Busted.gr

Farpoint (for PlayStation VR)

Farpoint (for PlayStation VR)

H Sony παρουσιάζει ένα παιχνίδι Virtual Reality
Πρωταγωνιστεί: Aim controller
Σκηνοθεσία:  Impulse Gear


Το Farpoint ήταν ένας από τους τίτλους V που είχε ξεχωρίσει στην E3 2016 παρόλο την μικρή του σε διάρκεια παρουσίαση: ένα exclusive first person shooter σε Virtual reality που εξελίσσονταν σε έναν έρημο πλανήτη από τον παραγωγό του Socom . Το παιχνίδι κυκλοφόρησε τελικά τον Μάιο (2017) σε 2 εκδόσεις: την απλή έκδοση με σκέτο το παιχνίδι και την έκδοση Βundle  όπου συμπεριλαμβανόταν και το Aim controller. Κυκλοφόρησε πάνω σε μία περίοδο όπου το PSVR είχε ανάγκη από ένα “δυνατό” τίτλο μιας και είχε προηγηθεί το Resident Evil 7 τον Ιανουάριο. Το Bundle εξαφανίστηκε κυριολεκτικά από προσώπου γης γρήγορα καθώς η Sony δεν περίμενε να έχει τέτοια ζήτηση και μόλις πρόσφατα εμφανίστηκε στην αγορά έπειτα από 3 μήνες παντελούς έλλειψης. Μάλιστα το πολυπόθητο Aim controller πωλείται μεμονωμένο στη χώρα μας  στην επίσημη τιμή των 69€ τη παρούσα στιγμή που γράφεται το Review.
Για να δούμε λοιπόν πως “παίζει” τελικά το Farpoint.  Θα ξεκινήσουμε με το χειρισμό μιας και είναι το selling point κατά την προσωπική μου εμπειρία. Όταν ξεκινάμε το Farpoint με το Dualshock, o χειρισμός είναι ο κλασσικός: με τα sticks  περπατάμε και βλέπουμε, R2 πυροβολούμε κτλ. Η στόχευση γίνεται μέσω κίνησης του Dualshock στο χώρο καθώς η κάμερα αναγνωρίζει το μπροστινό φως. Η ακρίβεια είναι μεγάλη κ το παιχνίδι παίζεται τέλεια με αυτόν τον τρόπο. Υπάρχει και επίσημο σχετικό βίντεο για τον τρόπο και συστήνεται να παίζετε καθιστοί με το Dualshock.
O άλλος τρόπος χειρισμού αφορά τον μεγάλο σταρ-πρωταγωνιστή του παιχνιδιού: Το Aim controller. Μετά από ένα σύντομο callibration και επιλογή για το αν είμαστε δεξιόχειρες ή αριστερόχειρες είμαστε έτοιμοι (επίσημο βίντεο επίδειξης εδω)!
Το Aim controller έχει πάνω του όλα τα κουμπιά του DS4 (ακόμα και τους 2 μοχλούς και το touchpad!) και η κίνηση γίνεται με τον “αριστερό” μοχλό που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του όπλου (αν είμαστε αριστερόχειρες είναι πάλι το ίδιο! ο μοχλός είναι δεξιός τότε για εμάς!), και η κατεύθυνση γίνεται είτε στρέφοντας το όπλο είτε με το μοχλό που βρίσκεται στο πίσω μέρος του aim controller (ο πίσω μοχλός για κάποιο χαζό λόγο είναι off από τα options τη πρώτη φορά). Υπάρχουν πολλές επιλογές για την κίνηση της κάμερας (το αν και πως περιστρέφεται) για να καταπολεμηθεί το Motion sickness. Προσωπικά όντας 2 μήνες κάτοχος PSVR δεν αντιμετώπισα την παραμικρή ενόχληση ακόμα και σε φρενήρης καταστάσεις (και υπάρχουν αρκετές) και έπαιξα το παιχνίδι όρθιος μιας το immersion ανεβαίνει κατακόρυφα με αυτόν το τρόπο.
Η στόχευση στο Farpoint γίνεται χειροκίνητα με το Aim controller με τέλεια ακρίβεια και ταχύτητα. Όταν φέρνουμε το όπλο στο επίπεδο των ματιών μας τότε βλέπουμε μέσα απο τη διόπτρα/iron sights εντελώς φυσικά! Η αίσθηση αυτή είναι εκπληκτική και είναι από τις πρώτες στιγμές πολύ φυσική, στο κάτω κάτω τι πιο φυσικό να στοχεύουμε με το όπλο;
Η εναλλαγή των όπλων γίνεται με τον πιο δυνατό immersive τρόπο : το όπλο που θέλουμε να αλλάξουμε είναι στη πλάτη μας και κυριολεκτικά με μια χειρονομία “βάζοντας το χέρι απλά στη πλάτη πάμε να το πιάσουμε”. Είναι γρήγορο, αποτελεσματικό, immersive και νιώθεις σκληροτράχηλος (badass). Πέρα από το shooting, μέσω ενός πολύ απλού μηχανισμού βλέπουμε κάποια ολογράμματα των χαρακτήρων που ψάχνουμε και ακολουθούμε τα ίχνη τους.  Τέλος, μπορούμε να κοιτάξουμε και να στοχεύσουμε παντού εκτός από ακριβώς πίσω μας (και χρειάζεται να το κάνουμε), μιλάμε δηλαδή για περίπου 300 μοίρες (θυμηθείτε παίζουμε όρθιοι αν μπορούμε)! Μία ωραία προσθήκη είναι ότι όταν είμαστε στα όρια της κάμερας ένα εικονικό πλέγμα εμφανίζεται και μας δείχνει τα όριά μας και την κάμερα.
Παρόλο που η κίνηση είναι τοποθετημένη πάνω στο Aim controller – όπλο μας μέσω των κουμπιών και φαντάζει παράξενο, κυριολεκτικά γίνεται δεύτερη φύση σε λίγα μόλις λεπτά. Η μετάβαση σε χειρισμό με Dualshock φαντάζει βήμα πίσω στην εξέλιξη των FPS.
Βέβαια ένας πολύ καλός χειρισμός και αίσθηση ότι κρατάς κυριολεκτικά ένα assault rifle η shotgun η sniper  rifle/railgun (!) ολοκληρώνεται με το οπτικό κομμάτι: το ματ πλαστικό aim controller στο farpoint μεταμορφώνεται κυριολεκτικά στο εκάστοτε όπλο, ακολουθεί τις κινήσεις σου πιστά και οπτικά είναι αψεγάδιαστο. Η λεπτομέρεια στα μοντέλα των όπλων είναι εντυπωσιακή λαμβάνοντας υπόψιν τα “ριγμένα γραφικά του VR” που ώρες ώρες μόνο ριγμένα δεν είναι. Ο κόσμος που είμαστε είναι εξίσου εντυπωσιακός και έχει πέσει αρκετή δουλειά στη παρουσίαση τoυ Farpoint που κατά τη γνώμη μου κοντράρει το Resident Evil 7 παρόλο που είχε μεγαλύτερο budget. Μετά από μια ολιγόλεπτη εισαγωγή όπου βρισκόμαστε στο σκάφος μας στο διάστημα να παραλάβουμε δύο επιστήμονες και μία κακιά στροφή της μοίρας (wormhole) πέφτουμε  με το escape Pod μας (σκεφτείτε το σε VR) σε ένα πλανήτη βγαλμένο από το Starship Troopers. Όντας μόνοι ξεκινάμε να βρούμε τους άλλους 2 ανθρώπους για να επιβιώσουμε. Έρημος, αμμοθύελλα, βράχια , αέρας να παρασέρνει την άμμο και να κάνει σχηματισμούς στα βράχια, ήλιος ψηλά και γκρεμοί χαμηλά είναι οι πρώτες στιγμές μας. Ο φωτισμός είναι εκπληκτικός με τις σκιές είναι πανταχού παρών όπου θα έπρεπε να είναι, η ίδια μας η σκιά λεπτομερέστατη , ανεβάζει δε από μόνη της την ψευδαίσθηση ότι είμαστε εκεί, μόνοι, στον αφιλόξενο πλανήτη ψυχή τε και σώματι. Αργότερα χαμηλοτάβανα φαράγγια, σκοτεινά σπήλαια με παράξενα χρωματισμένα ποτάμια, ομιχλώδη τοπία, νεκροταφεία διαφόρων σκαφών – μηχανών συμπληρώνουν τo playtime μας. Tα βράχια στα διάφορα κανάλια καλλιεργούν μία αίσθηση κλειστότητας καθώς μας κλείνουν τον ουρανό και κρύβουν τον ήλιο. Οι αστοχίες μας προσκρούουν στο περιβάλλον και αναδύουν καπνό, σπίθες και σκόνη (είναι άξιο λόγου λόγω VR). Η σκόνη φαίνεται αληθοφανέστατη και είναι γύρω σου. Οι χώροι του πλανήτη που περιηγούμαστε είναι γενικά γραμμικοί και ανοιχτοί και όχι open world. Αν και είμαστε γενικά σε ένα έρημο(;) πλανήτη υπάρχει εναλλαγή των τοπίων και δε βαριόμαστε παρόλο το απλούστατο level design το οποίο κυριολεκτικά προχωράει ευθεία σε όλο το παιχνίδι  χωρίς όμως να το προσέχουμε (Συνειδητή απόφαση για να μη στρίβουμε μη τυχόν και ζαλιστούμε). Εν τούτοις υπάρχει  ποικιλία στα διάφορα vistas και δε θα προσέξουμε το απλό level design. Μάλιστα κάποια στιγμή ένα level μαζί με τους εχθρούς του μας θυμίζει έντονα πεδίο μάχης  βγαλμένο από  τις αρχικές σκηνές του Terminator 1 και τα flashback του Terminator 2 στο μέλλον. Οι εναλλασόμενοι φωτισμοί σε εκείνο το level μαζί με τη σκόνη, τις σπίθες, τις στάχτες, τα αποκαΐδια, το νεκροταφείο των μετάλλων και των μηχανών, τερματίζουν κυριολεκτικά το immersion. Από τις εικόνες που ακολουθούν μπορείτε να θαυμάσετε αν και αδικούν το πως είναι πραγματικά:

Τα γραφικά ως Textures ενώ δεν είναι σίγουρα Ps4 pro σε 4k οθόνη (αδύνατο εξάλλου) αλλά κάτι αισθητά ανώτερο από Ps3 δεν καταφέρνουν τίποτα λιγότερο από το να μας βυθίζουν στο κόσμο του και δεν είναι λίγες οι φορές όπου είναι άκρως εντυπωσιακά (Unreal engine φυσικά). To farpoint τρέχει στα 90fps όπως όλα τα παιχνίδια του PSVR. Όταν πλησιάζουμε τα textures που ξεθολώνουν (limitation του PSVR  καθώς καθαρίζουν τα γραφικά όσο πιο κοντά είμαστε) αποκαλύπτουν την εκπληκτική λεπτομέρεια που έχουν. Τα cutscenes είναι άκρως καλοδουλεμένα με προσεγμένα facial expressions, πολύ φυσική ηθοποιία (η Dr Tyler είναι εξαιρετική), αποκαλύπτουν όμορφα και σταδιακά την ιστορία και προκαλούν εντύπωση!
Στα cutscenes μπορούμε ακόμα και κινηθούμε με το φυσικό σώμα μας στο φυσικό μας δωμάτιο (όσο μπορούμε) και να περιεργαστούμε τους χώρους και τις εκπληκτικές λεπτομέρειες! Το ίδιο το story που δεν είναι το focus του παιχνιδιού κινείται βάση λογικής και δε μας αφήνει αδιάφορους.

Βέβαια ένα FPS χρειάζεται εκτός από περιβάλλον και τους κατάλληλους εχθρούς. Στις αρχικές ώρες οι εχθροί είναι βγαλμένοι από το Starship Troopers (όπως και το περιβάλλον): μικρά και ευκίνητα αραχνοειδή που θάβονται και αλλάζουν θέση και πηδάνε σαν facehaggers πάνω σου, αρκετά μεγαλύτερα αραχνοειδή σε ρόλο πυροβολικού που ρίχνουν παραβολικής τροχιάς βολές πάντα προς τα πάνω σου και σε αναγκάζουν να κουνιέσαι συνέχεια ή να εξουδετερώνεις τις ριπές τους πυροβολώντας τις και ακόμη πιο μεγάλα θωρακισμένα αραχνοειδή που έρχονται προς τα πάνω σου για melee χτυπήματα (άξια για shotgun). Από μόνοι τους αυτοί όταν μπλέκονται καταλαβαίνετε τι γίνεται: τα μικρά σε εκπλήσσουν, πρέπει να έχεις το νου σου για τις συνεχόμενες ριπές από ψηλά και να διαμελίσεις γρήγορα τα μεγάλα (άξια για shotgun). Για να επιτευχθεί αυτό χρειάζεται να αλλάζεις τα όπλα σου επιλέγοντας τα κατάλληλα και να κάνεις ορθή χρήση του περιορισμένου Heavy ammo (Homing ρουκέτες, rpg κτλ), και να εκμεταλλεύεσαι το φυσικό cover. Λόγω VR μπορούμε κυριολεκτικά να γύρουμε από το cover με το όπλο στο πρόσωπό μας , να κλείσουμε το ένα μάτι και να στοχεύουμε από τη διόπτρα!
Υπάρχουν και διάφοροι άλλοι εχθροί μη αραχνοειδή και μη σαρκικοί που δε θέλω να χαλάσω, υπάρχει δηλαδή πάνω από ένα faction εχθρών (λίγο ακόμη παραπάνω ποικιλία εχθρών δε θα έβλαπτε) καθώς και άλλα όπλα για να παίζουμε εναντίον τους. Η ορθή επιλογή αυτών μιας καθώς κουβαλάμε μόνο 2 (Halo δίδαξε μας) είναι απαραίτητη. Δυστυχώς κάποια από τα αργότερα όπλα δεν φαίνονται να είναι τόσο αποτελεσματικά όσο τα αρχικά αλλά αυτό έχει να κάνει και λίγο με τι εχθρούς έχουμε να αντιμετωπίσουμε.
Επειδή θα ήταν αρκετά δύσκολο και εξουθενωτικό γιατί είμαστε σε VR και υπάρχει σωματικό όριο (θυμηθείτε δεν είμαστε χαλαροί με το ποντίκι και με πολύ ευαισθησία) οι εχθροί έχουν τη τάση να μη σας επιτίθενται από πίσω, δηλαδή τους βλέπουμε και παίρνουν θέση από μπροστά η πλάγια και ακόμα όταν μας προσπερνάνε παίρνουν πάλι θέση. Πιθανότατα δε θα το προσέξετε αλλά είναι μία πολύ επιθυμητή συμπεριφορά a.i καθώς το Farpoint δε φοβάται να σε βάλει σε δύσκολες στιγμές και θα γυρίζαμε σαν τρελοί.
Τα ηχητικά εφέ είναι αρκετά καλά και προσδίδουν στην ατμόσφαιρα ότι είσαι ο μόνος άνθρωπος εκεί: ο αέρας παρασέρνει την άμμο μέσα από τα βράχια, ήχοι από τα βράχια που ηλιοκαίγονται και γκρεμίζονται, οι εντομοήχοι των εχθρών που αποκαλύπτουν την παρουσία τους,  ο μεταλλικός ήχος από τις σφαίρες, το κυριολεκτικά εκρηκτικά ζουμερό kaboom των εχθρών που διαλύονται σε φρέσκα κομμάτια κελύφους (μπλιαξ) με κρέας, οι ήχοι τενεκεδοποίησης όταν διαλύονται σε λαμαρίνες, παξιμάδια και βίδες ρομποτικοί εχθροί (Ο ratchet θα μάζευε σαν τρελός ). Τονίζεται ότι λόγω 3D ήχου μπορούμε να ακούσουμε αν κάτι είναι από πάνω μας ή από κάτω μας για αυτό το λόγο συνιστώνται αυστηρά ακουστικά (μόνο με αυτά παίρνουμε 3D ήχο). Δυστυχώς δεν υπάρχουν υπότιτλοι αλλά ευτυχώς οι ομιλίες στα cutscenes είναι ευδιάκριτες.
Η μουσική αποτελείται από έγχορδα σε φρύνους ρυθμούς την ώρα της μάχης που εκπνέουν αγωνία μέχρι synth (αγχωτικά και ήρεμα). Δεν μας μένει στο νου απαραίτητα αλλά έχει και τις στιγμές της. Κάποιες φορές η απουσία της μουσικής ενισχύει την ατμόσφαιρα από τα διάφορα περιβαλλοντολογικά εφέ κ κάποιες φορές χτίζει ένταση.

Εκτός από το story mode το οποίο διαρκεί 6 – 8 ώρες διάρκεια υπάρχει και το co-op mode. Πρόκειται για κάποιους θεματικούς από το story mode χάρτες όπου καλούμαστε να επιβιώσουμε και σκοτώσουμε κύματα εχθρών με ένα άλλο άτομο Online. Πρόκειται για μία σημαντική προσθήκη η οποία κάθε άλλο παρά απαρατήρητη περνάει και σίγουρα είναι άκρως διασκεδαστική με παρέα (Co-op).  Οι εχθροί είναι αισθητά πιο πολλοί και η δυσκολία αισθητά μεγαλύτερη σε  αντίθεση με το story mode που δεν έχει να διαλέξεις επίπεδο δυσκολίας καθώς η δυσκολία εκεί αυξομειώνεται δυναμικά ανάλογα με το πόσο καλά τα πάμε! Μάλιστα στις 27 Ιουνίου κυκλοφόρησε και ένα δωρεάν update με νέους χάρτες από τους οποίους 2 είναι με “παγωμένο” θέμα, νέο mode όπου όλοι οι χάρτες Co-op παίζονται και Solo με το όνομα Challenge mode, ένα skin για το χαρακτήρα μας που το αλλάζουμε όποτε θέλουμε ακόμα και στο story mode, κάποια νέα διακοσμητικά στο άκρως οπτικά εντυπωσιακό Lobby και νέα trophies.

Ανακεφαλαιώνοντας το Farpoint είναι ένα εκπληκτικό ΑΑ First Person Shooter που τα κυρίως θετικά έχουν να κάνουν με το χειρισμό, τη παρουσίαση και την αίσθηση αυτών και όχι τόσο με το level design η την ποικιλία των πράξεων που κάνουμε. Απουσιάζουν δυστυχώς κάποια στοιχεία που είναι πλέον στάνταρ σε άλλα shooters όπως loot, στοιχειώδη εξερεύνηση, παραπάνω αλληλεπίδραση με περιβάλλον, collectibles, skills κτλ. Πάραυτα είναι από τα καλύτερα παιχνίδια VR  και ίσως  προσωπικά από τα καλύτερα FPS που έχω παίξει ώρες ώρες, όχι λόγω gameplay απαραίτητα αλλά σίγουρα λόγω immersion και Aim controller.
Η παρακολούθηση στιγμιότυπων μέσω screenshots η βίντεο το αδικούν πάρα μα πάρα πολύ και μόνο με Hands On μπορούμε να καταλάβουμε πόσο καλά “νιώθει” και “δείχνει” το Farpoint. Είμαι σίγουρος ότι η Impulse Gear την επόμενη φορά μόνο παραπάνω μπορεί να πάει. Συστήνεται ανεπιφύλακτα με το Aim controller.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro + Aim controller
Είδος: First Person Shooter
Κυκλοφορεί αποκλειστικά για: Playstation VR στα 30 ευρώ
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 16/05/2017
Εταιρία ανάπτυξης: Impulse Gear
Εκδότρια εταιρία: Sony

8.5 ΣΙΓΟΥΡΗ ΑΓΟΡΑ

The Good

  • Immersive
  • Aim controller - φανταστικός χειρισμός - εκπληκτικό gunplay
  • 90 fps και εκπληκτικά γραφικά για VR
  • Replay value
  • Περιεχόμενο και εκτός story mode
  • Χαμηλή τιμή πλέον

The Bad

  • Απλό γραμμικό level design
  • Όχι εξερεύνηση - puzzles - collectibles
  • Όχι επιλέξιμο επίπεδο δυσκολίας στο story mode
8.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Related Posts

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr