διαβάθμιση δυσκολίας εκεί μέσα από τις επιλογές του μενού για όσους επιθυμούν κάτι πιο ανταγωνιστικό. Η Nintndo σκέφτηκε μάλλον τους μικρούς μας φίλους και δεν την κατηγορώ. Οι τελικοί αρχηγοί, που ενίοτε συναντάτε, στερούνται ποικιλίας και αναρωτιόμουν γιατί η Nintnedo, μου τους ξανά ανακυκλώνει ανά μερικά επίπεδα. Πολλά επίπεδα από τη μία, λίγα και επαναλαμβανόμενα bosses από την άλλη. Για να ξεκαθαρίσω το παιχνίδι φαντάζει εύκολο και εν γένει είναι σε πολλά σημεία αλλά για δοκιμάστε να βρείτε όλα τα αστέρια και να δείτε πόσο σκέψη και εξερεύνηση θέλει. Η δυσκολία μπορεί να μην είναι στους εχθρούς άμεσα αλλά σε βάζει να σκεφτείς στο πως θα ανακαλύψεις τα φεγγαράκια και πως θα τα προσεγγίσεις.

Μετά από πολλές ώρες ενασχόλησης το Super Mario Odyssey μπορώ να πω ότι με κέρδισε. Αλλά σε αρκετά σημεία ένιωθα μόνος, δεν είχαν τίποτα να κάνεις, δεν είχαν εχθρούς. Σε άλλα πάλι σημεία έπρεπε να περπατάω αρκετά χωρίς να κάνω τίποτα και μπορώ να πω ότι σίγουρα ένιωσα ότι εκεί υπάρχει ένα κενό που με έκανε να αισθάνομαι κάπως βαρετά, ειδικά κατά την αναζήτηση των φεγγαριών. Οι μηχανισμοί που εισάγει το Super Mario Odyssey είναι καλοί και πρωτότυποι αλλά μόλις μάθεις το συνολικό τρόπο σκέψης θα αρχίσεις να έχεις τα πάντα με το μέρος σου. Το παιχνίδι γενικά δε σε τιμωρεί. Η απουσία του Luigi, προσωπικά δε μου κάθεται καλά, και γενικά η απουσία του 4players co-op που είχαμε στο Wii-U. Το 2 players co-op δε δουλεύει καλά και σίγουρα θα προτιμούσα την παρέα ενός δεύτερου χαρακτήρα με καλό και στιβαρό έλεγχο. Το μαγικό καπελάκι καλό και χρυσό αλλά σκεφτείτε να έπαιζε και ο Luigi με ένα έξτρα καπελάκι ακόμα! Σίγουρα θα το εκτόξευε. Η απουσία πολλαπλού co op του στοιχίζει σίγουρα. Το Super Mario Odyssey βρίσκεται πιο κοντά στα Super Mario Galaxy και Super Mario 64 των οποίων αποτελεί διάδοχο θα έλεγα, παρά στο προηγούμενο Super Mario 3D land του Wii U. Έτσι εστιάζει όπως εκείνα στον Μάριο μόνο.

Πρέπει σε αυτό το σημείο να αναφέρω ότι το Super Mario Odyssey υποστηρίζει τη χρήση των amiibo. Κάθε amiibo που θα χρησιμοποιηθεί δίνει hints για τις θέσεις των φεγγαριών στο χάρτη, ενώ αν διαθέτετε κάποια από τα πλήρως συμβατά amiibo, Mario, Peach και Bowser θα πάρετε και αντίστοιχες καλές ανταμοιβές. Συγκεκριμένα το Mario amiibo κάνει το Mario αόρατο για λίγο χρόνο, Peach amiibo δίνει μια καρδιά ζωής ενώ το Bowser amiibo σας δείχνει τις περιοχές με τα ειδικά νομίσματα του επιπέδου. Τέλος το παιχνίδι διαθέτει και online Ranking σύστημα όπου μπορείτε να δείτε τις επιδόσεις σας σε σχέση με άλλους συμπαίκτες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι αρκετά μεγάλη και γίνεται πραγματικά τεράστια αν βάλετε σκοπό να βρείτε όλα τα φεγγαράκια σε κάθε βασίλειο. Το Super Mario Odyssey διαθέτει δεκαπέντε (15) βασίλεια προς εξερεύνηση. Χρειάστηκα περίπου 25 ώρες για να το τερματίσω κάνοντας αρκετά εκτενή εξερεύνηση και όχι ένα απλό γρήγορο πέρασμα, προσπαθώντας να μαζέψω όσο περισσότερα φεγγαράκια μπορούσα σε κάθε βασίλειο. Μπορείτε να παίξετε είτε μόνος σας είτε με έναν φίλο σας ο οποίος ελέγχει ανεξάρτητα το μαγικό καπέλο και την κάθε κίνηση του. Για να το συνηθίσετε βέβαια απαιτείται αρκετά καλός συντονισμός και συνεργασία των δυο παιχτών. Online co-op δεν εντόπισα.

Επίλογος -Ετυμηγορία

Θέλω εδώ να βάλω μια τελεία γιατί δε θέλω να αποκαλύψω πολλά περισσότερα πράγματα και να γίνω πιο συγκεκριμένος για το Super Mario Odyssey με κίνδυνο να σας χαλάσω την έκπληξη. Το παιχνίδι είναι άρτιο σχεδόν σε όλους τους τομείς με κάποια ελαττωματάκια που όμως δε είναι ικανά να το κρατήσουν πίσω. Οπτικά τόσο σε portable mode όσο και σε TV mode είναι από τα καλύτερα παιχνίδια του Switch. Όσοι το επιλέξουν θα εκπλαγούν σίγουρα και θα ενθουσιαστούν. Πιστεύω ότι κάθε κάτοχος του Nintendo Switch που σέβεται τον εαυτό του, και φυσικά του αρέσουν τα platform, πρέπει αργά ή γρήγορα να το προσθέσει στη συλλογή του!

Υ.Γ.: Όλες οι παραπάνω φωτογραφίες τραβήχτηκαν από εμάς με εκτενή χρήση του Photomode!

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: Nintendo Switch
Είδος: Platform
Κυκλοφορεί για: Nintendo Switch
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 27/10/2017
Εκδότρια εταιρία/εταιρία ανάπτυξης: Nintendo
Διάθεση για την Ελλάδα: CD Media

9 ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ

The Good

  • Ποικιλία Gameplay
  • Γραφικά
  • Απόδοση
  • Σχεδιασμός επιπέδων και «ανοιχτός» κόσμος
  • 3D και 2D παντρεύονται ιδανικά!
  • Ατελείωτες ώρες εξερεύνησης
  • Γρήγοροι χρόνοι φορτώματος
  • Μόνο 5,2gb;
  • Ωραίο Photomode
  • Co-op local
  • Save System
  • Ωραία οικονομία με τα νομίσματα και τα μαγαζιά
  • Κατατοπιστικό tutorial με βίντεο για κάθε κίνηση
  • Χρήση Amiibo
  • Online Rankings
  • 15 χορταστικά επίπεδα
  • Το καλύτερο φορητό Mario

The Bad

  • Ιστορία - πάλι αυτή η πριγκίπισσα....
  • Κάποια επίπεδα λίγο άδεια σε κάποια σημεία
  • Απουσία Online co op
  • Από το 4πλό co op στο Wii U στο 2πλό co op με το καπέλο; Ο Luigi;
  • Εξοπλισμοί μόνο διακοσμητικοί χωρίς βάθος και ουσία
  • Ποικιλία bosses
  • Πολύ μικρή δυσκολία
  • Χειρισμός καπέλου στο 2πλό co-op
  • Θεματάκια με το anti aliasing
9 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός στο επάγγελμα αλλά και pure gamer από το 1990 μέχρι σήμερα. Πρώτη κονσόλα του το Sega Master System Ι μέσα στο 1990. Του αρέσουν όλες σχεδόν οι κατηγορίες παιχνιδιών ανεξαρτήτως πλατφόρμας. Παρακολουθεί στενά τις τεχνολογικές εξελίξεις σε ότι αφορά το gaming,τους υπολογιστές τα κινητά, τα tablets, το διαδίκτυο αλλά και τα gadgets. Αγαπημένο παιχνίδι το Skyrim. “I used to be an adventurer like you, then I took an arrow in the knee”

Related Posts

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr