Busted.gr

Megaton Rainfall (for PlayStation VR)

Megaton Rainfall (for PlayStation VR)

With megaton power comes megaton responsibility”


Όλοι μας έχουμε φανταστεί πως θα ήταν να πετάγαμε ή να είχαμε υπερδυνάμεις. Ε λοιπόν το Megaton Rainfall ήρθε απο το διάστημα, προσγειώθηκε και  καταφέρνει θαυμάσια το συναίσθημα καθώς είναι ότι πιο κοντινό υπάρχει σε εξομοίωση “σούπερμαν” σε παιχνίδι. Θα ξεκινήσω απλά δηλώνοντας ότι κανένα παιχνίδι με υπερήρωα δεν είναι τόσο “υπερ” (η μέγκατον) αλλιώς  σαν το Megaton Rainfall. Ώρες ώρες είναι μάλιστα και το καλύτερο παιχνίδι με υπερήρωες. Τα πρώτα 15 λεπτά έφεραν ένα πλατύ χαμόγελο ενθουσιασμού στο πρόσωπό μου όταν διαπίστωσα ότι μπορώ να πετάξω με υπερηχητικές ταχύτητες  από τη στρατόσφαιρα στη επιφάνεια της γης χωρίς loading αλλά με ροή και ταχύτητα που φτάνει τα 8 mach (που αντιστοιχούν περίπου σε 9800 χλμ/ώρα!). Έβλεπα τη γη από το διάστημα μέσα σε δευτερόλεπτα να πλησιάζει και να ξετυλίγεται το γεωμορφολογικό της κουβάρι στα μάτια μου. Ήμουν εκεί και ήμουν έκπληκτος!  Η μουσική υπόκρουση ήταν φανταστική αποτελούσε το theme μου , έδενε με αυτό που έβλεπα και αλληλοτροφοδοτούταν με την αίσθηση. Οι προς το τέλος στιγμές ήταν ακόμα παραπάνω εντυπωσιακές!
Ενώ στα άλλα παιχνίδια τόσα χρόνια έπαιζα άλλους υπερωήρωες αυτή τη φορά στο Megaton Rainfall ήμουν ο υπερήρωας.
Κάθε υπερήρωας όμως έχει κάποια αποστολή. Αποστολή μου; Να αποκρούσω εξωγήινες δυνάμεις υπό τη μορφή φονικών μηχανών που εισβάλουν στη γη και να επανακτήσω τα xenospheres.
Πάνω-κάτω αυτό είναι το concept γύρω από το Megaton Rainfall που μας βάζει στο σώμα ενός είδους Dr Manhattan.
O χειρισμός του Megaton Rainfall είναι με το Dualshock αν και στην VR έκδοση θα ήταν πιο immersive με 2 Move controllers (ώστε όταν πετάγαμε να παίρναμε και πόζα!). Παρόλα αυτά το Dualshock δουλεύει μια χαρά μιας και ο χειρισμός είναι απλός: R1 παίρνουμε ύψος και επιταχύνουμε, L1 χάνουμε ύψος και επιταχύνουμε και R2 ρίχνουμε projectiles (στοχεύουμε με το κεφάλι και η ακρίβεια είναι άριστη), στη συνέχεια αποκτάμε (μας χαρίζουν!) και άλλες δυνάμεις αλλά διατηρείται απλό το scheme. Οι ταχύτητες όταν πετάμε είναι αστραπιαίες με απότομη επιτάχυνση και ο χειρισμός είναι άμεσος χωρίς κάποια καθυστέρηση. Σε αυτό συμβάλει και η σωστή αδράνεια του χαρακτήρα μας που πάντα “νιώθει” σωστή, ακόμα και όταν επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε σε δευτερόλεπτα. Motion sickness δεν έπαθα ποτέ αλλά φαντάζομαι ότι ίσως κάποιοι μη μυημένοι πάθουν, καθώς είναι απίστευτα γρήγορες οι μεταβάσεις που πρέπει να κάνουμε από το επίπεδο του δρόμου στο ύψος των πολυκατοικιών στο ύψος της ατμόσφαιρας για να αλλάξουμε πόλη, ακόμα και για να αλλάξουμε ήπειρο! Για αυτό το λόγο ο developer μας βάζει στα options ενεργοποιημένες εκ default διάφορες βοήθειες-ρυθμίσεις για να καταπολεμηθεί. Προσωπικά έβγαλα όλες τις βοήθειες και το έπαιξα όσο πιο ωμό και ρεαλιστικό γινόταν.
Σαν gameplay υπάρχουν 2 κομμάτια. Το ουσιώδες είναι η συμπλοκές με τους εξωγήινους σε επίπεδο πόλεων οι οποίοι έρχονται κυριολεκτικά από το σύμπαν με τη μορφή διαφόρων ευφάνταστα φονικών (και καταστροφικά αστείων) μηχανών. Ένα Tripod με laser είναι σίγουρα κλισέ αλλά ένα μεγάλο ιπτάμενο σφυρί-πιστόνι που πέφτει αφού πάρει ύψος και διαλύει οικοδομικά τετράγωνα δεν είναι. Ένα u.f.o που πετάει μικρές και μεγάλες πυρηνικές βόμβες  είναι κλισέ αλλά με ωραίο twist: πρέπει να επιστρέψουμε τις μικρές πάνω του και τις μεγάλες ψηλά λόγω τεράστιας έκρηξης αλλιώς καταστρέφεται όλη η εκάστοτε πόλη. Τα πριόνια που ροκανίζουν τα  κτήρια είναι αστεία στη θεωρία αλλά αγχωτικά στη διαμάχη ενώ το mothership a la independence day που φορτώνει σιγά σιγά την ακτίνα του δεν έπρεπε να λείπει βεβαίως! Οι μάχες είναι arcade στυλ σαν μια πιο σύγχρονη εκδοχή space invaders με waves. Έτσι λοιπόν έρχονται διάφοροι συνδυασμοί με κύματα εχθρών στις πόλεις και πρέπει να προλαβαίνουμε να πετάμε σαν Superman από τη μιά άκρη της πόλης στην άλλη όπου μας καλεί το καθήκον. Πολλές φορές χρειάζεται να αλλάξουμε πόλη και ήπειρο και το immersion εκτοξεύεται καθώς κυνηγάμε τις μηχανές που δραπετέυουν και μέσα σε δευτερόλεπτα από street level παίρνουμε ύψος ακολουθώντας την τροχιά των εχθρών στην ατμόσφαιρα. Είναι τόσο φανταστικό όσο ακούγεται! Δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο σαν αίσθηση σε άλλο παιχνίδι!

Υπάρχει όμως και ένα gameplay twist: Υπάρχει ένα τίμημα στη παντοδυναμία μας . Είμαστε παντοδύναμοι και άτρωτοι (δε μπορούμε να χάσουμε) και οι εχθροί δε χτυπάνε εμάς καθώς το γνωρίζουν! Γιαυτό η μπάρα ενέργειάς μας είναι η πόλη και οι παράπλευρες απώλειες μας.  Όταν αστοχούμε με τις επιθέσεις μας μας στοιχίζει ακριβά! Δεν είναι λίγες οι φορές που ένα gigaton blast (σκεφτείτε kame-hame από dragonball , αντίστοιχη εικόνα στο τέλος του review) διαλύει όλη τη πόλη και αποτυγχάνουμε σε ένα πανδαιμόνιο καταστροφής. Οι εχθροί που κινούνται με απρόβλεπτα pattern βασίζονται στο ένστικτο μας να έχουμε ευστοχία.
Το άλλο κομμάτι gameplay αφορά την εξερεύνηση.  Μπορούμε να πάμε κυριολεκτικά παντού στη γη και να επισκεφτούμε διάφορες πόλεις. H γη είναι σε ρεαλιστική κλίμακα σύμφωνα με τον developer και μπορούμε να πετάξουμε από Αμερική σε Ελλάδα είτε πετώντας ξυστά στην επιφάνεια  (πολλά λεπτά) είτε παίρνοντας ύψος στην ατμόσφαιρα όποτε μειώνεται εκθετικά ο χρόνος σε κάτι δευτερόλεπτα. Δεν υπάρχουν όλες οι πόλεις προφανώς αλλά ένας τεράστιος αριθμός χωρίς πιστή αναπαράσταση εκτός από κάποια διάσημα landmarks. Το Dubai, η πυραμίδα του Χέοπα, το empire state building, ο πύργος του Άιφελ, Κολοσσαίο είναι εκεί όμως (η ακρόπολη με τον Παρθενώνα απουσιάζει για κάποιο ανεξήγητο λόγο). Η ικανότητά μας να πετάμε όμως κάνει απολαυστικότατο το κάθε ταξίδι μας καθώς δεν υπάρχει τίποτα ουσιαστικό να κάνουμε πουθενά στη γη. Επίσης δεν υπάρχει κάποιου είδους πανίδα πέρα από κάποια ψάρια και πουλιά. Η γη υπάρχει σαν καμβάς για τα διάφορα encounters και για να προσδίδει τον ρεαλισμό της ομαλής μετάβασης. Όμως σίγουρα θα σπαταλήσουμε ώρα να ταξιδέψουμε. Αργότερα κάποια στιγμη και καθώς μας χαρίζονται καινούριες υπερδυνάμεις ανά κάθε mission που τελειώνουμε παίρνουμε την ταχύτητα ενός τρισεκατομυρίου φορές την ταχύτητα του φωτός και τη δυνατότητα να πάμε όπου θέλουμε στο σύμπαν. Η συγκεκριμένη στιγμή πρόκειται για ένα από τα highlights του παιχνιδιού και μου τυπώθηκε ανεξίτηλα στην μνήμη : το αστρικό ταξίδι-tutorial σε συνδυασμό με τη μουσική με άφησαν με ανοιχτό το στόμα. Έτσι λοιπόν μπορούμε να επισκεφτούμε τον αέριο  γίγαντα Δία, το Κρόνο με τα δαχτυλίδια του, τη σελήνη να φύγουμε έξω από το ηλιακό σύστημα να πάμε σε άπειρα αστέρια (όποιο βλέπουμε), να βγούμε από το γαλαξία μας στο dark space και να επισκεφτούμε άλλους. Είναι άπειρο πραγματικά καθώς είναι Procedural generated. Τα διάφορα τοπία είναι εξώκοσμα αλλά όμως copy pasted. Υπάρχει όμως ένα σχετικό side mission που μας στέλνει σε ένα διαγαλαξιακό ταξίδι που αξίζει πραγματικά την εμπειρία μας. Δεν είναι μόνο από προσωπική εμπειρία αλλά η επίσκεψή μας σε τεράστιους σκοτεινούς πλανήτες, μαύρες τρύπες(!) και στο dark space μας δημιουργούν ένα πρωτόγονο και εξώκοσμο φόβο λόγω VR. Δεν είναι horror επουδενί αλλά υπάρχει ένα μεγάλο δέος τύπου Lovecraft.

Υπάρχει κάποια ιστορία στο Megaton Rainfall που δε θέλω να χαλάσω και προσθέτει πολύ sci-fi μυστήριο και sci-fi φιλοσοφικά ζητήματα. Η τελευταία αποστολή μαζί με το τέλος είναι τόσο καλοφτιαγμένη από άποψη σχεδιασμού – κλίμακας όσο και από design που ΑΑΑ παιχνίδια θα την ζήλευαν.
Τα γραφικά του Megaton Rainfall είναι ανάμεικτης ποιότητας. Στα θετικά είναι ο πολύ ωραίος φωτισμός με τον ήλιο να διαχέεται πανέμορφα μέσα από τα καλοσχηματισμένα σύννεφα, οι εντυπωσιακές εκρήξεις όπου δικαίως παινεύεται ο developer, το ευφάνταστο σχέδιο των μηχανών, τα ίχνη καπνού όταν κάτι εισέρχεται στην ατμόσφαιρα που μένουν, το σχετικά καλό draw distance αν αναλογιστούμε ότι είναι ένα πολύ γρήγορο παιχνίδι , η εντυπωσιακή κλίμακα των πλανητών και η γενικότερη αίσθηση. Όταν σταματάμε όμως και κατεβαίνουνε στο επίπεδο του δρόμου φαίνονται οι ατέλειες και καταρρέει το οπτικό: ps1 – ps2 textures στους ανθρώπους-αυτοκίνητα-δέντρα-βλάστηση με κάποια λάθη σχεδιασμού από τον αλγόριθμο. Όμως δεν αφαιρεί από την συνολική εμπειρία και δεν είναι ένα παιχνίδι που μένουμε στάσιμοι. Εξάλλου όταν πολεμάμε  με ηλιοβασίλεμα ανάμεσα σε συνεχόμενους ουρανοξύστες και περιφερόμαστε με μικρή ταχύτητα δείχνει πολύ ελκυστικό . Στο Ps4 Pro τα γραφικά είναι αισθητά και προφανώς ανώτερα όπως και στη μη VR έκδοση αλλά το παιχνίδι φτιάχτηκε για VR κατά νου και εκεί “πετάει”.  Η μουσική του παιχνιδιού μπορεί να μην είναι σαν ποιότητα ήχου hi-def αλλά σαν συνθέσεις είναι πολύ καλές , δυναμικές. Το main theme του Megaton Rainfall είναι φ α ν τ α σ τ ι κ ό και μας ωθεί να πετάξουμε ξυστά από έδαφος προς ψηλά στο ουρανό onwards and upwards! Υπάρχει και ένα ambience πολύ creepy στα διαστρικά μας ταξίδια. Από ηχητικά εφέ δεν υπάρχει μεγάλη γκάμα αλλά οι εν αγωνιώδης κραυγές των ανθρώπων που ουρλιάζουν από κάτω μας στις αποστολές δίνει ένα ρεαλισμό στις πράξεις μας. Πέρα από τα κελαηδήματα τον ήχο της κίνησης από αυτοκίνητα, ήχο θάλασσας και αέρα δεν υπάρχει κάτι άλλο.

Από bugs δεν υπάρχει κάτι σπουδαίο εκτός ίσως από το ότι στην 3 αποστολή και στην τελευταία αποστολή κάποια waves εχθρών κολλάνε επ’ άπειρον  η δεν εμφανίζονται καν. Ευτυχώς τα checkpoints είναι γενναιόδωρα οπότε μπορούμε να αυτοκτονήσουμε κατατρέφοντας την πόλη ή ξεκινάμε την αποστολή από την αρχή. Με κάποιο update θα φτιαχτεί πιθανότατα. Ήδη έχουν βγει 2 updates.
Κάπου εδώ να αναφέρω πως το Megaton Rainfall κυρίως φτιάχτηκε από ένα άτομο μέσα σε διάρκεια 5 ετών περίπου και οποιαδήποτε σκαμπανεβάσματα είναι λογικά. Του αξίζουν συγχαρητήρια (Alfonso del Cerro λέγεται και είναι Ισπανός). Πρόκειται για ένα μοναδικό παιχνίδι που βάζει τα γυαλιά σε πολλά ΑΑΑ παιχνίδια με το να μη είναι τεχνητά μεγάλο με περιεχόμενο που θυμίζει εργασία, με ρίσκα και κυρίως με την φιλοδοξία του.  Η τιμή του παιχνιδιού που είναι στα 15 ευρώ είναι ανάλογη της σχετικά μικρής διάρκειάς του  (4 με 5 ώρες μαζί με “εξερεύνηση”) αλλά φανταστική για την εμπειρία του.  Τέλος υπάρχει hard mode , time attack , replay value και θα το ξαναεπισκεφτούμε. Δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο. Είναι μοναδική εμπειρία και δε θα ξεχάσω καθόλου σύντομα τις υπερηχητικές πτήσεις μου. Άρα λοιπόν όταν ξανατσακωθείτε για τον αν ο Superman μπορεί να κερδίσει τον Goku να έχετε στο νου σας και τον ήρωα του Megaton Rainfall.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review:PsVR στο Ps4 Pro
Είδος: Action Arcade superhero sim
Κυκλοφορεί αποκλειστικά για: Ps4 σε ψηφιακή μορφή στα 15 ευρώ
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 26/09/2017
Εκδότρια εταιρία:  Pentadimensional Games
Εταιρία ανάπτυξης:  Pentadimensional Games

8.5 ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ

The Good

  • Megaton τιμή
  • Megaton απαράμιλλη αίσθηση υπερήρωα
  • Μegaton κόσμος και φιλόδοξο design παιχνιδιού
  • Μegaton εκρήξεις
  • Μegaton εμπειρία VR
  • Megaton τελευταιο mission

The Bad

  • Χαμηλής ποιότητας Textures στο κόσμο
  • Κάποια issues στο pop up και στο κόσμο λόγω του αλγόριθμου
  • Κάποια bugs
8.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Related Posts

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr