Σε μία περίοδο πολύ ξηρή για το Xbox, όσον αφορά τα exclusives, μετά το Sea of Thieves η Microsoft έρχεται με το State of Decay 2 προσπαθώντας να γεμίσει ένα πολύ μεγάλο κενό. Ο σκοπός του, καθώς και η στιγμή κυκλοφορίας, φαίνεται να είναι το νέο υλικό που το κοινό άρχισε να απαιτεί μετά από μεγάλες κυκλοφορίες του “αντίπαλου” στρατοπέδου (και ακούει στο όνομα God of War), αλλά παράλληλα και κάτι να καθησυχάσει ίσως το κοινό μέχρι την E3. Όπως καταλαβαίνετε, το έργο της σχετικά νεοσύστατης Undead Labs (που ιδρύθηκε το 2009) δεν είναι τόσο εύκολο, με την εταιρία να έχει εκδόσει μόλις ακόμη ένα παιχνίδι έως τώρα, το οποίο είναι το πρώτο State of Decay. Σε αυτό, προσθέστε και την αλλαγή μηχανής γραφικών από CryEngine 3 σε Unreal Engine 4 όπως και την καθυστέρηση που ανακοινώθηκε Ιούνιο του ’17. Παρόλα αυτά όμως, τι κατάφερε Microsoft και Undead Labs μετά από τόσα χρόνια ανάπτυξης; Είναι άξιο αναμονής; Ας το δούμε παρακάτω.
Όποιος θέλει να ασχοληθεί με τον συγκεκριμένο τίτλο για την ιστορία και περιμένει κάτι στα επίπεδα των The Walking Dead της Telltale Games, πολύ πιθανό είναι να απογοητευτεί. Ο κύριος στόχος είναι η επιβίωση, με κάποια quest που σας δίνονται από τους δυναμικούς χαρακτήρες που συναντάτε στον κόσμο. Όταν λέμε δυναμικά, εννοούμε πως είναι εντελώς τυχαίο ποιους χαρακτήρες θα βρείτε και τι ιστορία/αποστολή θα σας δώσουν. Ακόμη και νέο παιχνίδι αν ξεκινήσετε, είναι αρκετά απίθανο να γίνουν τα γεγονότα όπως στην πρώτη φορά που παίξατε. Κύριος στόχος σας είναι να βρείτε τα λεγόμενα Plague Hearts (που αναλύουμε παρακάτω) και να χτίσετε την φήμη (legacy) του ηγέτη (leader) της κοινότητάς σας. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο.
Το gameplay είναι εύκολα το κομμάτι που το κάνει να ξεχωρίζει τόσο από τα υπόλοιπα παιχνίδια στην αγορά, όσο και ότι είναι το πιο δυνατό του σημείο. Όσοι ασχολήθηκαν εκτεταμένα με την διαχείριση της βάσης τους στο πρώτο μέρος, κι εδώ θα έχουν πολύ υλικό για να ξοδέψουν αρκετές ώρες. Για ότι και να θέλετε να κάνετε στη βάση σας, θα χρειαστείτε resources (πόρους) που βρίσκεται στον κόσμο καθώς τον εξερευνείτε, είτε είναι τροφή, φάρμακα, πυρομαχικά, υλικά για κατασκευή κλπ. Φυσικά θα πρέπει να επενδύσετε αρκετό χρόνο, έτσι ώστε η κοινότητά σας να είναι ικανοποιημένη, να μπορεί να παρέχεται ιατρική υποστήριξη όταν χρειαστεί, να μπορεί να επισκευάζει τα όπλα και να δημιουργεί πυρομαχικά, να παράγει τρόφιμα και ότι χρειάζεται για να επιβιώσουν. Όλα έχουν τον σκοπό τους και θα πρέπει να είστε πάντα έτοιμοι να βγείτε στον κόσμο και να ψάξετε για τους πολύτιμους αυτούς πόρους. Και πιστέψτε μας όταν λέμε πως, ότι και να βρείτε, έχει κάποια χρήση. Η χαρά των hoarder με άλλα λόγια, αρκεί να έχετε υπομονή για πολλά ταξίδια μπρος-πίσω να φορτώνετε και να ξεφορτώνετε αντικείμενα, καθώς ο χώρος που μπορείτε να κουβαλήσετε μαζί σας είναι αρκετά περιορισμένος.
Ο κόσμος μπορεί να εξερευνηθεί είτε με τα πόδια είτε με οχήματα, τα οποία απαιτούν καύσιμο καθώς και επιδιόρθωση από τυχόν ζημιά που έχει προκληθεί. Καθώς εξερευνείτε για πόρους, θα βρείτε και πολλές δευτερεύων αποστολές στις οποίες σας δίνετε επιλογή να βοηθήσετε τους επιζήσαντες ή απλά να πάρετε το αντικείμενο για το οποίο σας ζήτησαν βοήθεια, με τις ανάλογες συνέπειες στην κοινότητα φυσικά. Η δε έκταση (του ενός από τους τρεις χάρτες που είδαμε) είναι αρκετά μεγάλη και με τα πόδια είναι αδύνατο να κάνετε πρόοδο, ειδικά με την κούραση των χαρακτήρων μετά από κάποια ώρα αναζήτησης και τους εχθρούς που θα συναντήσετε, οι οποίοι είναι επικίνδυνοι και οποιαδήποτε στιγμή μπορείτε να βρεθείτε προ εκπλήξεων, ειδικά όταν εμφανίζονται πιο ιδιαίτεροι εχθροί με δικές τους δυνατότητες και “εξισορροπούν” ξαφνικά μια κατάσταση στην οποία είχατε το πάνω χέρι.
Πέρα από τη διαχείριση και ανάπτυξη της βάσης, αποκτάτε και outposts στα οποία μπορείτε να αλλάζετε χαρακτήρες, σας παρέχουν πόρους ανά ημέρα που περνάει και μια ασφαλής ζώνη, ενώ παράλληλα μπορείτε να τα χρησιμοποιείται για άμεση πρόσβαση στην αποθήκη σας (storage) που έχετε όλα τα αντικείμενα. Η απόκτησή τους γίνεται μέσω πόντων που αποκτάτε με συγκεκριμένες ενέργειες, όπως ολοκλήρωση αποστολών, kills κλπ.
Όπως και με τον προκάτοχό του, έχετε διάφορους χαρακτήρες στην κοινότητα που χτίζετε και μπορείτε να αλλάξετε οποιαδήποτε στιγμή θέλετε, με τον καθένα να έχει δικές του ιδιαιτερότητες σε κάποιον τομέα και προσωπικές ιστορίες/αποστολές να εκτελέσετε. Οι χαρακτήρες όσο πιο πολύ κάνουν ενέργειες ανεβαίνουν επίπεδο (πχ τρέξιμο/cardio, shooting, fighting κλπ), ξεκλειδώνοντας μια ειδική ιδιότητα όταν φτάσει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο. Το μεγαλύτερο κομμάτι της αρχής θα γίνεται με melee όπλα και στην πορεία θα βρίσκεται όλο και πιο ενδιαφέρον όπλα (με περιορισμένα σχετικά πυρομαχικά), ανάλογα με το στυλ που σας αρέσει να παίζετε και σας ταιριάζει.
Όσον αφορά την πρόοδο στον κάθε χάρτη, το μόνο που μπορεί να σας κατατοπίσει έως ένα ποσοστό, είναι τα Plague Hearts που βρίσκονται σε διάφορα σημεία και πρέπει να εντοπίσετε και καταστρέψετε. Φυσικά δεν είναι τόσο απλό, καθώς έρχονται κύματα (waves) αντιπάλων που θα σας κάνουν τη ζωή δύσκολη.. Πέρα από αυτό που είναι στατικό, ο κάθε χαρακτήρας που προσθέτετε στην κοινότητά σας, όπως προείπαμε έχει δυναμικά quest και προσωπικές ιστορίες, οι οποίες είναι διαφορετικές σε κάθε παίκτη και κάθε νέο παιχνίδι που τυχόν ξεκινήσετε.
Σημαντική προσθήκη αυτή τη φορά είναι το online co-op που προστέθηκε για να δώσει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και περισσότερες ώρες παιχνιδιού για εσάς και την παρέα σας. Μέχρι 4 άτομα μπορούν να παίξουν ταυτόχρονα και να γίνει ακόμη πιο απολαυστικό. Να σημειώσουμε πως μπορείτε να παίξετε είτε μόνοι σας, είτε με φίλους σας είτε να σας καλέσουν σε άλλο παιχνίδι και όχι με τυχαία άτομα.
Δυστυχώς ο τεχνικός τομέας είναι εκεί που ο τίτλος απογοητεύει, τουλάχιστον στο αρχικό μοντέλο Xbox One όπου και το παίξαμε για τις ανάγκες του review. Οπτικά δύσκολα θα έλεγε κανείς ότι πρόκειται για τίτλο της τρέχουσας γενιάς, με υπερβολική χρήση Motion Blur, πολύ ξεπερασμένα animations, ασταθές frame-rate και texture popping. Βέβαια πρόκειται για έκδοση που παίξαμε κάποιες μέρες πριν την επίσημη κυκλοφορία του τίτλου και είναι πολύ πιθανό να δούμε update το οποίο ελπίζουμε να διορθώνει αρκετά από τα προαναφερθέντα προβλήματα. Από θέμα ήχου, τα εφέ όπλων είναι σε αρκετά αξιοπρεπές επίπεδο. Μουσική και ομιλίες χαρακτήρων θα τα λέγαμε μέτρια στην καλύτερη περίπτωση, καθώς μας φάνηκαν αρκετά αδιάφορα. Όσον αφορά bugs που αναφέρθηκαν πολύ έντονα σε άλλα μέσα του χώρου, δεν είχαμε κάποιο αντίστοιχο θέμα.
Κλείνοντας, έχουμε ένα αρκετά τίμιο τίτλο, ο οποίος αν και φαίνεται πως είναι ολοκληρωμένος σε κάποιους τομείς, ταυτόχρονα είναι ξεκάθαρο πως η ομάδα ανάπτυξης χρειαζόταν ακόμη περισσότερο χρόνο στον τεχνικό τομέα, παρόλο που καθυστέρησε μια φορά για περίπου ένα έτος. Βέβαια στην τιμή που κυμαίνεται από την ημέρα κυκλοφορίας και την ταυτόχρονη διάθεσή του μέσω του Xbox Game Pass, αξίζει να του ρίξετε τουλάχιστον μια ματιά, ειδικά αν έχετε και κάποιον φίλο για να ασχοληθείτε ταυτόχρονα.
[vc_row][vc_column width=”1/2″]

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: Xbox One OG
Είδος: Survival, Action & Adventure
Κυκλοφορεί για: Xbox One / One S / One X, Windows 10 PC
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 22/05/2018
Διάθεση για την Ελλάδα: Microsoft Hellas
Εκδότρια εταιρία: Microsoft Studios
Εταιρεία ανάπτυξης: Undead Labs
Ευχαριστούμε θερμά τη Microsoft Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.
[/vc_column][/vc_row]Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!