
Η Formula 1 αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως. Γρήγορα μονοθέσια, μάχες πιλότων και ομάδων στις πίστες, στρατηγικές που άλλοτε βγαίνουν σε καλό και άλλοτε όχι, εντάσεις, καιρικά φαινόμενα, εξέλιξη κινητήρων και αεροδυναμικών σχεδιασμών, Τύπος, ίντριγκες και πολλά ακόμα πλαισιώνουν το εν λόγω άθλημα. Στα νερά μας όμως χρόνια έχουμε να δούμε αξιόλογο παιχνίδι Formula 1 παρά τις όποιες προσπάθειες των τελευταίων χρόνων που κυμαίνονται σε ρηχά νερά. Μετά τα Formula 1 1997 και 1998 στο PS1 αλλά και το καταπληκτικό Gran Prix 4 πάμε να δούμε πως τα καταφέρνει η νέα προσθήκη του Formula 1 2017.
Ομολογώ ότι με μεγάλη έκπληξη διαπίστωσα τις πολλες επιλογές στα mode του παιχνιδιού και προσπαθούσα να διαβάσω και να καταλάβω με λεπτομέρεια τι περιέχει το καθένα. Πολύ όμορφη κίνηση αυτή στο Formula 1 2017 πράγμα που το κάνει πιο πλήρες και αυξάνει κατά πολύ την διαρκειά του.

Έχουμε λοιπόν το Career στο οποίο φτιάχνετε τον οδηγό σας και υπογράφετε ένα συμβόλαιο για να οδηγήσετε με την αγαπημένη σας ομάδα πλάι στο σημερινό ράστερ οδηγών. Εδώ πρέπει να πετυχαίνετε τους στόχους που σας θέτει ο μάνατζερ σας και η ομάδα σας και να την βοηθήσετε τόσο στο στήσιμο και την εξέλιξη του μονοθέσιου σας όπου και όπως εσείς κρίνετε αναγκαίο αλλά και την κατάληψη της καλύτερης δυνατής θέσης στα δοκιμαστικά και το Γκραν Πρι. Ξεκινώντας συνήθως ως δεύτερος οδηγός φτάνετε στο τέλος μετά από επιτυχείς εμφανίσεις να γίνετε ο βασικός οδηγός και να συνεχίσετε τη σεζόν είτε στην ίδια είτε σε άλλη ομάδα.
Στη συνέχεια έχουμε την επιλογή Grand Prix, στην οποία μόλις πάτησα ενθουσιάστηκα τόσο μα τόσο πολύ. Δυο επιλογές ήρθαν στα μάτια μου, Modern F1 cars που περιλαμβάνει τα αμάξια του 2017 και Classic F1 cars που περιλαμβάνει τα πολυπόθητα σε πολλούς, Legendary F1 cars του παρελθόντος. Αμάξια που προκαλούν ρίγη συγκίνησης και δέος . Μονοθέσια που γράψανε ιστορία όπως η McLaren MP4/4 1988, η McLaren MP4/6 1991, η Ferrari 412 T2 1995, τη Williams FW18 1996, τη Renault R26 2006 και πολλά αλλά τέτοια μέχρι την Red Bull Racing RB6 του 2010. Επιλέγοντας κάποιο από αυτά τα μονοθέσια ξεκινάτε να παίζετε σε Gran Prix αγώνες. Οι ήχοι, ειδικά των παλιότερων μονοθέσιων είναι πραγματικά συγκλονιστικοί ενώ ο χειρισμός του κάθε μονοθέσιου και αναλόγως και της εποχής του έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις στο κράτημα, την επιτάχυνση και το κάθε διαθέσιμο σύστημα. Πραγματικά ένα mode που εμένα τουλάχιστον με ενθουσίασε παρά πολύ.

Διαθέσιμο είναι επίσης και το Multiplayer όπου μπορούμε να πάρουμε μέρος σε αγώνες που διοργανώνουν άλλοι χρήστες ή να δημιουργήσουμε τη δίκη μας διοργάνωση. Μέσα εδώ θα βρούμε το public matchmaking που κάνει αναζήτησή αγώνα βάσει της διάρκειας αγώνα που ορίζουμε, το online championship στο οποίο μπορούμε να αρχίσουμε κανονικό online πρωτάθλημα, το custom session όπου μπορούμε είτε να κάνουμε join σε sessions άλλων παιχτών είτε να δημιουργήσουμε το δικό μας (μπορεί να είναι προσβάσιμο σε όλους είτε από φίλους είτε μόνο μέσω invite). Τα host options είναι ποικίλα και μπορούμε να ορίσουμε ένα σωρό παραμέτρους όπως το τι εποχής αμάξια επιτρέπουμε, πόση θα είναι η διάρκεια του αγώνα, τον τύπο των δοκιμαστικών, τον καιρό και το πως αυτός θα εξελίσσεται, το ΑΙ των npc οδηγών, εάν η απόδοση των μονοθέσιων θα είναι ίδια ή όχι, damages, ποινές, κανονισμούς, προσθαφαιρέσεις οδηγών, οδικές βοήθειες που θέλουμε ενεργές και άλλα. Προβλήματα στη σύνδεση και την ποιότητα της δεν αντιμετώπισα ενώ γρήγορα μπορεί κανείς να βρει αγώνες στα μέτρα του και να πάρει μέρος.

