Busted.gr

Don’t Knock Twice (for playstation VR)

Don’t Knock Twice (for playstation VR)

ΜΗ (ΘΑ) ΧΤΥΠΗΣΕΙΣ 2 ΦΟΡΕΣ

Όλοι μας έχουμε δει ταινίες τρόμου σαν ένοχη απόλαυση, που εξελίσσονται σε σπίτια και με τον πρωταγωνιστή  να πηγαίνει πάντα οικειοθελώς στα πιο απίθανα σημεία ενώ θα έπρεπε να έχει φύγει τρέχοντας από το σπίτι μέσα από την πόρτα αφήνοντας την σιλουέτα του σε αυτή. Έχετε ποτέ αναρωτηθεί ποτέ όμως πως είναι να είσαστε εσείς ο πρωταγωνιστής; Ε λοιπόν το Don’t Knock Twice ήρθε στο VR να μας λύσει την απορία και να μας διασκεδάσει τρομοκρατώντας μας. Το Don’t Knock Twice (υπάρχει και ταινία, η οποία όμως δεν απαιτείται για να το παίξουμε) δεν είναι ένα πρωτότυπο παιχνίδι ούτε το πρώτο τέτοιου ύφους στο VR και κυκλοφορούν ήδη παρόμοια όπως τα Paranormal Activity και Resident Evil.
Ξεκινώντας από τα βασικά, το παιχνίδι παίζεται με 2 Move χειριστήρια ή το DualShock 4. Συστήνονται τα Move και μάλιστα σε όρθια θέση αν και καθισμένοι πάλι μπορούμε να παίζουμε απροβλημάτιστα. Μάλιστα υπάρχει και ρύθμιση ώστε το ύψος μας να φαίνεται σωστά στο παιχνίδι καθώς το default μας κάνει να είμαστε πιο κοντοί από όσο πρέπει. Τα Move αποτυπώνονται στο παιχνίδι ως τα χέρια μας και μπορούμε να πιάνουμε αντικείμενα, να ανοίγουμε πόρτες από το πόμολο, να σκύβουμε, κοινώς για να εκτελούμε πράξεις.


Εικόνα 1: κρατάμε το κερί για να φωτίσουμε το αθώο άδειο χολ. Τι μπορεί να πάει στραβά;


Η κίνηση στο χώρο γίνεται με teleportation καθώς δεν υπάρχει ελεύθερη κίνηση όταν το παιχνίδι το παίζουμε σε VR έκδοση, είτε με Move είτε με DualShock 4 .  Δείχνουμε με πατημένο το Move Button και το αφήνουμε και ξαφνικά βρισκόμαστε εκεί που θέλουμε. Ενώ μπορούμε να κινούμε το κεφάλι μας προς πάσα κατεύθυνση δεν υπάρχει ούτε ρευστή ελεύθερη κίνηση όταν περιστρέφουμε την κάμερα καθώς και αυτό γίνεται με fixed click turning, δηλαδή πατάμε τον κύκλο στο αριστερό Move και στρίβουμε κατά 90 μοίρες αριστερά κ.ο.κ. Τέλος, προκειμένου να μη γέρνουμε προς τα μπρος ή να σκύβουμε μπορούμε με το τρίγωνο να επεκτείνουμε το χέρι μας αρκετά μακριά, προσωπικά ενώ είναι χρήσιμο δε το πολυχρησιμοποίησα αφού ήταν λιγότερο immersive.

Ο developer υπόσχεται οτι θα βγει update με ελεύθερη κίνηση και ότι δεν επηρεάζεται το πόσο immersive είναι το παιχνίδι στη παρούσα κατάστασή του. Θα συμφωνήσω με τη δήλωσή του μόνο και μόνο γιατί η ελεύθερη κίνηση δε μου έλειψε παρά μόνο ελάχιστα στις τελευταίες στιγμές. Στα χαρτιά ακούγεται άσχημο αλλά προσωπικά δεν επηρέασε καθόλου τη ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Και αυτό γιατί η παρουσίαση του παιχνιδιού είναι επιτυχημένη τόσο στο οπτικό όσο και στο ακουστικό μέρος.


Εικόνα 2: η κίνηση με τα move με teleportation σε εφαρμογή. Δεν είναι τόσο άσχημο όσο ακούγεται. Θα βγει update για ελεύθερη κίνηση κάποια στιγμή.


Τα γραφικά είναι όμορφα και καλοσχεδιασμένα (Unity Engine). Κάθε τι απεικονίζεται πιστά με σωστή αρχιτεκτονική και σωστό μέγεθος.  Μπορείτε να δείτε κάποιες ενδεικτικές εικόνες στο τέλος. Η αίσθηση του ότι είμαστε μέσα σε ένα άδειο σπίτι, ενώ αυτό είναι διατηρημένο, καθαρό και τακτοποιημένο κατά τη διάρκεια κάποιας βροχερής νύχτας είναι πολύ ζωντανή, ρεαλιστική και πιο τρομακτική από όσο φανταζόμαστε. Η πλήρως απομόνωση μέσω των ακουστικών από το εξωτερικό περιβάλλον συμβάλει πάρα πολύ σε αυτό: ο ήχος από της φλόγες από το τζάκι, η άβολη ησυχία στα άδεια χολ,  η βροχή από έξω, το μέτρημα των ρολογιών, οι ξύλινοι ήχοι της πόρτας και των πατωμάτων, η απουσία ήχων έμβιων όντων και “ζωντανού” περιβάλλοντος, ο ανυπόμονος ήχος της δόνησης από το εκάστοτε spooky sms που λαμβάνουμε στο κινητό μας (έχουμε μόνιμα ένα κινητό πάνω μας). Η περιήγηση μέσα στα άδεια χολ και οικείους καθημερινούς χώρους όπως κουζίνα, μπάνιο, σαλόνι, κρεβατοκάμαρες με τις παραπάνω οπτικοακουστικές πινελιές καλλιεργεί μία ατμόσφαιρα μοναχικότητας και “ότι κάτι είναι λάθος εδώ αλλά θα περιηγηθώ και άλλο”. Οι αναπόφευκτες στιγμές jumpscare έρχονται όχι σε ανύποπτο χρόνο αλλά όχι και σε προβλέψιμο. Σίγουρα θα φωνάξετε. Υπάρχει μεγάλη ένταση και μέρος αυτής οφείλεται στο ανατριχιαστικό λιτό ambient soundtrack, το υπόκωφο μπάσο του κυριολεκτικά μας σηκώνει την τρίχα. Να σημειώσω ότι οι χώροι που επισκεπτόμαστε αφορούν ένα σχετικά μεγάλο σπίτι (με υπόγειο φυσικά, τι horror θα ήταν εξάλλου) και η διαδρομή που θα κάνουμε είναι γραμμική. Κάποια δωμάτια κλειδωμένα θα τα επισκεφτούμε αργότερα. Σε καμία περίπτωση το σπίτι δεν είναι μεγέθους και πολυπλοκότητας της βίλας του resident evil 1.


Εικόνα 3: Οι οικείοι χώροι (κουζίνα) είναι πιο απειλητικοί.


Στόχος μας είναι να βρούμε τη κόρη μας και η ενώ ιστορία είναι λίγο ακατανόητη, κάποια στοιχεία μέσω ημερολογίων και άλλων γραπτών μέσων προσπαθούν να την εμπλουτίσουν. Αρνητικό είναι ότι δε μπορούμε να πεθάνουμε από την Baba Yaga αλλά ο φόβος που νιώθουμε στις στιγμές έντασης δε μειώνεται καθόλου. Πρόκειται για την μαγεία του VR μιας και είμαστε “εκεί μέσα“. Χαρακτηριστικό είναι ότι κυκλοφορούσα με το τσεκούρι το οποίο χρησιμοποιείται για να ανοίγεις τις πόρτες (Here’s Johny!) μόνο και μόνο για νιώθω κάποια ασφάλεια και η αλήθεια είναι πως λειτουργούσε. Το όλο βράδυ που θα περάσουμε στο Don’t Knock Twice διαρκεί τουλάχιστον 2 ώρες και αν επιχειρήσουμε να βρούμε και τα collectibles υπό τη μορφή ρώσικης κούκλας Matryoshka τότε υπολογίστε παραπάνω (μου πήρε 2 sittings, περίπου 4 ώρες). Υπάρχουν και 2 τέλη και πρέπει να το παίξουμε 2 φορές . Παρόλο που παίζεται και χωρίς VR (η κίνησή του βέβαια είναι κανονική) δε θα το πρότεινα καθώς το δυνατό χαρτί του είναι η ατμόσφαιρα λόγω VR.  To VRείναι που μεγεθύνει τον κόσμο και κάνει το Don’t Knock Twice αυτό που είναι. Η τιμή του παιχνιδιού είναι στα 20€ και παρόλο που replay value στα horror παιχνίδια είναι δύσκολο να επιτευχθεί, αν σκεφτούμε ότι πηγαίναμε κινηματογράφο σε μία ταινία τρόμου με παρόμοια χρήματα (φουλ έξτρα ποπ κορν και αναψυκτικό) είναι σίγουρο ότι η ζυγαριά γέρνει πολύ υπέρ του Don’t Knock Twice. Πέρασα τρομακτικά καλά τις ώρες μου μαζί του.

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro 
Είδος: Horror Adventure
Κυκλοφορεί ψηφιακά για: PS4/PS4 Pro με VR Support, PC (Οculus/HTC Vive)
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 05/09/2017
Εκδότρια εταιρία & εταιρία ανάπτυξης: Wales interactive
7.5 ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ ΚΑΛΟ

The Good

  • Ατμοσφαιρικά τρομακτικό
  • Immersive
  • Καλή τιμή

The Bad

  • Όχι ελεύθερη κίνηση (θα έρθει με update)
  • Μπορούσε να έχει καλύτερη ιστορία
7.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
7.5 ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ ΚΑΛΟ

The Good

  • Ατμοσφαιρικά τρομακτικό
  • Immersive
  • Καλή τιμή

The Bad

  • Όχι ελεύθερη κίνηση (θα έρθει με update)
  • Μπορούσε να έχει καλύτερη ιστορία
7.5 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Related Posts

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr