Καμένα λάστιχα, σημαδεμένη άσφαλτος και χάος!
Σε μια περίοδο όπου επικρατούν τα Racing Simulators, απρόσμενα και από το πουθενά, μας εμφανίστηκε το FlatOut 4: Total Insanity. Η κυκλοφορία και η ανακοίνωση έγιναν κάπως “βιαστικά”. Ήταν καλό ή κακό όμως; Αυτό θα αναλύσουμε στην παρούσα κριτική. Αρχικά το FlatOut 4: Total Insanity είναι το επόμενο παιχνίδι μετά FlatOut 3: Chaos & Destruction όπου κυκλοφόρησε στο PC το 2011 και σημαίνει την επιστροφή του Franchise στις κονσόλες αλλά και για πρώτη φορά στο PlayStation. Στο μεταξύ κυκλοφόρησε και μια εφαρμογή για Android. Την ανάπτυξη του παιχνιδιού για πρώτη φορά αναλαμβάνει η Γαλλική Kylotonn γνωστή για τα τελευταία WRC παιχνίδια ενώ την διανομή και την έκδοση του η BigBen. Οι εκδόσεις για Xbox One και PlayStation 4 κυκλοφόρησαν στις 17 Μαρτίου ενώ η έκδοση για το PC μέσα στον Απρίλιο. Το FlatOut έκανε ένα τεράστιο ντεμπούτο στα PC το 2004 όπου και μέχρι το 2007 μεσουρανούσε. Ξεχώριζε για τον μοναδικό του τρόπο παιξίματος αλλά και για το Stunt Mode. Ήταν πρωτοπόρο για την εποχή εκείνη, δεν θυμάμαι κανένα άλλο παιχνίδι που εκτοξεύει τον οδηγό του σε μια μεγάλη σκάλα και να μετράει πόσο ψηλά θα φτάσει ή πιο ανταγωνιστικό παιχνίδι από εκείνο αφού για να βγεις πρώτος έπρεπε να κάνεις τους αντιπάλους σου σμπαράλια.
Στόχος του παιχνιδιού είναι να περάσεις καλά και να διασκεδάσεις, κάτι που πετυχαίνει. Αυτός είναι ο έμμεσος τρόπος, ο άμεσος είναι να κάνεις όπως είπαμε τους αντιπάλους σου “κιμά” και να οδηγείς επικίνδυνα ώστε να κερδίσεις Nitro και να βγεις πρώτος στον αγώνα. Αν δεν χτυπήσεις τους αντιπάλους σου, τότε παίζεις το παιχνίδι λάθος! Το FlatOut 4: Total Insanity προσφέρει πάρα πολλά Modes εκτός του κλασσικού αγώνα όπως όλα τα άλλα παιχνίδια αλλά και όπως έκαναν οι προκάτοχοί του. Υπάρχει το Carrer Mode όπου έχει ανάμεικτους τύπους αγώνων όπως την Αρένα που πρέπει να βγεις ζωντανός παλεύοντας με τα οχήματα αλλά και αγώνες με διάφορα Power Ups. Αργότερα υπάρχει το FlatOut Mode όπου εκεί κυριαρχεί το χάος. Πρόκειται για μια σειρά από αγωνίσματα, όσα περισσότερα κερδίζονται τόσα ξεκλειδώνονται, αυτό ισχύει μερικές φορές και για τα οχήματα που θα ξεκλειδώνονται για το Carrer Mode. Το κλασσικό Stunt Mode όπου και κάνει το παιχνίδι μοναδικό στο είδος του. Στo Mode έχουν προστεθεί νέοι άθλοι αλλά επιστρέφουν και παλιοί. Το παιχνίδι προσφέρει μια πληθώρα οχημάτων και πιστών όπου κάθε φορά θα έχετε να εξερευνήσετε και από κάτι ή να πάρετε “σβάρνα” κάποιο νέο object στην μορφολογία του. Μπορώ να πω πως για την πρώτη περίπτωση, θα ήθελα λίγα οχήματα παραπάνω και να ξεκλειδώνονται λίγο πιο εύκολα αλλά ε, ποιος νοιάζεται αφού συμπεριλαμβάνει ένα πολύ γρήγορο παγωτατζίδικο το οποίο θα γίνει εφιάλτης σας κατά την διάρκεια των αγώνων. Τα χρήματα που θα κερδίζετε στο παιχνίδι ώστε να τροποποιήσετε το όχημα σας δεν θα πέφτουν και ιδιαίτερα οπότε φροντίστε να μην τα σπαταλάτε με το παραμικρό αφού κερδίζονται με πάρα πολύ κόπο, χτυπήματα στους αντιπάλους σας αλλά και την θέση που θα λαμβάνετε στους αγώνες αποτελούν τους βασικούς τρόπους απόκτησης. Αρχικά θα ξεκινήσετε με ένα μικρό και αδύναμο όχημα το οποίο θα λαμβάνει μετατροπές σε σταθερή βάση ώστε όταν συλλέξετε αρκετά χρήματα να πάρετε ένα πολύ πιο γρήγορο. Το παιχνίδι, κάτι που βρίσκω μειονέκτημα δεν προσφέρει πάρα πολλά στην επεξεργασία των οχημάτων μας, έχει προκαθορισμένες παλέτες χρωμάτων για κάθε ένα, το μόνο που μπορούμε να αλλάξουμε είναι το στυλ και το χρώμα του Nitro αλλά και την κόρνα του οχήματος όπου μπορώ να πω μερικές έχουν πολύ χιούμορ, άλλωστε αυτό θέλει να μας περάσει το παιχνίδι, χιούμορ και να διασκεδάσουμε με αυτό.
Αφού αναλύσαμε λίγο το gameplay περνώντας στο κομμάτι των γραφικών, δεν βλέπουμε κάτι φανταχτερό, ναι μεν υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες όμως σου δίνει ταυτόχρονα την αίσθηση πως είναι και λίγο άδειο. Η Kylotonn έκανε πολύ καλή δουλειά και έδωσε προσοχή στην λεπτομέρεια τόσο στον σχεδιασμό των πιστών όσο και των οχημάτων, παρόλα αυτά κάτι ίσως απουσιάζει. Θα λερωθούμε με λάσπες, θα κάνουμε πατινάζ σε πάγους, θα εξερευνήσουμε δάση, θα οργώσουμε την έρημο αλλά και θα μπούμε σε βιομηχανικές περιοχές. Αντιθέτως, τα Frame Rate του παιχνιδιού είναι σταθερά ακόμη και όταν το αυτοκίνητο μας έχει γίνει “διαστημόπλοιο” από την ταχύτητα που αναπτύσσει και από την χρήση του Nitro. Το παιχνίδι μας μεταφέρει μια ωραία αίσθηση οδήγησης. Ίσως τα τοπία που απουσιάζουν τελικά να ήταν μια αναγκαία θυσία για να καταφέρουν να μεταφέρουν τόσο καλά αυτήν την εμπειρία. Παρόλα αυτά, τα physics του παιχνιδιού, δεν είναι τόσο καλοσχεδιασμένα αφού όταν μπει στο δρόμο σας το παραμικρό θραύσμα ή πετρούλα από την πίστα που αγωνίζεστε, τότε είναι πολύ πιθανό να βρεθείτε χωρίς λόγο στον αέρα, να κάνετε τετακέ και οχταράκια μέχρι να έρθει το όχημα στα ίσια του. Θα βρεθείτε πάρα πολλές φορές στην θέση του να κάνετε Respawn, δυστυχώς. Όσο για την AI, δεν είναι από τις εξυπνότερες σε Racing Game καθώς το μόνο που έχουν ως σκοπό είναι να σε βγάλουν εκτός πορείας κατά την διάρκεια των αγώνων ή να σε περιτριγυρίσουν και να σε σταματήσουν. Καταντούσε εκνευριστικό αλλά όταν πέρναγες πρώτος και κέρδιζες τον αγώνα υπήρχε μια ωραία ευχαρίστηση και ανακούφιση. Παρατήρησα πως πολλές φορές, ειδικά στις αρένες όπου υπάρχουν σημεία στο οποία δεν ακολουθούν οι αντίπαλοι και μπορούμε να παίξουμε εκ του ασφαλούς. Τέλος, κακά τα ψέματα όταν πρόκειται για Time Trials και κόντρες το παιχνίδι γίνεται πολύ δύσκολο, το παραμικρό χτύπημα ή ένα λάθος στρίψιμο μπορεί να μην βγουν σε καλό.
Περνώντας στο ήχο θα πω λίγα πράγματα. Τα ηχητικά εφέ μου παρουσιάστηκαν κάπως ενοχλητικά και γρατζουνούν περισσότερο από όσο έπρεπε τα αυτιά μου. Για το Soundtrack έχει γίνει μια πάρα πολύ καλή επιλογή Punk, Grunge, Rock κομματιών σε μεγάλη ποικιλία τα οποία δεν ήταν της αρεσκείας μου. Αυτό έχει να κάνει καθαρά θέμα γούστου και δεν λέω πως ήταν άσχημο, απλά δεν ακολουθώ αυτό το είδος μουσικής. Η επιλογή των κομματιών έδενε με το ύφος και το aggresive στυλ του FlatOut. Το μόνο μειονέκτημα είναι πως δεν μπορείς να επιλέξεις πια κομμάτια θα παίζουν παρόλα αυτά με το touchpad υπάρχει επιλογή skip.
Τελειώνοντας με τα τεχνικά χαρακτηριστικά πρέπει να πω πως το παιχνίδι παίζεται πολύ καλύτερα με άλλους. Το FlatOut 4: Total Insanity έχει ένα πάρα πολύ καλό Multiplayer με πάρα πολλά πράγματα να κάνεις, δυστυχώς όμως ακόμη δεν υπάρχουν άτομα να το υποστηρίξουν και είναι κρίμα καθώς έχει πάρα πολλά πράγματα να κάνει κανείς και ειδικά με παρέα. Όσοι λατρεύουν να παίζουν Online Multiplayer ίσως και να ξενερώσουν λίγο. Ας ελπίσουμε πως η κατάσταση θα αλλάξει καθώς δεν το αξίζει να παραμένει “άδειο”.
Σε μια περίοδο όπου τα Driving και Racing Simulators μεσουρανούν, το FlatOut 4: Total Insanity είναι μια πολύ ευχάριστη πινελιά και ένα πολύ διασκεδαστικό διάλειμμα από αυτά. Μας κάνει να νοσταλγούμε τα Burn Out και Motorstorm (αχ αυτό το Motorstorm) τα οποία η απουσία τους είναι πολύ μεγάλη αλλά και αναγκαία αφού χρειαζόμαστε τέτοιου είδους παιχνίδια για να μας παίρνουν τα νεύρα (ή να μας τα δημιουργούν) και να μας χαρίζουν διασκέδαση. Αν παραλείψουμε τα μικρά ελαττωματάκια τα οποία τα αναφέρω αντικειμενικά και με βαριά καρδιά είναι η καλύτερη απόδραση από παιχνίδια τύπου DriveClub, Forza και Project Cars. Μπορεί να μοιάζει με παιχνίδι προηγούμενης γενιάς παρόλα αυτά δεν είναι εκεί το επίκεντρό του. Το FlatOut πάντα ξεχώριζε με τον τρόπο του, οι παλιοί θέλω να με εμπιστευτούν πως έχει την ίδια αίγλη με τότε και οι καινούργιοι θέλω να με ακούσουν και να του δώσουν μια ευκαιρία και θα δουν πως θα κολλήσουν μαζί του. Προσωπικά δεν βαρέθηκα ούτε λεπτό (σε αντίθεση με άλλα Racing παιχνίδια) ακόμη και αν έχω βγει τελευταίος 10 συνεχόμενες φορές και κάνω συνεχώς Restart τον αγώνα. Με λίγα λόγια απευθύνετε προς όλους, είναι προκλητικό μεν αλλά σε κρατάει με τον τρόπο του. Go on και δοκιμάστε το. Trust me I’m an engineer!
[vc_row][vc_column width=”1/2″]
[/vc_column][vc_column width=”1/2″]Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PlayStation 4
Είδος: Racing, Arcade
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 17/03/2017
Κυκλοφορεί για: PlayStation 4, Xbox One και για PC μέσα στον Απρίλιο
Διάθεση για την Ελλάδα: IGE Group
Εκδότρια Εταιρεία: BigBen
Εταιρεία Ανάπτυξης: Kylotonn
[/vc_column][/vc_row]
Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!