Busted.gr

Όσοι ασχολούνται και τυπικά με το gaming πιθανότατα να αναγνωρίζουν τον αποκλειστικό τίτλο της Sony Interactive Entertainment με τον τίτλο Knack και τον χαρακτήρα που αποτελείται από σύνθεση γεωμετρικών σωματιδίων, όχι γιατί αποτέλεσε ένα καινοτόμο παιχνίδι στην κατηγορία των platformers, ίσα ίσα η αποδοχή του ήταν δικαιολογημένα μέτρια, αλλά γιατί διαφημίστηκε όσα λίγα, ως launch τίτλος του PS4 με ημερομηνία κυκλοφορίας τις 29 Νοεμβρίου του 2013 και με σκηνοθέτη τον άνθρωπο με την άψογη φράντζα και αρχιτέκτονα του PS4, Mark Cerny, που ήταν ήδη γνωστός από την προ ετών ενασχόλησή του με το Crash Bandicoot. Η αλήθεια είναι πως ο τρόπος που παρουσιαζόταν το πρώτο Knack, έμοιαζε περισσότερο σαν tech demo για το πως διαχειρίζεται η κονσόλα την φυσική σωματιδίων παρά σαν ένα next gen action platformer που ήρθε να ταράξει τα νερά στην κατηγορία. Οπότε όπως είναι λογικό την ανακοίνωση του Knack 2 δεν ακολούθησε ντελίριο ενθουσιασμού αλλά μία περισσότερο παγωμένη αδιαφορία. Αδιαφορία όμως που πλέον καλείται να μπει σε δοκιμασία καθώς το Knack 2 είναι εδώ και θα το αναλύσουμε ευθύς αμέσως.

KNACK™ 2_20170829222452

Ξεκινώντας από τα βασικά, το Knack 2 σεναριακά δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας. Ο κόσμος μας απειλείται κι έχουμε να αντιμετωπίσουμε Goblins, Robots και απαρχαιωμένες τεχνολογίες που δημιουργούν ένα ενδιαφέρον σκηνικό. Αρκετά θετική εντύπωση μου έκαναν επίσης τα voice overs των πρωταγωνιστών που βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο και προσδίδουν βάθος και χαρακτήρα αλλά αποτυγχάνουν να δημιουργήσουν, στο βαθμό που θα επιθυμούσα εγώ τουλάχιστον, τις μεταξύ τους σχέσεις ώστε να μας κάνουν να νοιαστούμε και να δεθούμε λίγο παραπάνω. Παρόλα αυτά όταν έχουμε να κάνουμε με ένα platformer, όπως στην προκειμένη περίπτωση, μας ενδιαφέρει περισσότερο ο τρόπος που κινείται ο χαρακτήρας μας στο χώρο και στις διάφορες πλατφόρμες, ο τρόπος που μάχεται καθώς και οι γρίφοι που θα κληθούμε να λύσουμε.  Σε αυτά τα προαναφερθέντα κομμάτια το Knack 2 παίρνει σχεδόν άριστα. Η κίνηση του Knack είτε αυτός είναι τεραστίου μεγέθους, είτε απαλλαγμένος από τα γεωμετρικά σωματίδια προκειμένου να χωρέσει σε μικρότερα ανοίγματα ή να σκαρφαλώσει σε μικρότερες πλατφόρμες, είναι ομαλότατη και ανταποκρινόμενη ικανοποιητικότατα σε κάθε μας εντολή. Σε περίπτωση μάλιστα που βρεθούμε στο κενό ή κάποιος εχθρός καταφέρει να μας ξεκάνει το παιχνίδι κάνει εξαιρετική χρήση των αυτόματων checkpoints που δεν μας αναγκάζουν να γυρίσουμε ούτε πολύ πίσω στην πρόοδο αλλά ούτε και να περιμένουμε σε μία οθόνη loading καθώς επιστρέφουμε σχεδόν ακαριαία στη δράση. Όσον αφορά τις μάχες, αυτές εξακολουθούν να είναι απολαυστικές με τις κινήσεις μας να μοιάζουν σχεδόν χορευτικές όταν καταφέρουμε να τις συνδυάσουμε. Θεωρώ ότι η άμυνα του χαρακτήρα μας είναι λίγο περισσότερο αδιάσπαστη από όσο θα έπρεπε αλλά δεν θα επιμείνω περισσότερο σε αυτό γιατί σε πολύ υψηλή δυσκολία αποτελεί σωτήρια επιλογή τακτικής.  Για να ολοκληρώσω το τρίπτυχο της επιτυχίας που ξεκίνησα λίγο πιο πάνω καταφεύγοντας και στους γρίφους του παιχνιδιού, βάζοντας στο πίσω μέρους του μυαλού μας ότι το Knack 2 απευθύνεται και σε νεαρούς παίκτες, μην περιμένετε ιδιαίτερη δυσκολία και πρόκληση σε αυτό το τομέα. Κάπου εδώ θα ήθελα να θίξω και την χρήση των Quick Time Events (QTE) που συναντούμε μέσα στο παιχνίδι και η οποία κρίνεται τουλάχιστον ρηχή. Η αίσθηση του πατάω ένα κουμπί την ώρα που μου το εμφανίζει στην οθόνη είναι σαν κάνω ζάπινγκ στη τηλεόραση παρά ότι ελέγχω έστω και με αυτό τον υποτυπώδες τρόπο τον χαρακτήρα μου.

KNACK™ 2_20170829230140

Τεχνικά το Knack 2 στέκεται ομοίως σε πολύ καλό επίπεδο χωρίς όμως σαν τίτλος να μπορεί να χαρακτηριστεί ως tech demo, όπως ο προκάτοχός του. Υπήρχαν στιγμές και σκηνικά που με γοήτευσαν και πατούσα το κουμπί του screenshot για να μοιραστώ μαζί σας μέσα από αυτό το κείμενο και στιγμές που θεωρούσα ότι τα γραφικά είχαν μείνει σε εποχές προ τριετίας. Αξίζει να σημειώσω επίσης πως στο PS4 Pro τουλάχιστον, που ολοκλήρωσα το παιχνίδι, δίνεται η επιλογή για ξεκλείδωτο frame rate που αγγίζει την περισσότερη ώρα τα 60fps ή για κλειδωμένο στα 30fps με υψηλότερη όμως ανάλυση. Σαν “κομπλεξικός” που είμαι και με την πάγια άποψή μου ότι δεν θα έπρεπε να βλέπουμε πλέον εδώ και χρόνια πολλά παιχνίδια στα 30fps, επέλεξα την επιλογή του ξεκλείδωτου frame rate και θεωρώ ότι αποζημιώθηκα μιας και δεν αντίκρισα ιδιαίτερα σκαμπανεβάσματα στην απόδοση παρά μόνο στιγμιαία όταν από gameplay μεταβαίναμε σε pre-render σκηνή. Σε αμφότερες των περιπτώσεων πάντως στα μάτια μου ήταν σαν να βλέπω το ίδιο παιχνίδι οπτικά απλά με καλύτερο frame rate. Οπότε σε ανάλογη περίπτωση θα σας πρότεινα να παίξετε το Knack 2 με την επιλογή του ξεκλείδωτου frame rate. Ηχητικά, αναφέρθηκα ήδη στα ικανοποιητικά voice overs που με εξέπληξαν ευχάριστα, θα προσθέσω όμως ότι και τα ηχητικά εφέ είναι επιτυχημένα αλλά υπήρχαν στιγμές που κατά την περιήγησή μου είτε για να σπάσω ότι υπάρχει τριγύρω μου και σπάζεται είτε προκειμένου να ανακαλύψω κάποιο part από gadget ή relic ένιωσα λίγο βουβαμάρα στα αυτιά μου. Εκεί θα ήθελα λίγο περισσότερη μουσική συντροφιά που θα με χαλαρώνει ή θα ενισχύει τα αντανακλαστικά μου λίγο πριν από μία μάχη.

KNACK™ 2_20170903210316

Ένα δυνατό σημείο του πρώτου Knack που έγινε δυνατότερο στο Knack 2 αποτελεί η δυνατότητα να παίξουμε το παιχνίδι εξολοκλήρου σε co-op από τον καναπέ μας μαζί με ένα μέλος της οικογένειας μας ή έναν φίλο μας. Πραγματικά η συγκεκριμένη λειτουργία εκτός από τον διπλασιασμό των Knack στην οθόνη διπλασιάζει και τη διασκέδαση που προσφέρει ο τίτλος. Οι μάχες και το χάος που επικρατεί σε αρκετές των περιπτώσεων από αυτές είναι απολαυστικές ειδικά όταν συνδυάζονται κινήσεις που είναι διαθέσιμες μόνο στο co-op. Γιατί υποθέτω ότι σκεφτήκατε πως μπορεί να είναι το platforming κομμάτι του παιχνιδιού σε co-op θέλω να συστήσω ψυχραιμία καθώς απαιτείται να καταφέρει να κάνει την περασιά από τις διάφορες πλατφόρμες μόνο ένας παίχτης ενώ ο άλλος μπορεί να μεταφερθεί κατευθείαν πάνω στον συμπαίκτη του. Εύκολο, όμορφο και βολικό.

Η ολοκλήρωση του Campaign δεν σημαίνει το τέλος του Knack 2 αλλά η δυνατότητα για μια νέα αρχή. Την αρχή του New Game+ όπου μπορούμε να επιλέξουμε ξεχωριστά Chapters, Time Attack mode, Coliseum Attack mode και Challenges. Εδώ αξίζει να σταθούμε στα Challenges και να αναφέρω ότι είναι ένας νέος τρόπος να αντιληφθεί κανείς το παιχνίδι με την πρόκληση να ανεβαίνει κατακόρυφα όταν καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε συγκεκριμένες απαιτήσεις όπως το να ολοκληρώσουμε ένα chapter κάτω από συγκεκριμένο χρόνο όριο ή με συγκεκριμένο σκορ ή χρησιμοποιώντας μόνο τον μικρό Knack στις μάχες κ.ο.κ.

KNACK™ 2_20170903212942

Ολοκληρώνοντας, θα ήθελα να τονίσω ένα συναίσθημα που μου δημιούργησε το Knack 2 και όσο περνάνε τα χρόνια και μεγαλώνω τόσο πιο σπάνιο γίνεται κι αυτό ήταν το να θέλω να ξαναγυρίσω για να το συνεχίσω, να το προχωρήσω μέχρι να το ολοκληρώσω. Σαν platformer για το Knack 2 και ως γενικότερη αποτίμηση ισχύει αυτό που ανέφερα και στην αρχή του κειμένου. Δεν ήρθε για να ταράξει συθέμελα το είδος προσδίδοντας νέες διαστάσεις και ιδέες αλλά είναι ένας τίτλος αρκετά βελτιωμένος από τον προκάτοχό του και που κάνει πολλά από όσα ορίζει η κατηγορία που ανήκει σχεδόν άψογα. Από άποψη ουσιαστικών περιεχομένων και replayability είναι ένας αρκετά πλούσιος τίτλος που κυκλοφορεί όμως σε αρχική budget τιμή των 39,90€ και αυτό είναι κάτι που αξίζει να ληφθεί υπόψη συνδυαστικά με όλα τα παραπάνω. Επομένως θεωρώ ότι το Knack 2, εφόσον γοητεύεστε έστω και ελάχιστα από αυτό το είδος, αξίζει να μπει στη λίστα με τα παιχνίδια που θα παίξετε τον επόμενο καιρό.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος: Action, Platformer
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4 
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 06/09/2017
Εκδότρια εταιρία: Sony Interactive Entertainment
Εταιρία ανάπτυξης: SIE Japan Studio

Ευχαριστούμε θερμά την Sony Hellas για την έγκαιρη παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του review

8.2 ΑΞΙΟΛΟΓΟ

The Good

  • Όμορφο οπτικά
  • Ικανοποιητικότατοι gameplay μηχανισμοί
  • Πλούσιο περιεχόμενο
  • Υψηλό replayability
  • Αρχική budget τιμή

The Bad

  • Τυπικό σενάριο
  • Στοχεύει σε μικρότερο ηλικιακά κοινό
  • Το Quick Time Events (QTE) δεν ικανοποιούν
  • Οι σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων παραμένουν ρηχές
8.2 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
8.2 ΑΞΙΟΛΟΓΟ

The Good

  • Όμορφο οπτικά
  • Ικανοποιητικότατοι gameplay μηχανισμοί
  • Πλούσιο περιεχόμενο
  • Υψηλό replayability
  • Αρχική budget τιμή

The Bad

  • Τυπικό σενάριο
  • Στοχεύει σε μικρότερο ηλικιακά κοινό
  • Το Quick Time Events (QTE) δεν ικανοποιούν
  • Οι σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων παραμένουν ρηχές
8.2 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Related Posts

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr