Αν υπήρχε Sprint Vector στην αρχαιότητα θα το είχαν στο δέκαθλο.
Μόλις τελείωσα τον πρώτο μου πραγματικό αγώνα δεν είχα αμφιβολία ότι το Sprint Vector είναι ίσως το παιχνίδι που του αξίζει πιο πολύ από όλα τα παιχνίδια ο τίτλος Esport (υπό προϋποθέσεις Esport King). Θα μπορούσε πολύ εύκολα να διοργανώνεται τουρνουά Sprint Vector και ο ανταγωνισμός θα ήταν έντονος. Και όλα αυτά όχι μόνο λόγω του Theme του Sprint Vector, που είναι VR rollerblade αγώνες σε τρελές μετ’ εμποδίων διαδρομές, αλλά γιατί ο Developer Survios (μας έχει δώσει το εξαιρετικό Raw Data) φρόντισε ο χειρισμός να μην είναι από την άνεση του καναπέ μας, με το αλλά όσο το δυνατόν πιο πιστός στη πραγματικότητα, στο real thing, στο immersion.
Χειρισμός
Στο Sprint Vector παίρνουμε το ρόλο ενός από τους Ingame αθλητές (καθαρά κοσμητικοί οι λόγοι) και διαγωνιζόμαστε σε ένα διαγαλαξιακό τουρνουά αγώνων Skate. Δεν είναι υποχρεωτικό από το παιχνίδι να κάνουμε τα διάφορα Tutorials (τα οποία είναι πολύ καλοδουλεμένα) αλλά είναι απαραίτητο προτού ξεκινήσουμε τον πρώτο μας αγώνα.
Η κίνηση – τρέξιμο εκτελείται με τα 2 move controllers και μιμείται πιστά τη κίνηση των χεριών μας όταν τρέχουμε. Δηλαδή δεν τρέχουμε με το πάτημα ενός κουμπιού, κάτι τέτοιο θα ήταν απλό για τον Developer. Τα συνεχόμενα – ακατάπαυστα εναλλασσόμενα swings που πρέπει να κάνουμε από πάνω προς τα κάτω κατοχυρώνονται με τη σκανδάλη Τ και πρέπει να την αφήνουμε σε κατάλληλη στιγμή. Απαιτείται ρυθμός , δύναμη και ταχύτητα αλλά όχι σε σημείο υπερβολικό. Η στάση του σώματός μας δεν πρέπει να είναι απλά όρθια γιατί δεν υπάρχει ανατομία, κουραζόμαστε παραπάνω και πιο γρήγορα. Αντιθέτως καλύτερα να έχουμε μία Power stance με το ένα πόδι μπροστά.
Το άλμα (γιατί υπάρχει και άλμα) εκτελείται με κίνηση από πάνω προς τα κάτω με πάτημα του Move button. Ταιριάζει γάντι στη ροή του τρεξίματος και είναι η φυσική κίνηση του χεριού μας όταν πηδάμε στη πραγματικότητα.
Το διπλό άλμα (γιατί υπάρχει και διπλό άλμα) γίνεται απλά με το άλλο χέρι με την ίδια κίνηση όταν είμαστε στον αέρα.
Η πτήση – αιώρηση (γιατί υπάρχει και πτήση αιώρηση) με τα χέρια παρατεταμένα σε πόζα superman.
Το σκαρφάλωμα (γιατί υπάρχει και climbing) σε κάθετους τοίχους γίνεται κανονικά κοιτώντας αυστηρά ψηλά, ότι είναι πράσινο σκαρφαλώνεται.
Η χρήση powerups (γιατί υπάρχουν και power-ups) αφού τα συλλέξουμε γίνεται με διπλό πάτημα Τ αφού στοχεύσουμε την ώρα που τρέχουμε.
Tέλος υπάρχει drift και φρένο πού είναι πολύ χρήσιμο και γιατί πέφτουμε πιο γρήγορα αντί να αιωρούμαστε.
Όλα αυτά τα παραπάνω χαρακτηριστικά του gameplay πρέπει να τα κάνουμε με μία ροή free running για να διατηρούμε την ορμή μας. Ενώ ξεχωριστά οι κινήσεις είναι πολύ εύκολες να πραγματοποιηθούν μιας και ο χειρισμός είναι τέλειος (εκτός από το σκαρφάλωμα αρχικά), δεν είναι καθόλου εύκολο να τα συνδυάσουμε αυτά την ώρα που τρέχουμε και βλέπουμε το layout και πρέπει να λάβουμε γρήγορες αποφάσεις. Χρησιμοποιώ λέξεις όπως “πρέπει” και “απαιτείται” διότι τo Sprint Vector είναι ένα πλήρως ανταγωνιστικό παιχνίδι και ειδικά στο multiplayer που θα περάσουμε τις πιο πολλές ώρες μας .
εικόνα 1: μία απλή διαδρομή απλού sprint.
εικόνα 2: τα κουτιά κινούνται μανιακά αριστερά δεξιά.
εικόνα 3: το σκαρφάλωμα είναι συχνό.
Οι απορίες που δημιουργούνται είναι η εξής: Eίναι κουραστικό σαν παιχνίδι; η απάντηση είναι απλή. Ναι.
Eίναι εξουθενωτικό σαν παιχνίδι; η απάντηση είναι πάλι απλή. Όχι.
Όμως είναι τόσο έντονο την πρώτη μας φορά που τα 2.5 με 3.5 λεπτά του κάθε αγώνα θα μας βγάλουν Knock out. H διάρκεια των αγώνων (3 με 4 λεπτά) είναι πραγματικά σοφή. Όμως δε θέλει τόσο κόπο όσο τρόπο. Σύμφωνα και με τον Developer μικρά και γρήγορα swings είναι λιγότερο αποτελεσματικά από ότι μεγάλα και δυνατά. Και έχει δίκιο. Για να τελειώσουμε με το χειρισμό, είναι κάτι που όσο παίζεις μαθαίνεις. Easy to learn (basics) hard to master. Γενικά μιλάμε για καθαρό Skill τόσο σωματικό όσο και τεχνικό με τα Move controllers.
Gameplay
Βέβαια οι ικανότητές μας και το ρεπερτόριο των κινήσεών μας τα εφαρμόζουμε στα διάφορα levels τα οποία δεν έχουν laps μιας και κάτι τέτοιο θα μας έστελνε σε χειροπρακτικό/φυσικοθεραπευτή λόγω κούρασης. Τα levels φαίνονται απλά σαν design με μία πρόχειρη ματιά αλλά αυτός που τα παίζει 2 η 3 φορά θα δει τις πολλές εναλλακτικές διαδρομές: υπάρχει πάντα ο ορθόδοξος τρόπος εδάφους άλλα μπορεί και να υπάρχει ολόκληρη “σιδεριά” (πράσινο χρώμα θυμηθείτε) από πάνω μας ώστε να πιαστούμε και να κυλήσουμε ανώδυνα, φυσικά θα πρέπει φτάσουμε εκεί πάνω με κάποιο τρόπο από πριν. Οι διαδρομές δε μας κρατάνε το χέρι καθόλου και υπάρχουν εμπόδια τεχνητά που πρέπει να σκύψουμε, να ανατινάξουμε, να πηδήξουμε, να στρίψουμε περίτεχνα, να αιωρηθούμε και να σκαρφαλώσουμε πολύ ψηλούς οριζόντιους τοίχους. Μιλάμε για κανονικό δέκαθλο.
Υπάρχουν διάφορα power ups που παίρνουμε σε στυλ mario kart όπως για παράδειγμα ένας τεράστιος θόλος που όποιος μπαίνει χάνει τη ταχυτητά του, καλό είναι προφανώς να τον αποφύγουμε περίτεχνα η να πυροβολήσουμε τη νάρκη στο κέντρο του. Τα Power ups δίνουν μία τυχαιότητα στο παιχνίδι και κάνουν τα πράγματα πιο ρευστά, εν τούτοις θα ήθελα ένα είδους μπλέ καβούκι a la mario kart.
Στο Sprint Vector υπάρχουν 12 maps (προς το παρών πιστεύω) που μπορούμε να τα παίξουμε solo με a.i η online με άλλους παίκτες. Το a.i δεν έχει δυστυχώς επίπεδο δυσκολίας να διαλέξουμε αλλά κάνει τη δουλεία του. Η ουσία το παιχνιδιού είναι στο online όπου τα πράγματα διατηρούνται φρέσκα. Το matchmaking είναι γρήγορο και βρήκα εύκολα άλλους παίκτες. Εκτός από τα maps υπάρχουν και 9 challenge maps με διάφορα challenges (duh!) και τα διάφορα tutorials. Όσο παίζουμε solo τα maps κερδίζουμε αστεράκια τα οποία τα χρησιμοποιούμε για να ξεκλειδώσουμε διάφορες εμφανίσεις των 8 διαθέσιμων χαρακτήρων. Οι χαρακτήρες δεν έχουν επίτηδες στατιστικές διαφοροποιήσεις και κατά τη γνώμη μου καλύτερα. Υποθέτω ότι θα προστεθούν και άλλοι χαρακτήρες και άλλες εμφανίσεις και άλλα Maps κάποια στιγμή. Ο Developer Survios έχει αναφέρει ανοιχτά ότι θα κυκλοφορήσει DLC.
Γραφικά
Τα γραφικά του Sprint Vector στο PS4 Pro είναι αρκετά καθαρά με το όποιο aliasing που φυσικά υπάρχει αλλά επειδή είμαστε μόνιμα σε κίνηση δε θα παρατηρήσουμε τις όποιες ατέλειες. Τα πλεονεκτήματα του Ps4 Pro έναντι του Ps4 είναι η αυξημένη ανάλυση, το 4x MSAA από το 2x του Ps4 ενώ και οι 2 κονσόλες τρέχουν στα 60 frames με τη διαφορά ότι στο Pro τρέχουν τα πάντα στα 60 καρέ. Το Artstyle είναι comic-οειδές και υπάρχουν έντονα χρώματα συνέχεια και παντού. Τα 12 levels έχουν διαφορετική θεματολογία και μία ωραία προσθήκη είναι το Lobby όπου είναι μία Playable arena. Το μενού είναι σε φάση tablet και το δουλεύουμε με τη αφή μας (σήμα κατατεθέν των παιχνιδιών από τον Survios).
Ήχος
Μιας και είμαστε σε διαγαλαξιακό τουρνουά υπάρχουν 2 εκφωνητές με ανάλαφρο και κωμικό ύφος οι οποίοι σε όλη τη διάρκεια των αγώνων μιλάνε και σχολιάζουν, σίγουρα επαναλαμβάνονται αυτά που λένε αλλά είναι σίγουρα μια ωραία προσθήκη που δεν ενοχλεί. Τα ηχητικά εφέ είναι αυτά που πρέπει και η ισοστάθμιση του ηχητικού φάσματος είναι τέτοια που δε μας κουράζει καθόλου παρά τις κάποιες έντονες ηχητικές στιγμές που υπάρχουν. Η μουσική αποτελείται από διάφορα space techno και ενώ ταιριάζουν στο theme του Sprint Vector δεν μου έμειναν στο νου, θα μπορούσε να να υπήρχε μουσική synthwave όπου και πάλι θα ταίριαζε γάντι και θα την δέναμε στο νου μας με το παιχνίδι.
Συνοψίζοντας: Το Sprint Vector είναι ένα εξαιρετικό και καινοτόμο competitive παιχνίδι που απέχει πολύ από το πρώτο κύμα VR παιχνιδιών ποιοτικά. Είμαστε πια στο δεύτερο κύμα. Ο χειρισμός του αν και είναι έντονος κάποιες φορές είναι το selling point του και όμοιος του δεν υπάρχει. Αλλά δεν είναι μόνο ο χειρισμός του που κάνει σωστά καθώς και οι διαδρομές που θα κάνουμε διαδικτυακά ή μόνοι μας, είναι απολαυστικές και γεμάτες δράση. Στο όλο πακέτο προστίθεται και η σταθερά όμορφη παρουσίαση που τρέχει στα 60 καρέ απροβλημάτιστα και η συνολική τιμή του που βγαίνει είναι για κάποιο ευτυχές λόγο μόνο 25 ευρώ! Όμως δεν είναι ένα παιχνίδι για όλους και χρειάζεται προσοχή για τους υποψήφιους αγοραστές.


Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος: Roller-blade Racing Competitive
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR στα 24,99€ Digital, 17.99€ PS Plus Members
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 13/02/2018
Εταιρία ανάπτυξης: Survios
Εκδότρια εταιρία: Survios
Ευχαριστούμε θερμά την Developer Survios για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review
[/vc_column][/vc_row] [review]Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!