Sea of Thieves


Το Sea of Thieves ήρθε στο Xbox One και το PC για να μας μυήσει στην ζωή των πειρατών και να διασκεδάσουμε μαζί του. Η Rare μετά από αρκετά χρόνια δουλειάς και αρκετές καθυστερήσεις στην ημερομηνία κυκλοφορίας του παιχνιδιού κατάφερε να κυκλοφορήσει το νέο παιχνίδι της και μάλιστα ανοίγοντας την πόρτα του Game Pass και για επερχόμενους τίτλους από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας τους. Πειρατές, απέραντο γαλάζιο και πολλούς θησαυρούς υπόσχεται το Sea of Thieves και ήρθε η στιγμή να δούμε αν κρατάει τις υποσχέσεις του.


Εισαγωγή


Όπως είπαμε και πιο πριν το Sea of Thieves έχει ως στόχο να μας κάνει να ζήσουμε ως πειρατές. Campaign δεν υπάρχει στο παιχνίδι καθώς είναι ένας αμιγώς multiplayer τίτλος με ότι συνεπάγεται αυτό. Το solo προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να το ξεχάσετε ως επιλογή καθώς είναι unplayable αυτήν την στιγμή και θεωρώ ότι ο μοναδικός τρόπος για να περάσει κάποιος λίγες ώρες διασκέδασης με τον τίτλο είναι να βρει μια τετράδα με την οποία θα επικοινωνεί με μικρόφωνο. Το παιχνίδι προσφέρει και cross platform με PC κάτι που είναι καλοδεχούμενο αλλά και τιμωρητικό. Ήδη πολλοί PC παίκτες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν διάφορα hacks που καταστρέφουν την εμπειρία σε όποιον επιλέξει την κονσόλα. Αυτό βέβαια δεν με ανησυχεί καθώς πιστεύω ότι η Rare σε συνεργασία με την Microsoft θα καταφέρει να το περιορίσει και γιατί όχι να το εξαλείψει.

Στην αρχική οθόνη του παιχνιδιού καλούμαστε να επιλέξουμε μέσα από random avatars πειρατών χωρίς να μας δίνεται η ευκαιρία να δημιουργήσουμε τον δικό μας ή να διαφοροποιήσουμε έστω ελάχιστα αυτά που μας προσφέρει το Sea of Thieves. Tο tutorial που έχει στην αρχή είναι από εντελώς βασικό ως ανύπαρκτο καθώς απλά εξηγεί τα διάφορα αντικείμενα του παιχνιδιού. Γενικά το παιχνίδι σε πετάει κατευθείαν στα βαθιά και δεν σου δίνει καμία απολύτως συμβουλή σε σημείο που αν κάποιος δεν γνωρίζει τι διαπραγματεύεται να πρέπει να ψάξει πχ στο Twitch για να δει πως μπορεί να ανοίξει τα πανιά του για να ξεκινήσει το δύσκολο έργο του που δεν είναι άλλο από την κατάκτηση των θαλασσών.


Gameplay


Όλη η λογική του παιχνιδιού βασίζεται στο να χτίσουμε την φήμη μας ως πειρατής μέσω των αποστολών που παίρνουμε από τα 3 factions του παιχνιδιού. Οι Gold Hoarders θα μας δώσουν χάρτες χαμένων θησαυρών, οι Order of Souls θα μας ζητήσουν να κυνηγήσουμε πασίγνωστους πειρατές και οι Merchant Alliance θα μας πουν να παραδώσουμε κάποια αγαθά, που πρέπει να μαζέψουμε, σε συγκεκριμένο outpost. Ουσιαστικά πρόκειται για fetch quests οι οποίες και πολύ φαντασία δεν έχουν αλλά και πολύ γρήγορα γίνονται επαναλαμβανόμενες. Μέσω της φήμης (reputation) που κερδίζουμε καθώς και το χρυσάφι μπορούμε να ξεκλειδώσουμε καινούργια αντικείμενα όπως όπλα, πυξίδες κλπ τα οποία είναι μόνο εμφανισιακά διαφορετικά χωρίς να δίνουν κανένα μοναδικό perk ή κάτι τέτοιο. Όλο το σύστημα εξέλιξης του πειρατή μας είναι ουσιαστικά ένα ατελείωτο greed για να ξεκλειδώσουμε τα καινούργια αντικείμενα χωρίς να κερδίσουμε κάτι άλλο. Ίσως είναι ότι πιο βασικό και “άμυαλο” έχω δει τον τελευταίο καιρό σε σύστημα εξέλιξης.

Το Sea of Thieves όμως είναι ίσως ο καλύτερος εξομοιωτής για όποιον θέλει να “κουμαντάρει” ένα τεράστιο πλοίο μέσα στην θάλασσα. Η συνεργασία των παικτών επιβάλλεται με τέτοιον τρόπο που είναι αδύνατο να κάνεις έστω και μια απλή βόλτα με το πλοίο χωρίς να μιλάς με τους συνοδοιπόρους σου σε αυτό το ταξίδι προς την δόξα. Ο κάθε ένας θα πρέπει να έχει διακριτούς ρόλους μέσα στο πλοίο όπως γίνεται και στην πραγματικότητα καθώς η μη τήρηση των θέσεων θα οδηγήσει σε τραγελαφικά αποτελέσματα. Το μελανό σημείο σε όλην αυτήν την ωραία εμπειρία είναι οι ναυμαχίες με άλλους παίκτες ή αλλιώς το PvP. Νομίζω ότι η Rare πρέπει να εξηγήσει ότι το PvP κομμάτι του τίτλου δεν είναι υποχρεωτικό καθώς κάθε φορά που έβλεπα καράβι με άλλους παίκτες ως δια μαγείας μου επιτίθονταν και μου κατέστρεφαν το objective που κυνηγούσα. Τέλος, είναι πλέον σύνηθες φαινόμενο να υπάρχουν σε κάθε outpost πολλά πλοία με παίκτες οι οποίοι σε περιμένουν να γυρίσεις και να κάνουν πλιάτσικο στο πλοίο σου…

Μιας που μιλάμε όμως για μάχες τι συμβαίνει με τις μάχες στο PvE κομμάτι του τίτλου; Ο χειρισμός του οπλισμού είναι πολύ απλός και δεν έχει να δείξει κάτι καινούργιο. Από την άλλη ο χειρισμός του σπαθιού είναι τόσο περίεργος που ορισμένες φορές ήθελα απλά να τον αποφύγω. Όσων αφορά τα περίφημα raids που μας υποσχέθηκαν πρόκειται για ένα πολύ απλό “καθάρισμα” κυμάτων από εχθρούς και τίποτα περισσότερο. Τέλος, θέλω να σταθώ σε κάτι που όλοι περιμέναμε με μεγάλη αγωνία να δούμε, το Kraken. Το Kraken λοιπόν χωρίς να θέλω να σας στεναχωρήσω είναι καμιά 20αριά πλοκάμια που ανεβαίνουν στον αέρα και επιτίθενται στο πλοίο. Αυτό. Ούτε το βλέπουμε να μας “καταβροχθίζει” όπως άφησαν να εννοηθεί ούτε βλέπουμε το πόσο τεράστιο είναι και ήδη έχει γίνει τροφή για meme σε όλο το ίντερνετ.


Οπτικοακουστικός τομέας


Αν κάτι είναι πολύ όμορφο στο Sea of Thieves είναι όλο το εικαστικό του. Από το πως χρησιμοποίησαν την Unreal Engine στο “χτύσιμο” του κόσμου εώς τα απίστευτα όμορφα εφέ στο νερό και τις καταιγίδες όλα μοιάζουν μαγικά. Η Unreal Engine δείχνει τα δόντια της και μας παρουσιάζει τα πιο όμορφα εφέ νερού που έχω δει προσωπικά σε παιχνίδι. Όλα κινούνται ομαλά όσων αφορά τα fps και το παιχνίδι δείχνει πολύ ζωντανό. Ζωντανά δεν δείχνουν και πάρα πολύ τα νησιά του καθώς έχουν πολύ λίγους αντιπάλους και είναι πολύ απλά σε σχεδίαση. Τέλος, υπάρχει τόσο μικρός αριθμός ποικιλίας εχθρών που πραγματικά δεν καταλαβαίνω τον λόγο αυτής τη επιλογής.


Εν κατακλειδι


Το Sea of Thieves το είχα παίξει στην closed beta και είχα γράψει και ένα preview για αυτήν την εμπειρία μου. Το άμεσο παράπονο μου ήταν ότι είναι πολύ λίγα αυτά που σου δίνει να κάνεις και ότι μου θυμίζει free-to-play παιχνίδι κινητού. Δυστυχώς οι φόβοι μου επιβεβαιώθηκαν και το παιχνίδι είναι όπως η άψυχη beta. Ενώ σαν περιτύλιγμα λάμπει, λόγω της Unreal Engine, δεν καταφέρνει να δώσει κανένα βάθος στην εμπειρία του παίκτη και κινείται σε πολύ “ρηχά νερά”. Η επιλογή της Microsoft Studios να υποστηρίξει και να βγάλει το Sea of Thieves δεν ξέρω πως μπορεί να χαρακτηριστεί, επίσης δεν ξέρω αν μια ακόμη αναβολή κυκλοφορίας του τίτλου θα μπορούσε να σώσει τα κακώς κείμενα του. Όπως και να έχει η τιμολόγησή του στα 69.99 ευρώ (!) δεν συμβαδίζει σε καμία περίπτωση με αυτά που προσφέρει και το συστήνω σε όσους μπορούν να το παίξουν αποκλειστικά και μόνο με φίλους τους μέσω του Game Pass.

[vc_row][vc_column width=”1/2″][/vc_column][vc_column width=”1/2″]

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: Xbox One S
Είδος: Action-adventure game, multiplayer
Κυκλοφορεί για: Xbox One και PC
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 20/03/2018
Διάθεση για την Ελλάδα: Microsoft Hellas
Εκδότρια εταιρία: Microsoft Studios
Εταιρία ανάπτυξης: Rare

Ευχαριστούμε θερμά τη Microsoft Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review.

[/vc_column][/vc_row]

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!