Busted.gr

Animal Force

Animal Force

Η γη δέχεται επίθεση από εξωγήινους που έρχονται με τα UFO τους να μας απαγάγουν! Ω, τι θα κάνουμε! Τα συμπαθητικά ζωάκια της Animal Force είναι η μόνη μας ελπίδα! Φωνάξτε τα γρήγορα!
To Animal Force είχε κυκλοφορήσει ήδη στο κινέζικο PlayStation Store ως αποκλειστικότητα του PlayStation VR, από τους Κινέζους προφανώς developers ISVR, προτού αυτό έρθει τελικά και προς τη δύση. Το Animal Force στο Single Player Campaign είναι κυρίως ένα Tower Defence παιχνίδι αλλά όχι ένα παραδοσιακό όμως tower defence παιχνίδι. Στο Campaign του αφού κάνουμε το σύντομο απλό και βοηθητικό tutorial του είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τη γη αποκλειστικά με ένα Move Controller και παίζοντας καλύτερα όρθιοι. Όταν ξεκινάμε λοιπόν, μέσω του πυραύλου/κέρσορα που αντιστοιχεί στο Move controller μας πετάμε πάνω από την επιφάνεια της γης, βλέποντας την καμπυλότητά της, προς  το επόμενο φωτεινό Beacon όπου σηματοδοτεί την επόμενη απαγωγή ανθρώπων και κατά συνέπεια μάχη. Είναι προτιμότερο από να διαλέγαμε encounters σε ένα άψυχο μενού καθώς είναι ένα Immersive, όμορφο και λειτουργικό μενού. Στο κομμάτι της μάχης όπου αποτελεί και το ουσιαστικό Gameplay ξεκινάμε κάθε φορά διαλέγοντας τα 3 είδη των ζώων/μονάδων μας που θέλουμε να έχουμε στη μάχη (τίγρης, γερανός, κοτόπουλο, πιγκουίνος, ρινόκερος, γάτα, ταύρος). Καθώς η κάθε μάχη παίρνει μέρος στο ουρανό το κάθε ζωάκι το τοποθετούμε στο αέρα όπου θέλουμε η μπορούμε να το προσκολλάμε στον πύραυλο/κέρσορα μας και να το κουνάμε μαζί του. Σκοτώνοντας εχθρούς εμφανίζονται και άλλα ζωάκια-μονάδες (ένα από τα 3 είδη που προ-διαλέγουμε). Μπορούμε και προσκολλάμε στην αρχή έως και 4 ζωάκια κατά μήκος πάνω στον πύραυλο/κέρσορα μας αν και αυτός αναβαθμίζεται. Μετά από κάποια κύματα εχθρών εμφανίζονται αστέρια τα οποία συλλέγουμε για να αναβαθμίσουμε μόνιμα τις μονάδες μας η το πόσα ζωάκια προσκολλάμε πάνω στον πύραυλό μας. Ξεκινάμε με ένα μόνο είδους ζωάκι στην αρχή και όσο παίζουμε ξεκλειδώνουν και τα υπόλοιπα 7. Κάποια είναι δυστυχώς αρκετά πιο χρήσιμα από άλλα σχεδόν για όλες τις περιπτώσεις και το γεγονός ότι από τα 8 είδη χρησιμοποιούμε μόνο 3 είδη σε κάθε μάχη κάνει την έλλειψη ισορροπίας ακόμα πιο εμφανής. Ποιος θα χρησιμοποιήσει το ζωάκι που βάζει μόνο μια ασπίδα μπροστά του όταν το άλλο βάζει ασπίδα σε κάθε ένα ξεχωριστά σε μία ακτίνα γύρω γύρω; Ποιος θα χρησιμοποιήσει το ζωάκι που βαράει μόνο μπροστά του όταν τα υπόλοιπα 4 αντιλαμβάνονται και βαράνε εχθρούς γύρω τους; Επίσης οι 3 αναβαθμίσεις απαιτούν 25, 75 και 225 αστέρια για κάθε μονάδα, πιστέψτε με τα 225 αστέρια είναι πολλά.
Οι ίδιοι οι εχθροί ως επί το πλείστον δε κινούνται άναρχα αλλά μέσα σε προκαθορισμένες τροχιές που εμφανίζονται και φαίνονται με τη μορφή γραμμών μέσα στο χώρο. Αν αποτύχουμε να σκοτώσουμε κάποιον αυτός επανέρχεται σε μία ειδική τροχιά και κουβαλάει ανθρώπους προς το Ούφο στο βάθος.  Σε 10 απαχθείς ανθρώπους η όταν χάσουμε όλες τις μονάδες μας χάνουμε και πρέπει να παίξουμε το level από την αρχή. Υπάρχουν και διάφορα Bosses τα οποία είναι αρκετά πιο δύσκολα. Γενικά χρειάζεται trial and error για να μάθουμε τα κύματα ων εχθρών και ποιες μονάδες θα μας είναι πιο χρήσιμες. Ενώ το Animal Force ξεκινάει εύκολα, έρχεται η ώρα που ήδη από το 3 (6 συνολικά) chapter η δυσκολία μεγαλώνει αισθητά. Στο 5 chapter εμφανίζονται κάποιοι νέοι εχθροί (όπως σε κάθε chapter) οι οποίοι μάλλον παραβαίνουν τους κανόνες (κινούνται άναρχα) και το καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο: ένα τέτοιο παράδειγμα (υπάρχουν και άλλα) είναι εχθροί με αυτοκτονικές τάσεις που δεν ακολουθούν καμία τροχιά έρχονται γρήγορα πάνω στον κέρσορα μας και για λίγη ώρα οι μονάδες μας γίνονται αόρατες με αποτέλεσμα να μην βλέπουμε τίποτα να χάνουμε ακόμα και σε δευτερόλεπτα. Ενδεικτικό είναι ότι το campaign είναι μικρό σε περιεχόμενο αλλά λόγω της δυσκολίας (ίσως ακατόρθωτο) η διάρκειά του μεγαλώνει αισθητά.

Και είναι πραγματικά κρίμα διότι σαν παραγωγή γραφικών και ήχου το Animal Force είναι χαριτωμένο και προσεγμένο και όχι πρόχειρο. Υπάρχουν στιγμές που όντως θα διασκεδάσουμε (ακόμα και το tower defense νιώθει φρέσκο σε VR) αλλά το κρατάνε πίσω λάθη σε game Design όπως πολύ δύσκολοι εχθροί στα τελευταία stages, ζωάκια/μονάδες που δεν ανταποκρίνονται στη δυσκολία του. Υπάρχει μια κρίση ταυτότητας διότι το χαριτωμένο στυλ του ίσως το κάνει πιο ελκυστικό σε μικρότερες ηλικίες αλλά η δυσκολία που έρχεται αργότερα θα τις απωθήσει.

Όμως το Animal Force εκτός από το campaign που με τη δυσκολία του θα μας πάρει από 5 τουλάχιστον ώρες (έκανα προσωπικά γύρω στις 7) μας δίνει και 3 διαφορετικού τύπου modes Couch co-op ασύμμετρου Multiplayer που δεν έχουν να κάνουν με tower defense καθόλου. Σε κάθε ένα απαιτείται ένας παίκτης VR και από 1 έως 3 άλλους να παίζουν στην τηλεόραση. Αν υπάρχουν παιδιά στο σπίτι θα τα εκτιμήσουμε καλύτερα η προφανώς και με παρέα  (πάνω από ένας είναι το ιδανικό) αλλά μη περιμένουμε και κάτι καινοτόμο.

Το πρώτο λέγεται Steal the Statue όπου οι παίκτες της τηλεόρασης προσπαθούν να κλέψουν τραβώντας η σπρώχνοντας τα πολύτιμα αγάλματα σε διάφορες θεματικές πίστες με περιστρεφόμενους τοίχους ενώ ο VR παίκτης παίρνοντας το ρόλο ενός κανονιού προσπαθεί να τους σταματήσει.


Το δεύτερο λέγεται  Odd One Out και είναι κωμικά διασκεδαστικό. Σε αυτό υπάρχουν αρκετοί όμοιοι npcs που κινούνται άναρχα και απρόβλεπτα. Σε αυτούς ανάμεσα κυκλοφορούν οι παίκτες της τιβι και ο VR παίκτης πρέπει να τους καταλάβει ποιοι είναι με 3 ευκαιρίες. Επειδή δεν είναι καθόλου προφανές ποιοι είναι οι άνθρωποι ο παίκτης VR παίζει ένα παιχνίδι του στυλ “simon says”: έχει 4 κουμπιά που αντιστοιχούν στα κουμπιά του Dualshock (τετράγωνο, τρίγωνο, κύκλος, x) μπροστά του. Κάθε κουμπί αντιστοιχεί σε μία αστεία ακίνητη πόζα την οποία παίρνουν όλοι οι npcs ετεροχρονισμένα, την ίδια πόζα λοιπόν πρέπει να πάρει και ο παίκτης της τηλεόρασης με τα αντίστοιχα κουμπιά.

Το τρίτο λέγεται Divide & Conga και σε αυτό ο VR παίκτης προσπαθεί με το κανόνι του να διαλύσει την αλυσίδα ανθρώπων που φτιάχνει πίσω του o παίκτης της τηλεόρασης προτού μαζέψει τους απαιτούμενους ανθρώπους.

Συνοψίζοντας: To Animal Force είναι παιχνίδι με single player και τοπικό multiplayer. Tο single player είναι ένα μη παραδοσιακό Tower Defence παιχνίδι σε VR που γίνεται τόσο διασκεδαστικό στη  αρχή όσο και αποκαρδιωτικό στις τελευταίες πίστες λόγω της απαιτητικής δυσκολίας του. Η παρουσίασή του είναι χαριτωμένη και η εικόνα διατηρείται καθαρή στο Ps4 Pro. Αν έχουμε παιδιά στο σπίτι ή θέλουμε να γελάσουμε με τους φίλους μας τότε το multiplayer ( έως 4 άτομα) θα μας δώσει κάποιες έξτρα ώρες γέλιου με απoκορύφωση το mini game odd one out. Στα 15 ευρώ σαν budget τίτλος δικαιολογεί πλήρως το περιεχόμενό του αλλά μη περιμένουμε κάτι καινοτόμο η κάτι που θα μας πάρει τα μυαλά.

 

Πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για Review: PlayStation 4 Pro
Είδος: Tower Defense και συλλογή από mini Mp games
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 23/05/2018
Κυκλοφορεί για: PlayStation VR (Ψηφιακά 15€)
Εταιρεία Ανάπτυξης: ISVR
Εκδότρια Εταιρεία: Sony Interactive Entertainment

Ευχαριστούμε θερμά την Sony Hellas για τη παραχώρηση του παιχνιδιού για τις ανάγκες του Review

6 ΤΙΜΙΟ

The Good

  • Χαριτωμένη παρουσίαση με καθαρό σχέδιασμό
  • Campaign και Multiplayer
  • Γίνεται διασκεδαστικό ώρες ώρες
  • Σωστή τιμή για αυτά που προσφέρει

The Bad

  • Δυσκολία σε αποκαρδιωτικό σημείο στο single player
  • Δεν είναι όλες οι μονάδες χρήσιμες στο single player
  • Δε θα μας ξετρελάνει λόγω του είδους του
6 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Θα μπορούσα να πάρω σύνταξη απο το playtime μου. Θα ήθελα. Μέχρι τότε θα παίξω κάτι απο Bioware.

Powered by busted.gr busted.gr busted.gr