Busted.gr

Συναισθησία ονομάζεται η νευρολογική ανάμιξη των αισθήσεων. Ένας άνθρωπος που χαρακτηρίζεται από συναισθησία (συναισθητικός) είναι δυνατό, για παράδειγμα, να «ακούει» τις οσμές, να «βλέπει» τους ήχους και να «μυρίζει» τους ήχους.


To Rez Infinite κυκλοφόρησε το 2016 στο Playstation 4 με υποστήριξη Playstation VR ως port από το αυθεντικό cult πλέον παιχνίδι Rez (2001, για  Sega Dreamcast και PlayStation 2). Η ομάδα ανάπτυξης του Rez (2001) αποτελούταν από μέλη της πιο παλιάς Αndromeda team, υπεύθυνη για τα Panzer Dragoon για το Sega Saturn. Δυστυχώς αν και το Rez (2001) είχε/έχει φανατικό κοινό μόλις τώρα μου δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ μαζί του έπειτα από παραχώρηση του σπάνιου blu-ray του Rez Infinite από ένα φίλο που δηλώνει φανατικός και ο ίδιος. Την retail μορφή του Rez Infinite μπορούμε να τη προμηθευτούμε με παραγγελία μόνο από εδώ και είναι κατά συνέπεια σπάνια. Μόλις ξεκινάμε το παιχνίδι έχουμε 2 επιλογές στο μενού: Την Rez και την Area X που ξεκλειδώνει αφού παίξουμε μία φορά το Rez.

Rez(2001)

Στην Rez επιλογή ουσιαστικά παίζουμε το Rez(2001):  ένα αρτιστικά οπτικοακουστικό on-rails shooter όπου εμείς ως μία οντότητα που βρισκόμαστε γενικά στο μέσο της οθόνης πυροβολάμε τα διάφορα κύματα εχθρών που μας εμφανίζονται. Το gameplay φέρνει κατά ένα τρόπο στο Panzer dragoon. Οι ριπές μας είναι αποκλειστικά  με τη μορφή lock-on (μέχρι 8 εχθρούς) με ένα γενναιόδωρο στόχαστρο και συνεπώς δεν υπάρχει ποικιλία στο shooting. Υπάρχουν διάφορα Power ups που όταν τα παίρνουμε εξελισσόμαστε στη μορφή μας μοιάζοντας ολοένα σε άνθρωπο και αυξάνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα των ριπών μας καθώς αυτές ταξιδεύουν ολοένα και πιο γρήγορα. Για κάθε φορά που αποτυγχάνουμε να εμποδίσουμε να μας χτυπήσει κάποιο εχθρικό πυρ πάμε ένα βήμα πίσω στη εξέλιξη με τελευταία και πιο απελπισμένη μορφή μία σφαίρα με ένα δακτύλιο. Προφανώς αφού έχουμε μία ζωή όταν αποτυγχάνουμε παίζουμε το εκάστοτε level από την αρχή. Τα level είναι χωρισμένα σε 10 μέρη – waves και στο 10 wave πάντα υπάρχει ένα εντυπωσιακότατο πολυμορφικό Boss όπου θα τεστάρει τις ικανότητές μας παραπάνω από όσο το level που παίξαμε πιο πριν. Το Rez το χειριζόμαστε είτε με Dualshock 4 είτε με ένα Move controller ενώ στο VR μπορούμε και κουνάμε το στόχαστρο μας με το κεφάλι μας όποτε θέλουμε πέρα από το stick του dualshock ή το Move controller. Η στόχευση  είναι άμεση, ξεκούραστη, ταχύτατη και ακριβέστατη όταν παίζουμε σε VR  και λόγω αυξημένης οπτικής αντίληψης το παιχνίδι είναι πιο εύκολο.


Όλα τα screenshots στο review είναι από PlayStation VR έκδοση και φαίνονται πολύ χειρότερα από αυτό που βλέπουμε μέσα στο headset. Πιστέψτε με είναι αρκετά όμορφο.


Όμως δεν είναι το gameplay καθαυτό που “χτυπάει” το Rez(2001) όσο η οπτικοακουστικά αρτιστική παρουσίαση του σε συνδυασμό με το gameplay του. Ποντάρει στην αίσθηση που προκαλεί και στο λιτό και αφηρημένο artstyle του που αποτελείται από γραμμές, τρίγωνα, περιγράμματα απλών γεωμετρικών σχημάτων με διάφορα χρώματα. Η μουσική του αποτελείται από παλιάς σχολής για το τώρα ηλεκτρονική μουσική με διάφορα layers που χτίζονται όσο παίζουμε. Ακόμα και οι ριπές μας είναι σε νότες που ταιριάζουν μουσικά με το soundtrack. Ανάλογα με το τι στάδιο εξέλιξης είμαστε αλλάζουν ήχο οι ριπές μας. Η τακτική ρυθμική δόνηση του dualshock συμπίπτει με στοιχεία που δονούνται μέσα στο παιχνίδι και είναι ένα με τη μουσική. Δεν αργούμε να μπούμε σε μία κατάσταση όπου γινόμαστε “ένα και αφηρημένο” με αυτό που γίνεται στην οθόνη/Headset μας.


Tο παiχνίδι πάντα είναι πολύχρωμο και καθαρότατο μέσα στο headset.


Κάθε ένα level έχει το δικό του θέμα ακουστικά και οπτικά και είναι βέβαιο ότι σε 2 playthroughs δε θα ακούσουμε ακριβώς την ίδια ακριβώς μουσική καθώς τα layers χτίζονται διαφορετικά. Το Rez(2001) ποντάρει πολύ στη μουσική του και άμα αυτή δε μας αρέσει τότε αυτόματα έχουμε χάσει την εμπειρία που θέλει να μας προσφέρει. Προσωπικά μπορεί να μη μου άρεσαν όλα το ίδιο (το 5 level είναι τρομερό κάθε φορά σε σημείο που ήθελα να σηκωθώ να χορέψω λες και άκουγα Prodigy) αλλά σίγουρα τέτοια ακούσματα δεν υπάρχουν πια καθώς τα videogames έχουν όλα πλέον μια ακουστική ομοιομορφία του στυλ κινηματογραφικής ταινίας. Γενικά όμως στο Rez δεν έχουμε τελικά τόσο sοundtrack όσο μουσική.
Η διάρκεια του Rez(2001) είναι περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά αν φυσικά τα πάμε πολύ καλά και δε χάνουμε.
Με το που τελειώνουμε το Rez υπάρχουν επιλογές στα δωρεάν extras ώστε να διατηρήσουμε φρέσκο το παιχνίδι όπως: έξτρα levels, direct assault mode που παίζουμε με μία ζωή όλο το παιχνίδι και ξεκλειδώνουμε άλλους χρωματικούς συνδυασμούς (θα έρθουμε σε κατάσταση νιρβάνα σίγουρα!) για τα επόμενα Playthroughs και γενικά modes που πλέον στα παιχνίδια των ημερών μας είναι DLC η microtrasactions. Το Rez είναι φτιαγμένο ως παλαιάς κοπής παιχνίδι να το παίζουμε πολλές φορές και θα το κάνουμε καθώς ήδη από το δεύτερο Playthrough εθιζόμαστε.

Αrea X
H δεύτερη επιλογή στο κεντρικό μενού που ξεκλειδώνει μετά από ένα playthrough είναι η Area X. Είναι απαραίτητο να παίξουμε πιο πριν το Rez διότι η Area X αποτελεί την εξέλιξη του Rez τόσα χρόνια μετά. Με ένα πρόχειρο search στο google θα διαπιστώσουμε από τα δημοσιευμένα άρθρα πόσο μαγικό είναι το Area X και ειδικά στο PlayStation VR.

Στην Area X δεν είμαστε πια Onrails καθώς  κινούμαστε ελεύθερα μπρος, πίσω, πάνω, κάτω στο διάστημα με το απέραντο απόλυτο μαύρο να φωτίζεται από τα αστέρια και από τα πολύχρωμα σωματίδια των εχθρών. Η αίσθηση του 3d χώρου και του μεγέθους είναι πραγματικά κάτι που δεν έχω ξαναδεί σε όσα παιχνίδια έχω παίξει έως τώρα στο Headset της Sony. Είναι πρακτικά αδύνατο να μη μείνουμε με το στόμα ανοιχτό για την ώρα που διαρκεί, 17 λεπτά περίπου (ουσιαστικά ένα level έξτρα είναι). Είναι αναμφισβήτητα από τις πιο εντυπωσιακές εμπειρίες στο PlayStation VR και θα πείσει οποιονδήποτε δύσπιστο περί ικανοτήτων του τι μπορεί να προσφέρει το VR σαν μέσο.


O νους σας δε θα χωρέσει πως φαίνεται μέσα στο Headset η Area X. Μακάρι να υπήρχε ένα πλήρες παιχνίδι έτσι. 


Συνοψίζοντας: To Rez Infinite είναι ένα παιχνίδι άλλης εποχής (Dreamcast) και είναι φτιαγμένο να το παίζουμε ολόκληρο κάθε φορά καθώς το στυλ του σαν gameplay, διάρκεια και artsyle είναι περισσότερο εμπειρία παρά παραδοσιακό παιχνίδι του τώρα. Μπορεί η διάρκειά του να είναι 1 μισή ώρα αλλά και το Street Fighter Alpha και πολλά παιχνίδια της εποχής του τέτοια διάρκεια είχαν και τα παίζαμε ξανά και ξανά.  Η Area X είναι από μόνη της είναι λόγος για να παίξουμε το Rez infinite αλλά υπάρχουν και πολλά Modes να διαλέξουμε, Modes που πλέον στις μέρες μας μεγάλες εταιρίες θα είχαν κλειδώσει πίσω από Paywall, modes που θα ασχοληθούμε.  Σίγουρα θα ξαναπαίξουμε το Rez Infinite ξανά και ξανά και το διαπίστωσα προσωπικά για τις ανάγκες του review καθώς βρήκα τον εαυτό μου να το απολαμβάνει το ίδιο και παραπάνω κάθε φορά. Μοναδικό  ουσιαστικά αρνητικό στο παιχνίδι είναι η υψηλή τιμή του στα 30 ευρώ, γύρω στα 20 θα ήταν ότι έπρεπε. Δεν είναι ένα παιχνίδι για όλους αλλά τέτοια παιχνίδια δε κυκλοφορούν πια και καλό είναι να το έχουμε στη συλλογή μας. Αν είστε της εποχής του Saturn και του Dreamcast  και είστε και κάτοχος PlayStation VR αποκτήστε το. 


 

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro και PS VR
Είδος: Musical On rail shooter 
Κυκλοφορεί για: PS4 και PlayStation VR (30€) 
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 13/10/2016
Εκδότρια εταιρία: Enhance Games
Εταιρεία ανάπτυξης Enhance Games

8.5 MAGIC BUS

The Good

  • και VR και τηλεόραση
  • καθαρά γραφικά με ζωηρά χρώματα
  • μουσική
  • αίσθηση συναισθησίας και νιρβάνα
  • εθιστικό gameplay που βελτιώνεται με συνεχόμενα Playthroughs
  • modes που ξεκλειδώνουν και μηδέν DLC
  • ωραία Bosses
  • Αrea Χ = Mind blown

The Bad

  • παραπάνω τιμή από όσο πρέπει
  • δεν είναι για όλους
8.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσα να πάρω σύνταξη απο το playtime μου. Θα ήθελα. Μέχρι τότε θα παίξω κάτι απο Bioware.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr