Busted.gr

Observer

Observer

C:\>START OBSERVER REVIEW_


To έτος είναι 2084.  Ο αστυνομικός Daniel Lazarski λαμβάνει μία κλήση στο περιπολικό του για να ερευνήσει μία υπόθεση όταν ξαφνικά διακόπτεται από τον χαμένο γιο του, τον Adam, σε μία ασφαλής σύνδεση. Ο Adam λέει στον Daniel ότι “απέτυχε” και ότι ήταν πολύ κοντά στο να τα καταφέρει. Ο Daniel μη καταλαβαίνοντας τίποτα φυσικά εντοπίζει την κλήση σε μία κακόφημη γειτονιά της Κρακοβίας και ξεκινάει να τον βρει. Πιο πριν όμως, παίρνει τη δόση του από το φάρμακο Synchrozine διότι ο Dreameater που έχει εμφυτευμένο στο σώμα του σιγά σιγά τον εκφυλίζει βιολογικά. Και έχει ανάγκη τον Dreameater διότι του δίνει τη δυνατότητα να χακάρει στο νου των υπόπτων του να βλέπει τα όνειρά τους, τους φόβους και τις αναμνήσεις τους. Διότι Ο Daniel Lazarksi δεν είναι ένας απλός αστυνομικός αλλά ένας Observer.

Το Observer κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2017 από την Βloober Τeam (layers of fear). Με το Observer μας έφερε ένα τρίτου προσώπου Adventure παιχνίδι με δόσεις Horror σε στυλ κυβερνοπάνκ. Ως Daniel Lazarski θα περάσουμε τις πιο πολλές ώρες μας σε ένα ξενοδοχείο ανακρίνοντας ανθρώπους, βάζοντας κωδικούς, χακάροντας πάνελ, διαβάζοντας email H/Y, ψάχνοντας στοιχεία και επιλύοντας υποθέσεις. Σαν Detective o Daniel έχει 2 Detective Vision και αν έχουμε κουραστεί λίγο όλα αυτά τα χρόνια από αυτό το mechanic, ευτυχώς εδώ δε καταντάει κουραστικό και επαναλαμβανόμενο λόγω στης συχνότητάς του αλλά και ούτε και είναι συναρπαστικό.
Έτσι λοιπόν το ένα vision  είναι για να εντοπίζουμε, να σκανάρουμε και να αναλύουμε βιολογικού τύπου στοιχεία, όπως DNA και αίμα ενώ το άλλο είναι αντίστοιχα για ηλεκτρομαγνητικού τύπου σήματα και διάφορες συσκευές. O άλλος μηχανισμός του gameplay που συμπληρώνει τα 2 detective vision είναι η δυνατότητά μας ως observers να εισχωρούμε στο νου των ανθρώπων που μας επιτρέπει το παιχνίδι και να βιώνουμε τις αναμνήσεις τους.

Εδώ είναι που το Observer αλλάζει ύφος και γίνεται περισσότερο Walking Simulator με horror στοιχεία με κάποια ελάχιστη αλληλεπίδραση. Όλες αυτές οι ονειρικές ακολουθίες είναι όλες αλληγορικές με τεμαχισμένα μέρη πραγματικότητας και φαντασίας, με διεστραμμένη απεικόνιση των αναμνήσεων, με μία μόνιμη αίσθηση εφιαλτικού ονείρου από πυρετό. Το μόνο αρνητικό σε όλες αυτές τις ομολογουμένως πολύ καλοδουλεμένες ακολουθίες είναι η ώρα που διαρκούν καθώς δεν υπάρχει και τίποτα ιδιαίτερο να κάνουμε αναλογικά για την ώρα που διαρκούν. Κυρίως εξυπηρετούν ως μέσο εξέλιξης της ιστορίας.
Έτσι λοιπόν τυπικά στο gameplay συμβουλεύομενοι το Journal μας μιλάμε, ψάχνουμε ανακρίνοντας πόρτα πόρτα στο δαιδαλώδες ξενοδοχείο και στις διάφορες σκηνές εγκλήματος ψάχνουμε με τα detective visions και χακάρουμε το θύμα.
Όμως αυτό που καταφέρνει πολύ ωραία το Observer και μας “χτυπάει” σιγά σιγά είναι η λεπτεπίλεπτη παρουσίαση και αφομοίωση του κόσμου του. Σιγά σιγά χωρίς το παιχνίδι να μας το σερβίρει άμεσα στο πιάτο, θα νιώσουμε στο πετσί μας το πόσο διαταραγμένο είναι το μέλλον. Επαυξημένοι  άνθρωποι υποφέρουν κάτω από μία τυραννική πολυεθνική με το όνομα Chiron.  Υπάρχει ένας φονικός ιός που τρώει τις σάρκες τους. Υπάρχει απαγόρευση κυκλοφορίας. Όλοι μοιάζουν απομονωμένοι. Η μελλοντική Κρακοβία της Πολωνίας είναι μία πραγματική κυβερνοπάνκ δυστοπία.

Θα μάθουμε πράγματα για τους κάποιους χαρακτήρες σιγά σιγά και το κουβάρι της ιστορίας θα ξετυλιχθεί. Θα εξερευνήσουμε το ψυχισμό αυτών μέσω του backstory τους από την ικανότητά μας σαν Observer. Για όση ώρα διαρκεί ο τίτλος σίγουρα θα έρθουμε σε κάποια ηθικά διλήμματα και θα αμφισβητήσουμε τη αλόγιστη χρήση της τεχνολογίας. Κάπου εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι η  πολύ καλογραμμένη ιστορία αποκαλύπτεται στο τέλος ή μάλλον στα 2 διαφορετικά τέλη και θα μας μείνει (φυλάξτε ένα save πριν το τέλος).
Οπτικά το Observer είναι χάρμα οφθαλμών όχι κυριότερα λόγω της ποιότητας των γραφικών (Unreal engine), αλλά λόγω του εκπληκτικού artstyle του. Η αισθητική του καλωδίου, του νέον, και του αναλογικού βίντεο κυριαρχεί παντού. Τα περιβάλλοντα είναι τόσο γεμάτα ώρες ώρες που λυπάμαι αυτόν που τα σχεδίασε. Στην αρχή ίσως δεν εντυπωσιαστούμε αφού όλοι οι χώροι είναι κλειστοί αλλά το observer θα μας ψήσει στην παρακμή του.  Το ξενοδοχείο που θα περάσουμε τις πιο πολλές ώρες  είναι κλειστοφοβικό και άναρχο. Tα όνειρα που εισερχόμαστε έχουν όλα ποικιλία και τρομερή σκηνοθεσία βγαλμένα από David Lynch. Και πάνω που νομίζουμε ότι τα είδαμε όλα το Observer μας δείχνει κάτι νέο, σε στυλ κυβερνοπάνκ πάντα. Θα εντυπωσιαστούμε πολλές φορές είτε λόγω ομορφιάς είτε λόγω κυβερνοτρόμου. Όμως παρόλο που ο κόσμος είναι μουντός υπάρχουν πολλά χρώματα ενώ κάποιες φορές χρησιμοποιείται και chromatic aberration. To μηδενικό HUD μας βάζει παραπάνω στο κλίμα. Κάποιες φορές όμως το artstyle μπορεί να κουράσει την όραση μας και να επηρεάσει το gameplay μας. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα διάφορα collectibles δε φαίνονται εύκολα ενώ η μικρή τελεία πού έχουμε για κέρσορα δεν εντοπίζει εύκολα αυτά που αλληλεπιδρούμε. Ένα άλλο πρόβλημα είναι το framerate το οποίο ανεβοκατεβαίνει κάποιες φορές. Στο Ps4 Pro υπάρχει έντονα το πρόβλημα αυτό.


Γενικά όμως το observer ξεχειλίζει κυριολεκτικά ατμόσφαιρα Blade runner, Akira, Tetsuo, Ghost in the shell, Deus Εx, Philip Dick, William Gibson κ.ο.κ 


Ο Rutger Hauer δανείζει τη φωνή και το πρόσωπό του στον πρωταγωνιστή και αν αρχικά μας δώσει την εντύπωση ότι δεν προσπάθησε ιδιαίτερα για την ερμηνεία του θα διαψευσθούμε. Ο τόνος της φωνής του ταιριάζει γάντι στην όλη νωχελική ατμόσφαιρα. Όλες οι γενικά οι ομιλίες νιώθουν παράξενα και αυτό είναι το σπουδαίο: όλα είναι περίεργα και λάθος! Ακουστικά το Observer έχει ατμοσφαιρικότατο ήχο που αναδεικνύει το Horror στοιχείο. Οι κλειστοφοβικοί χώροι συνοδεύονται από την έλλειψη συντήρησης τους: σταγόνες που στάζουν, διαρροή ήχου από τα διαμερίσματα, άγνωστοι ήχοι απροσδιορίστου προελεύσεως. Όλα ακούγονται όπως πρέπει και με ακουστικά ή ένα καλό ηχοσύστημα θα τα εκτιμήσουμε ιδιαίτερα. Θα ήθελα λίγο παραπάνω μουσική από την άποψη μελωδίας αλλά υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά Tracks που πραγματικά είναι εφιαλτικά μελωδικά.

Συνοψίζοντας: Το Observer είναι ένα adventure παιχνίδι με δόσεις horror. Το κυρίως θετικό του είναι ότι θα μας δώσει μία πολύ ισχυρή δόση από κυβερνοπάνκ ατμόσφαιρα και κυβερνοπάνκ ιστορίες. Το gameplay του είναι τυπικό adventure χωρίς να καταντάει κουραστικό εκτός ίσως από κάποια συγκεκριμένα σημεία, αλλά ο τρόπος που θα μάθουμε την ιστορία του και τους χαρακτήρες του είναι πολύ καλοφτιαγμένος.  Η ιστορία που θα μας διηγηθεί είναι πάρα πολύ καλή και θα μας μείνει. Όταν παίξουμε το παιχνίδι δεύτερη φορά θα δούμε τα κομμάτια του παζλ μπροστά μας. Για όσους όμως θέλουν δράση καλύτερα να μείνουν μακριά καθώς υπάρχει ελάχιστη. Τιμολογημένο στα 30 ευρώ και με μία ικανοποιητική διάρκεια γύρω στις 10+ ώρες είναι σίγουρη επιλογή για όσους λατρεύουν το συγκεκριμένο είδος και όσους θέλουν να πάρουν μία  γεμάτη γεύση από κυβερνοπάνκ.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος: Cyberpunk  horror Adventure
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, Xbox One, PC
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 15/08/2017
Εταιρία ανάπτυξης: Βloober Games & Aspyr media
Εκδότρια εταιρία: Aspyr media

9 C:\>buy observer_

The Good

  • τρομερό cyberpunk artstyle και setting και ατμόσφαιρα
  • τρομερή cyberpunk ιστορία με ανατροπές και 2 διαφορετικά τέλη
  • έχει βάρος στην αφήγηση και δε μας τη δίνει στο πιάτο
  • γραφικά, ήχος και ηθοποιία με τον Rutger Hauer
  • ΑΑ παιχνιδιού τιμή για ΑΑΑ παιχνιδιού αίσθηση

The Bad

  • πτώση καρέ
  • κάποιες ακολουθίες gameplay είναι μεγαλύτερες από όσο πρέπει
9 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσα να πάρω σύνταξη απο το playtime μου. Θα ήθελα. Μέχρι τότε θα παίξω κάτι απο Bioware.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr