– Glinda: Bravo team, check your six!
– Tinman: take cover (ψιθυρίζοντας)
Λιγότερο μόλις από ένα μήνα μετά από την κυκλοφορία του The inpatient η Supermassive Games επανέρχεται με το Bravo Team, ένα tactical squad cover based first person shooter με Online δυνατότητες που θα μπορούσε να περιγραφεί και ως μία απόπειρα Rainbox Six σε VR. Με το Bravo team έως πρόσφατα υπήρχε μία γενικότερη σιγή για το “πως” θα έπαιζε το παιχνίδι καθώς πέρα από το trailer δεν υπήρχε τίποτα άλλο επίσημο εκτός από διαδικτυακές εικασίες. Το μόνο γνωστό ουσιαστικά ήταν η υποστήριξη του Aim Controller, ενός εξαιρετικού περιφερειακού. Μάλιστα υπάρχει και για αγορά διαθέσιμο Bundle Bravo team + Aim Controller και η ίδια η Sony φαίνεται να έχει ποντάρει στο Bravo team μιας και πρόκειται για PlayStation VR exclusive. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με το “πως παίζει” το Bravo team.
Gameplay – Χειρισμός
Το κύριο χαρακτηριστικό του Bravo team είναι ότι δε πρόκειται για ένα κλασσικό First Person Shooter όπου κινούμαστε ελεύθερα αλλά ένα tactical cover based first person shooter με arcade αίσθηση στυλ Time Crisis όπου μεταφερόμαστε μόνο από επιτρεπόμενα cover σε επιτρεπόμενα cover. Δηλαδή δε μπορούμε να σταματήσουμε στα ανοιχτά ποτέ, ούτε να πάμε όπου θέλουμε. Ο καλύτερος τρόπος για να περιγραφεί είναι ότι μοιάζει ακριβώς με το σύστημα Cover του Deus ex Μankind Divided ή ακόμα και με τo Xcom: enemy unknown (χωρίς τους γύρους φυσικά): είμαστε σε Cover στοχεύουμε που θέλουμε να πάμε και εφόσον εμφανίζεται το αντίστοιχο εικονίδιο με το αντίστοιχο κουμπί ξεκινάει ο χαρακτήρας μας την κίνηση του αυτόματα. Κατά την διάρκεια της κίνησης η κάμερα γίνεται Third Person, μένει στατική εκεί που είμαστε και βλέπουμε το χαρακτήρα μας που προχωράει προς τη κατεύθυνση που του υποδείξαμε. Κατά την διάρκεια της κίνησης δε μπορούμε ούτε να σταματήσουμε, ούτε να γυρίσουμε πίσω, ούτε να πυροβολήσουμε και είμαστε ευάλωτοι. Μόνο Reload μας επιτρέπεται. Κάτι αξιόλογο είναι ότι αν καταλήξουμε σε δυσμενές σημείο τότε με το πάτημα ενός κουμπιού επιστρέφουμε στις προηγούμενες θέσεις μας με την αντίστροφη σειρά.
Να ξεκαθαρίσουμε εδώ κάτι αυτό μπορεί να ακούγεται κακό, ή άσχημο ή άνευρο η περιοριστικό. Δεν είναι τίποτα από όλα αυτά. Αυτό που είναι στην πραγματικότητα είναι ότι πρόκειται για ένα αμιγώς Tactical σύστημα που δουλεύει όμορφα και διασκεδαστικά αρκεί να επενδύσουμε λίγο χρόνο και να μην πλησιάσουμε το Bravo Team ως ένα κλασσικό FPS. Ένας λόγος παραπάνω να ενισχύσει την προαναφερθέντα τακτικότητα αυτή είναι ότι στο Bravo Team έχουμε πάντα ένα και μόνο συμπαίκτη. Έτσι λοιπόν μπορούμε να δημιουργούμε ανοίγματα με σκοπό κάποιος από τους 2 μας να πάει ασφαλείς στη νέα του θέση, κάποιος να πάει σε σημείο με πλεονέκτημα ύψους (θα το εκτιμήσουμε πολύ), κάποιος να φυλάξει ένα άνοιγμα, κάποιος να κάνει το λεγόμενο Flank. Οι δυνατότητες είναι πολλές και τα λάθη κοστίζουν (στο normal και hard). Οι επιλογές του συμπαίκτη μας είναι τρεις: i) a.i που μάλιστα του δίνουμε 3 βασικές εντολές ii) κάποιος φίλος μας διαδικτυακά όπου αποτελεί και τον καλύτερο τρόπο iii) κάποιος τυχαίος διαδικτυακός συμπαίκτης.
Από περιεχόμενο το Bravo Team έχει το campaign mode (με κάποια στοιχειώδης ιστορία και μία ωραία εισαγωγή πρόλογο) που είναι χωρισμένο σε chapters. Κάθε chapter που τελειώνουμε ξεκλειδώνει και μπορούμε να επιστρέψουμε σε αυτό ανά πάσα στιγμή στο story mode πάλι ή σε μορφή time attack. Τα chapters δεν είναι ούτε μεγάλα ούτε μικρά και κάθε ένα από αυτά έχει μόνο set pieces που μας βρίσκουν αντιμέτωπους με ορδές εχθρών (καλό η κακό εξαρτάται πως το βλέπουμε). Tα Levels έχουν καλό Level design, έχουν όλα διαφορετικό setting και γενικά υπάρχουν ευκαιρίες να παίξουμε δημιουργικά άμα το επιχειρήσουμε. Μάλιστα κάποιες φορές οι δρόμος με το συμπαίχτη μας μπορεί να αλλάξει με στόχο την πλήρη αποδιοργάνωση των αντιπάλων (η τη δική μας) ενώ δε λείπουν και τα stealth kills σε πλήρως προκαθορισμένα σημεία. Στα αρνητικά τώρα: το a.i των αντιπάλων δεν είναι ιδιαίτερα λαμπρό (καθόλου δηλαδή) γιαυτό υπάρχει και μεγάλο πλήθος αντιπάλων, ενώ δε λείπουν και κάποιες αστείες στιγμές. Στα επίσης αρνητικά είναι η έλλειψη ποικιλίας εχθρών και η έλλειψη σε bosses. Τα 3 επίπεδα δυσκολίας μαζί με το πλήθος των αντιπάλων αντισταθμίζουν κάπως το a.i (παίξτε normal αν είστε ελάχιστα έμπειρος ή hard). Από άποψη δυσκολίας ο a.i σύντροφός μας φαίνεται ότι αντέχει πολλές σφαίρες και δε “πέφτει εύκολα, ενώ αυτό κάνει το παιχνίδι πιο εύκολο αφού μας ανασταίνει με 100% επιτυχία στο Normal κάτι ανάποδο (να πέθαινε εύκολα) θα δυσχέραινε το gameplay κατά πολύ.
Το Bravo Team υποστηρίζει Aim controller, dualshock και Move controllers. Και οι 3 τρόποι είναι μια χαρά αλλά προφανώς το Aim Controller κρατεί τα ηνία του Immersion. Το Tracking είναι άψογο με το aim controller ενώ στα move controllers υπάρχει ώρες ώρες ένα θεματάκι λόγω hardware design αφού τα φέρνουμε στο ύψος των ματιών μας και μπερδεύεται το φως. To assault rifle έχει 3 Modes full auto, 3 round burst και single shot. Το sniper rifle έχει λειτουργική διόπτρα που πρέπει να κλείνουμε το ένα μάτι και τα σκόπευτρα είναι όλα ολογραφικά.
Γραφικά – Ήχος
Το Bravo Team οπτικά έχει δόσεις από ανάμεικτες εντυπώσεις ώρες ώρες. H πρώτη φορά που θα τρέξουμε το Bravo team δε θα μας εντυπωσιάσει καθώς το μενού του παιχνιδιού φαντάζει πολύ πρόχειρο σχεδιαστικά με τις επιλογές του. Το Βravo Team δυστυχώς συνεχίζει το ίδιο λάθος από το inpatient: τα χέρια μας είναι μεγάλα και μακριά και νιώθουν πολύ παράξενα οι διαστάσεις μας όπως και γενικά οι διαστάσεις σε όλο το παιχνίδι είναι πιο μεγάλες από όσο πρέπει. Δεν είναι όμως κάτι που δε συνηθίζεται γρήγορα και δε θα μας απασχολήσει παρά μόνο την πρώτη ώρα. Υπάρχουν στιγμές που πολλά στοιχεία στο φόντο απουσιάζουν όπως το έδαφος(!) όταν είμαστε ψηλά στις πολυκατοικίες και κοιτάμε κάτω (αιωρούμαστε όλοι μαζί) ενώ σπίτια και γενικά μακρινά πλάνα στο φόντο είναι μέτρια. Πιθανότατα μέσα στη δράση δε θα τα προσέξουμε αλλά οι απαιτητικοί θα έχουν παράπονο.
Στα θετικά είναι ότι το Bravo team είναι αρκετά όμορφο σε πάρα πολλά σημεία (Unreal engine 4 φυσικά) και η πόλη που θα περιηγηθούμε είναι πειστική. Καπνοί, φωτισμοί, ολογραφικά σκόπευτρα κτλ δείχνουν πολύ ωραία μέσα στο headset. Η Supermassive Games γενικά το κατέχει το γραφικό κομμάτι και το αποδεικνύει ακόμη μία φορά και εδώ. Θα περιηγηθούμε σε γέφυρα, οικοδομή, πεζόδρομο, πλατεία, κλειστούς χώρους κτλ. Υπάρχει δηλαδή ποικιλία και κάθε chapter δε μοιάζει με τα άλλα θεματικά. Ακουστικά το παιχνίδι έχει πολύ καλό ήχο με τα όπλα να έχουν κατάλληλη χροιά χωρίς να κουράζουν καθόλου παρά τις συνεχόμενες ριπές. Επειδή στην πόλη υπάρχει έκτακτη ανάγκη στρατιωτικού νόμου δεν υπάρχει οχλαγωγία, βοή αυτοκινήτων παρά μόνο ο αέρας, τα βήματα μας, οι ατμοσφαιρικοί ήχοι από το περιβάλλον και οι ψίθυροι μας (αφού είμαστε Bravo team). Όλοι οι ήχοι αποτυπώνονται άρτια. Μουσική δεν υπάρχει καθόλου παρά μόνο στο μενού και στα credits γεγονός που προσωπικά με άφησε με παράπονο αν και μπορώ να καταλάβω την απόφαση αυτή καθώς ο καθαρά στεγνός ήχος επηρεάζει το gameplay. Πάραυτα μία στοιχειώδη μουσική θα ενίσχυε τις πολλές στιγμές έντονων ανταλλαγών πυροβολισμών. Συνολικά όμως αρκετά καλός ήχος.
Συνοψίζοντας: Παίζοντας το Bravo team είναι εμφανές ότι δεν απευθύνεται σε κάποιον που θέλει ελεύθερη κίνηση με κλασσικές αναμετρήσεις. Υπάρχουν ήδη τα Doom, Farpoint , Arizona Sunshine για αυτό. Αυτό που προσφέρει το Bravo Team είναι κάτι τελείως διαφορετικό: 2 player Tactical Co-op (online η με a.i bot) με arcade δράση σε στυλ Time Crisis και μεταφορά από Cover σε Cover. Είναι ευχάριστο ότι η Supermassive Games δε το πήγε εκ τους ασφαλούς και βάσει δημοφιλίας αλλά μας έφερε κάτι διασκεδαστικό που μπορούν να το παίξουν όλοι χωρίς Motion sickness. Με την καλή παρουσίασή του και το chapter select είναι φτιαγμένο για να το παίζουμε συχνά και όχι μία φορά μόνο, που διαρκεί το σχετικά διασκεδαστικό αλλά και σχετικά μικρό campaign (3 – 4 ώρες περίπου). Υποστηρίζει και τους 3 τρόπους χειρισμού πολύ καλά (Aim controller, dualshock controller, Move controllers) και είναι μία αφορμή για να επενδύσουμε – αγοράσουμε – παίξουμε με το aim controller. Τα αρνητικά του Bravo Team έχουν να κάνουν με την έλλειψη ποικιλίας σε gameplay και όπλα όμως το μεγαλύτερο είναι η τιμή του που ανέρχεται στα 40 ευρώ. Θαρρώ πως στα 20 ευρώ θα ήταν πιο ειλικρινής τιμή.
[vc_row][vc_column width=”1/2″]

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PS4 Pro
Είδος: Tactical 2 player squad first person shooter
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR 40€ Digital και Retail
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 06/02/2018
Εταιρία ανάπτυξης: Supermassive Games
Εκδότρια εταιρία: Sony Interactive Εntertainment
Ευχαριστούμε θερμά την Supermassive games και τη Sony Hellas για την παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review
[/vc_column][/vc_row] [review]Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!