Το Time trial δηλώνει επίσης παρών με τη δυνατότητα επιλογής μονοθέσιων ανάμεσα σε παλιά και σύγχρονα ώστε να κάνετε τον καλύτερο δυνατό χρόνο στην πίστα που προτιμάτε.
Τώρα μαντέψτε, επιλογή Event. Μα τι κάνει; Κατεβάζει ένα πιθανό σενάριο αγώνα σχεδιασμένο να σας βάλει στο επίκεντρο της δράσης με συγκεκριμένους στόχους που καλείστε να πετύχετε. Πραγματικά έξυπνη προσθήκη και να σημειώσουμε ότι τα Events γίνονται μια και έξω και αλλάζουν συνεχώς.
Επιλογή Championship στην οποία περιλάμβανεται το κανονικό πρωτάθλημα όπου επιλέγετε οδηγό και ομάδα. Όμως δεν τελειώσαμε εδώ καθότι μια μεγάλη έκπληξη σας περιμένει! Εκτός από το κανονικό πρωτάθλημα οδηγών και ομάδων του 2017 περιλαμβάνονται άλλα δεκαεννιά, ναι καλά διαβάσατε, 19 πρωταθλήματα με διαφορετικούς κανόνες το καθένα και φυσικά διαφορετικά μονοθέσια, διαφορετικές γεωγραφικές ζώνες και διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Αρχικώς είναι κλειδωμένα αλλά προχωρώντας στην καριέρα και μαζεύοντας αστέρια (μέσα από τις επιτυχίες σας) θα ξεκλειδώνουν σιγά σιγά. Επίσης πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση της Codemasters με το Formula 1 2017 που πραγματικά με εξέπληξε φέτος σε πολλούς τομείς.

Και ακόμα δεν τελείωσα, στο μενού έχουμε επίσης διαθέσιμα τα λεγόμενα Invitational Events που είναι στην ουσία είκοσι στον αριθμό challenges σε διαφορετικές συνθήκες και περιοχές, πράγμα εξίσου καλό.
Πιστεύω με την περιγραφή όλων των παραπάνω να αντιληφθήκατε και εσείς το ποσο πλήρες είναι το παιχνίδι από θέμα επιλογών αλλά και διαρκείας προφανώς. Θα το χαρακτήριζα κάτι παραπάνω από πλήρες σε αυτό τον τομέα.
Στα του παιχνιδιού τώρα. Εγώ επέλεξα να αρχίσω την εξερεύνηση από το career mode που θεωρώ περισσότερο ενδιαφέρον. Μετά την δημιουργία του οδηγού με ένα απλό μενού προχωράμε στην επιλογή οποιασδήποτε ομάδας μας αρέσει από τις ήδη

υπάρχουσες και αμέσως μας εμφανίζει να υπογράφουμε το συμβόλαιο μας και να συζητάμε τους στόχους μας. Σε μια προσπάθεια να μας βάλει στο κλίμα της ομάδας, το Formula 1 2017 μας βάζει να βρισκόμαστε μέσα στα γραφεία της ομάδας και μπροστά από το κινητό και το λαπτοπ μας δίνονται ένα σωρό επιλογές. Επιλογές που έχουν να κάνουν με την εποπτεία του μονοθεσίου μας, την εξέλιξη του, το setup στα ανεπίσημα και επίσημα δοκιμαστικά αλλά και στον αγώνα, πληροφορίες για το καιρικά δελτίο. Μέσα από το λαπτοπ προχωράμε στα δοκιμαστικά ή τον αγώνα. Μου άρεσε πολύ το μενού εξέλιξης του μονοθεσίου που χωρίζεται επιμελώς σε 4 τομείς, πχ αεροδυναμική και μηχανή και καλούμαστε να επιλέξουμε εμείς το που θα επενδύσουμε τους πόντους που διαθέτουμε για εξέλιξη. Κάθε

εξέλιξη παίρνει χρόνο να ολοκληρωθεί, συνήθως μερικές εβδομάδες και κατόπιν είναι άμεσα διαθέσιμη προς εγκατάσταση στο setup του μονοθεσίου. Πόντους για αναβαθμίσεις μαζεύουμε μετά από κάθε επιτυχή επίτευξη στόχου σε δοκιμαστικά ή αγώνες. Το setup του μονοθεσίου μπορεί να γίνει πριν βγούμε στην πίστα μέσα στα πιτ είτε με έτοιμα setup προς υλοποίηση είτε με πιο ψαγμένα setup για αυτούς που το κατέχουν και θέλουν να επενδύσουν περισσότερο χρόνο σε ρυθμίσεις. Ρυθμίσεις αεροτομών, ελαστικών, μηχανής είναι παρόντα. Οι ρυθμίσεις που κάνουμε έχουμε άμεση επίπτωση στο μονοθέσιο και το χειρισμό του, οπότε θέλει προσοχή και μελέτη πριν αποφασίσετε να τα πειράξετε. Οι χρόνοι φορτώματος είναι κανονικοί προς μικροί θα ελεγα. Ο χειρισμός είναι άμεσος ενώ η ΑΙ γίνεται ανταγωνιστική σε

μεγάλα επίπεδα δυσκολίας όπου πραγματικά πρέπει να ιδρώσετε αλλά θα νιώσετε και μεγαλύτερη ικανοποίηση αν πετύχετε το στόχο σας. Το σύστημα ζημιών είναι καλοφτιαγμένο με τις αεροτομές να φεύγουν σε συγκρούσεις και να σπάνε αλλά θα ήθελα να μπορώ εύκολα να δω τη ζημιά ακόμα και αν έχω την κάμερα εσωτερικά του μονοθέσιου. Κάθε ζημιά επηρεάζει την απόδοση του μονοθέσιου μας ενώ η φθορά ελαστικών είναι αναπόφευκτη. Η ομάδα δίνει διαρκώς πληροφορίες για το μονοθέσιο, για οδηγούς, για ατυχήματα, για τον καιρό αλλά και ότι ζητήσουμε εμείς από το διαθέσιμο μενού. Δυστυχώς δεν διαθέτω τιμονιέρα για να το απολαύσω πραγματικά αλλά και με το χειριστήριο παίρνω μια καλή δόση αδρεναλίνης του κόσμου της Formula 1.
Μέσα στον αγώνα οι κανονισμοί υλοποιούνται σωστά, το DRS κάνει τη διαφορά σε μεγάλο επίπεδο δυσκολίας επίσης και η απενεργοποίηση των βοηθημάτων σας δίνει τη δυνατότητα να οδηγήσετε με το δικό σας στυλ τελείως ελεύθερα αλλά καλό είναι να το κάνετε μετά πο αρκετή προπόνηση καθότι θα κάνετε βόλτες στις άμμο παγίδες και το γκαζόν. Επίσης η παραμικρή σύγκρουση θα σας στοιχίσει πάρα πολύ.

Τα γραφικά του τίτλου κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα μοντέλα των μονοθέσιων να είναι τουλάχιστον λεπτομερέστατα και οι πίστες να αποδίδονται σωστά όπως στην πραγματικότητα. Όποια κάμερα και αν επιλέξετε, είτε εξωτερικές είτε εσωτερικές του μονοθέσιου θα μείνετε έκπληκτοι από το επίπεδο λεπτομέρειας στο σύνολό του. Η αίσθηση της υπερβολικής ταχύτητας έχει αποδοθεί ρεαλιστικά ενώ από την εξωτερική κάμερα δε μου δινόταν η ίδια αίσθηση της μεγάλης ταχύτητας. Τα πιτ στοπ είναι όμορφα σχεδιασμένα με την ομάδα έτοιμη να εξοπλίσει το αμάξι σε ότι χρειαστεί. Βέβαια θα ήθελα κίνηση στα πιτ και από άλλες ομάδες με τα συνεργεία τους να δηλώνουν παρόντα συνεχώς και όχι να εμφανίζονται απλά ως δια μαγείας κάθε φορά που μπαίνει κάποιο άλλο μονοθέσιο. Η παραμόρφωση του τοπίου από το καυσαέριο που βγαίνει από τις εξατμίσεις είναι καταπληκτική και ρεαλιστική. Όσο καλά τα πάει το παιχνίδι σε γραφικά εντός πίστας τόσο μέτρια κινείται μετά το τέλος του κάθε αγώνα όσον αφορά τα γραφικά σε επίπεδο σχεδιασμού οδηγών ή άλλων χαρακτήρων που είτε αλληλεπιδρούμε στο γραφείο μας είτε απλά γεμίζουν τους διαφόρους χώρους. Εκεί τα γραφικά είναι μέτρια και οι φάτσες των χαρακτήρων βασικές. Τέλος, παιχνίδι Formula 1, που σέβεται τον εαυτό του,


χωρίς δυναμικά καιρικά φαινόμενα δε νοείται να μην διαθέτει και σε αυτόν τον τομέα το Formula 1 2017 τα πάει περίφημα. Έτσι λοιπόν μπορεί στα ανεπίσημα ή επίσημα δοκιμαστικά ή μέσα στον αγώνα ο καιρός να αλλάξει προς το καλύτερο ή το χειρότερο και να εξελιχθεί, έχοντας άμεση επίπτωση στη στρατηγική μας αλλά και και στον χειρισμό μας εντός πίστας. Η ηλιόλουστη μέρα με τα λίγα συννεφάκια μπορεί να μετατραπεί σταδιακά σε λίγες ψιχάλες και εν συνεχεία σε δυνατή βροχή με τα φαινόμενα ολίσθησης να γίνονται ολοένα και πιο έντονα, με το νερό να συσσωρεύεται εντός πίστας και το water spray να κάνει απειλητικά την εμφάνισή του. Έτσι η αρχική στρατηγική πρέπει να αλλάξει αλλά την τελική απόφαση θα την πάρετε εσείς ενώ οδηγείτε το μονοθέσιο. Πόσο σίγουροι αισθανόσαστε λοιπόν όταν εμφανίζεται βροχή, βρισκόσαστε σε καλή θέση αλλά με στεγνά λάστιχα και η ομάδα σας ρωτάει αν θέλετε αλλαγή στρατηγικής και ελαστικών; Τα καιρικά φαινόμενα σαφώς και αποδίδονται με μέγιστη λεπτομέρεια και σε συνδυασμό με τη χρήση εσωτερικής κάμερας συμβάλλει τα μέγιστα στη δημιουργία του κλίματος που δημιουργείται σε παρόμοιες περιστάσεις εντός πίστας στην πραγματικότητα. Έτσι η αδρεναλίνη και το ρίσκο ανεβαίνουν επικίνδυνα με περισσότερες επιπτώσεις σε μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας όπου με το πρώτο στραβοπάτημα μπορεί να βρεθείτε εκτός αγώνα.


Το παιχνίδι αποδίδει αξιοπρεπως στο PS4 Pro που χρησιμοποιήσαμε στη δοκιμή μας με το HDR να δηλώνει παρών ενώ η ανάλυση να παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε τηλεοράσεις 4K. Σε κάποια σημεία διέκρινα screen tearing και κάποια ελάχιστα μικρά frame drops και μου έκανε εντύπωση καθότι ήταν σε σημεία που είχα μεν αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα αλλά δεν υπήρχαν άλλα μονοθέσια στο κάδρο. Από ηχητικής απόψεως οι πραγματικοί ήχοι δηλώνουν παρόντες τόσο στα νέα μονοθέσια, όσο και στα παλιά που είχαν πιο έντονο και οξύ ήχο (πολύ πιο εκδηλωτικούς της έντασης κατά τη γνώμη μου). Έτσι έχετε την ευκαιρία να ακούσετε ήχους από μονοθέσια περασμένων δεκαετιών του ‘80, ‘90, 2000 και να ακούσετε πως ηχούσαν οι κινητήρες επί εποχής Prost, Ayrton Senna, Michael Schumacher. Πολύ σημαντική προσθήκη αποτελεί η επικοινωνία με τα πιτ αν πάσα ώρα και στιγμή όπου μπορούμε να ζητήσουμε πληροφορίες τηλεμετρίας, μονοθέσιου άλλων οδηγών, στρατηγικής, κατάστασης καυσίμου και ελαστικών, πρόγνωση καιρού και άλλα. Όλα αυτά ακούγονται μέσω του ηχείου στο χειριστήριο του PS4 δίνοντας μια πολύ όμορφη αίσθηση.
Τελικά το Formula 1 2017 είναι ένα παιχνίδι τίμιο και πλήρες που θα ικανοποιήσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τους οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Έχει κάποια τεχνικά προβληματάκια που δεν είναι όμως ικανά να χαλάσουν την πολύ καλή προσπάθεια της Codemasters. Έστω και μετά από περίπου 20 χρόνια χαίρομαι που βλέπω μια αξιέπαινη προσπάθεια με πολύ μεγάλη διάρκεια.
[vc_row][vc_column width=”1/2″]

Είδος: Racing, Simulator
Κυκλοφορεί για: PS4, PS4 Pro, Xbox One, PC, MacOs
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 25/08/2017
Διάθεση για την Ελλάδα: Enarxis Dynamic Media
Εκδότρια εταιρία: Codemasters
Εταιρία ανάπτυξης: Codemasters Birmingham
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!