Busted.gr

Firewall: Zero Hour

Firewall: Zero Hour

There is no I in Teamwork


Firewall Zero Hour™_20180831002142

Ήμουν ιδιαίτερα σκεπτικός στη αποκάλυψη του Firewall: Zero Hour αφού ένας αποκλειστικά 4vs4 Multiplayer τίτλος με ελάχιστο Single Player που απευθύνεται σε 3 εκατομμύρια κατόχους PlayStation VR θα είχε να αντιμετωπίσει άδεια Lobbies και περιορισμένη διάρκεια ζωής αφού αναπηδάμε από τον ένα τίτλο στον άλλο. Ενώ στην τηλεόραση υπάρχουν ένα σωρό PVP Shooters τίτλοι, στο PlayStation VR αν και θα ήταν το πρώτο, πίστευα δε θα είχε να δώσει κάτι νέο. Επίσης το κοινότυπο μιλιταριστικό εικαστικό ύφος του δε με ενθουσίαζε καθόλου και φοβόμουν ότι θα ήταν ένας τίτλος που ο καθένας θα αγνοούσε τον συμπαίκτη του και θα πήγαινε για το Kill/death ratio. Έπειτα από το πρώτο μου session μόνο με τον πρώτο τίτλο της First Contact Entertainment που έφτασε να μου αδειάσει το Aim Controller διαψεύστηκα πλήρως στις πιο πολλές από τις επιφυλάξεις που είχα.  Το Firewall Zero Hour σαν ένα γνήσιο Squad based Tactical Shooter κατάφερνε κάτι μέσω του Headset της Sony (τουλάχιστον τις πρώτες μέρες κυκλοφορίας του) που δεν έχω βιώσει στο ίδιο βαθμό με άλλο FPS παιχνίδι της τηλεόρασης. Το ένστικτο.
Λόγω της οπτικής VR το ένστικτο μας λέει να κοιτάμε τις γωνίες, να μπαίνουμε σιγά σιγά και προσεκτικά σε χώρους, να καλύπτουμε τα τυφλά σημεία των συμπαικτών μας, να φοβόμαστε να μείνουμε εκτεθειμένοι πάνω από λίγα δευτερόλεπτα, να μην πηγαίνουμε μόνοι χωρίς να έχουμε μία περίπου εικόνα που είναι οι συμπαίκτες μας και να ιδανικά να ακολουθούμε τις τακτικές Swat που βλέπουμε στις ταινίες. Πιο σημαντικό  από όλα είναι η συνεργασία που έρχεται από ένστικτο ακόμα και όταν δε χρησιμοποιούν όλοι το μικρόφωνο. Στις περιπτώσεις των Group που χρησιμοποιούσαμε όλοι μικρόφωνο η τελική υπεροχή μας ήταν προφανής λόγω της καλύτερης συνεννόησης. Φυσικά όμως υπάρχουν και τα ευτράπελα των MP τίτλων: κάποιοι παίζουν με φασαρία από πίσω, κάποιοι βαριανασαίνουν σαν τον Darth Vader, κατοικίδια γαβγίζουν και κάποιοι δε μιλάνε αγγλικά.
Ένα αρνητικό του Firewall Zero Hour είναι ότι παρόλο που το Online είναι σταθερό (υπάρχουν κάποια Drop Outs στο Lobby) όταν ο Host φύγει το Session δε γίνεται Migrate σε άλλον παίκτη και το παιχνίδι διακόπτεται με τους υπόλοιπους 7 παίκτες στο Lobby. Αυτό γίνεται και λόγω του ότι προς το παρόν η σύνδεση είναι  Peer to Peer. Με κάποιο Update θα βελτιωθεί λογικά μιας και είναι το πιο κοινό παράπονο που έδωσε απάντηση ο Developer.

Ουσιαστικά το Firewall Zero Hour έχει ένα Mode μόνο (προς το παρόν μάλλον) με τη μορφή Attackers – Defenders. Οι 4 Αttackers πρέπει να αλληλεπιδράσουν με τα Firewalls που βρίσκονται στο χάρτη μόνο και μόνο για να αποκαλυφθεί η θέση του Laptop ώστε να πάνε να το χακάρουν  (με αυτή τη σειρά μόνο) ενώ οι  4 Defenders προσπαθούν να τους αποτρέψουν. Υπάρχει χρονικό περιθώριο, δεν υπάρχει Respawn και όλοι έχουν μία ευκαιρία, Revive γίνεται μέχρι 2 φορές και πριν πεθάνει τελείως ο χαρακτήρας μας (δύσκολο να γίνει Revive) ενώ οι θέσεις των Firewalls και του Laptop δεν είναι οι ίδιες κάθε φορά. Το health Regeneration είναι πολύ αργό και οι σφαίρες μας θα τελειώσουν με σπατάλη και γι’αυτό θα πρέπει να βρούμε είτε από κάποιον νεκρό είτε από κάποιο Αmmo Pack στο Level. Όταν με το καλό βρεθούν αντίπαλοι μεταξύ τους το Health pool είναι τέτοιο ώστε  η συνάντηση αυτή να είναι συνήθως και η τελευταία.  Οι νεκροί συμπαίκτες όμως πάλι βοηθάνε αφού έχουν πρόσβαση σε ακίνητες κάμερες σε συγκεκριμένα σημεία και μπορούν να δίνουν πολύτιμες πληροφορίες. Υπάρχει χρονικό περιθώριο στο Μatch που πιέζει τους Attackers και τα Match δεν είναι ποτέ μεγάλα σε διάρκεια (5 λεπτά περίπου η και λιγότερο) και έτσι δε καταντάνε κουραστικά καθόλου αλλά ούτε και αυτός που πέθανε στην αρχή φτάνει στο σημείο να βαρεθεί. Από την άλλη με ένα άλλο extra Mode θα χωριζόταν η βάση των παικτών στα 2 άρα ίσως είναι προτιμότερο το ένα και λειτουργικότατο Mode.

Firewall Zero Hour™_20180831011653

Υπάρχει Traning mode (To online PVE ενάντια σε bots) και Contracts mode (το κανονικό PVP) με τη διαφορά ότι στο Contracts κερδίζουμε εκτός από XP και χρήματα (Cryptocurrency) ενω στο Training μόνο XP. Γενικά η συντριπτική πλειοψηφία ορμάει στο Contracts μιας και δεν έχει ιδιαίτερο νόημα το Training Mode προς το παρόν (στο κάτω κάτω το μικρό Player Install Base δε το επιτρέπει να χωριστεί). To Single Player στο Training Mode παιζεται και με συμπαίκτες Online αλλά με αντιπάλους πολλά, χαζά και αδίστακτα Bots (αλλά πρέπει να είμαστε Online και πάλι). Φυσικά υπάρχει και Private Co-op Contracts Mode αλλά για λόγους αθέμιτου ανταγωνισμού κερδίζουμε μονο XP. Τέλος είναι αυτονόητο ότι μπορούμε να παίξουμε με τους φίλους μας σε όλα τα Modes.
Υπάρχουν αρχικά 8 Contractors να διαλέξουμε για χαρακτήρα πριν από κάθε match με κάθε έναν απλά να έχει αρχικά ένα διαφορετικό αλλά χρήσιμο Perk. Ένας έχει πιο γρήγορο reload, ένας άλλος εντοπίζει τα Proximity mines πιο σύντομα πριν να είναι αργά, μία έχει αθόρυβο περπάτημα ενώ ο προσωπικός αγαπημένος έχει τη δυνατότητα να έχει 2 Grenades αντί  για μία κ.ο.κ. Προφανώς και κάποια Perks είναι πιο χρήσιμα από άλλα αλλά γενικά δε δίνουν ισχυρό πλεονέκτημα. Με το XP που πάιρνουμε ξεκλειδώνουμε τους υπόλοιπους 4 contractors, άλλα όπλα από τις υπάρχουσες κατηγορίες (Assualt rifles, Shotguns, Submachine guns, πιστόλια, χειροβομβίδες, C4, Proximity Mine, Gadget για να εμποδίζουμε τις πόρτες να ανοίγουν!), διάφορα ισχυρότερα Modifications (σκόπευτρα, φλογοκρύπτες, γεμιστήρες, κοντάκια κτλ),  ένα ακόμα έξτρα Perk για το χαρακτήρα μας και τη δυνατότητα για Cosmetics (κεφάλι, τατουάζ, παντελόνι, Trinkets σε όπλα κτλ). Όλα τα παραπάνω κοστίζουν Ingame χρήματα (Cryptocurrency) το οποίο κερδίζουμε κυρίως κερδίζοντας τα Matches. Οι χαμένοι κερδίζουν ελάχιστα XP και Cryptocurrency. Το Cryptocurrency γενικά δεν είναι αρκετό και η σπατάλη δεν είναι συνετή. Όμως  υπάρχει και μεγάλο Level Requirement μέχρι να ξεκλειδωθεί η επόμενη πιθανή αγορά και για αυτό η οικονομία γίνεται  και άθελά μας. Θα υπάρξουν Microtransactions αλλά μόνο για Cosmetics (Skins). Προς το παρόν δεν υπάρχει κανένα.

Υπάρχουν 9 maps προς το παρόν και είναι και τα 9 εξαιρετικά φτιαγμένα, όμορφα οπτικά και Immersive. Πραγματικά η εμπειρία του Developer στα προηγούμενα παιχνίδια (CoD) που ήταν υπεύθυνα τα μέλη τους φαίνεται στο πόσο άρτια κατασκευασμένα και χαοτικά γεμάτα ευκαιρίες είναι όλα τα Levels. Μεγάλα μέρη, στενά μέρη, πολλές ευκαιρίες μα κρυφτείς και σχεδόν κανένα σημείο δε είναι ασφαλέςΘεματικά υπάρχει μία ευχάριστη ποικιλία που αλλάζει τον ποιο οπλισμό θα επιλέξουμε. Και στα 9 Levels η αγωνία είναι μεγάλη και λόγω του ρεαλιστικού αργού βηματισμού και τρεξίματος μας αναγκαζόμαστε να είμαστε προσεκτικοί και μην είμαστε στα ανοικτά σχεδόν καθόλου. Tο Μap με το ναυπηγείο και τα Containers είναι αχανές ενώ τα κλειστά γραφεία της πρεσβείας με τις κλειστές πόρτες που ανοίγουμε δημιουργούν εξίσου ένταση και μεγάλη ανασφάλεια.  Οι τακτικές και τα μονοπάτια που θα ακολουθήσουμε ως Attackers δε είναι προβλέψιμες από τους Defenders λόγω του έξυπνου Level Design. Καθ όλες τις 15+ παραπάνω ώρες που έπαιξα για το Review αυτό χαρακτηριστικό είναι ότι σχεδόν ποτέ κανένας δεν έπαιζε με αλαζονεία και διάθεση One Man Army και όσοι το έπραξαν βρέθηκαν γρήγορα να κοιτάζουν τις κάμερες.

Μία χειροβομβίδα, μία νάρκη, ένα σημείο με καλό οπτικό πεδίο και καλυμμένα τα νώτα αρκούν κάποιες φορές για να φέρουν τη νίκη αλλά πιο πολύ από όλα η συνεργασία και η συντροφικότητα είναι το παν. Δεν υπάρχει εγώ στο Firewall Zero Hour.

Πέρα από τα καλά γραφικά του και τα animations που φαίνονται ωραία μέσα στο headset αν αναλογιστούμε την 1 προς 1 κίνηση με το Aim Controller τα μοντέλα των ανθρώπων μπορούσαν να είναι καλύτερα. Υπάρχει Voice Chat από το παιχνίδι που μάλιστα ο ήχος έχει την κατεύθυνση από όπου μας μιλάει ο συμπαίκτης μας και αν είναι μακριά δεν τον ακούμε καθόλου. Τα ηχητικά εφέ είναι αρκετά καλά και αποτελούν κλειδί όπως και στο Counterstrike. Υπάρχει ωραία πολεμική μουσική που αναδεικνύει την ένταση χωρίς να μπαίνει στη μέση των εφέ πολύ αλλά καλό να τη βάλουμε στο Off ή να τη χαμηλώσουμε λίγο μιας και χωρίς αυτή το Firewall Zero Hour ακούγεται στείρο.
O χερισμός του παιχνιδιού είναι είτε με το Aim controller είτε με το Dualshock και αν και τα 2 δουλεύουν άψογα το Aim controller έχει την υπεροχή. Δεν έχει καμία σχέση η αίσθηση του Dualshock ενός παιχνιδιού στην τηλεόραση με την αίσθηση του Aim Controller στο Firewal Zero Hour. To σημάδι γίνεται καθαρά από εμάς και τα ολογραφικά σκόπευτρα μας δίνουν τη νίκη στον πόντο ουκ ολίγες φορές. Υπάρχει ένα Μinimap στον καρπό του χεριού μας που μας δείχνει το Layout του χάρτη και τους πυροβολισμούς – εκρήξεις, μία πολύ ωραία και χρήσιμη VR προσθήκη. Λόγω VR μπορούμε να γέρνουμε φυσικά με το σώμα μας σε γωνίες και να κάνουμε Blindfire η να προχωράμε και να κοιτάμε γύρω μας ταχύτατα με μεγάλο Field Of View. Motion Sickness, παρόλο τους αργούς τακτικούς ρυθμούς του, ίσως επιφέρει στους τελείως αμύητους αλλά υπάρχουν κάποιες επιλογές για την κάμερα.

Tο σημαντικότερο όμως είναι το πόσο καλά δουλεύει σαν παιχνίδι το Firewall Zero Hour. Ακόμα και αν δεν ήταν VR τίτλος θα ήταν πολύ διασκεδαστικός. Έχοντας φτιαχτεί αποκλειστικά για το PlayStation VR έχει λάβει υπόψιν του τις ιδιαιτερότητες τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες του μέσου. Χωρίς το περιττό άλμα δεν υπάρχει το ενοχλητικότατο Bunnyhopping που κάνουν σε άλλα παρόμοια παιχνίδια ενώ το Aim Controller μας φέρνει μία αμεσότητα και ένα Immersion που δε βλέπουμε αλλού. Το Community του PlayStation VR είναι αρκετά φιλικό και δε συνάντησα ποτέ τοξικότητα (βέβαια δε μιλάνε τα αντίπαλα στρατόπεδα και δεν υπάρχει ευτυχώς text Chat). To αντίθετο μάλιστα: η φύση του Firewall Zero Hour απαιτεί συνεργασία και το VR τη μεγεθύνει λόγω της μόνιμης ανασφάλειας που προκαλεί. Ακόμα και στα Lobbies όταν τυχαίνει και περιμένουμε όλοι είναι χαλαροί και ευδιάθετοι και μου προξενεί μεγάλη έκπληξη

Μπορείτε να δείτε ένα τυπικό γύρο (2.5 αγχώδη λεπτά – αξίζει να το δείτε) από εμένα εν δράσει έχοντας στο νου μας ότι αυτό που βλέπουμε στην οθόνη μας χάνει σε παρουσίαση και Immersion (το Μικρόφωνο μου δεν έχει συμπεριληφθεί στο Audio):

Συνοψίζοντας, δεν είναι καθόλου υπερβολή ότι το Firewall Zero Hour είναι ένα πολύ καλοφτιαγμένο από τον πυρήνα του ως ένα 4vs4 Tactical Co-Op Shooter για το PlayStation VR και πιθανότατα το καλύτερο Shooter του. Είναι αυτό που έλειπε από τη βιβλιοθήκη του PlayStation VR – ένα καλοφτιαγμένο Rainbow 6 σε VR που δουλεύει. Είναι εθιστικό, αγωνιώδες, διασκεδαστικό και αξίζει να το πάρουν σίγουρα ακόμα και αυτοί που δε παίζουν ποτέ PVP παιχνίδια (όπως εγώ). Όλοι θα έχουν μία διασκεδαστική εμπειρία και όλοι θα βρουν την ευκαιρία να λάμψουν παίζοντας ομαδικά. Το ώριμο και ευδιάθετο Community του VR το βοηθάει επίσης και θα κρατήσει το παιχνίδι ζωντανό πιθανότατα. Οι βελτιώσεις είναι στο δρόμο καθ’οδόν.  Αν δεν έχετε το Aim Controller αξίζει να το πάρετε με πρόσχημα το Firewall Zero Hour. Θα το παίζετε για πολύ καιρό.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PlayStation VR/PS4 Pro
Είδος Παιχνιδιού: 4vs4 Tactical Co-op Shooter
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 28/08/2018
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR  (40€)
Εταιρεία Ανάπτυξης: First Contact Entertainment
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment

Ευχαριστούμε θερμά την Sony Hellas για τη έγκαιρη παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του review.

8 VR-AINBOW SIX

The Good

  • Παρουσίαση
  • Έντονο αγωνιώδες Co-Op Gameplay
  • Aim Controller - άψογο Tracking - άισθηση - Gunplay
  • Ωραίοι χάρτες με πολλές ευκαιρίες - διαδρομές και τυχαία τοποθετημένα Objectives
  • Δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο αυτή τη στιγμή στο PlayStation VR
  • Ώριμο Community
  • Proximity Chat

The Bad

  • Άγνωστη διάρκεια ζωής
  • Ένα Mode ουσιαστικά στο Launch
  • Peer to peer και κάποια θεματάκια
8 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσα να πάρω σύνταξη απο το playtime μου. Θα ήθελα. Μέχρι τότε θα παίξω κάτι απο Bioware.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr