Δείτε στο νέο μας Βίντεο: «Η Sony συνεχίζει να κάνει τα... δικά της | Game Recap #157»

Αναδρομή στην ιστορία του Diablo – Μέρος 1ο

Πριν λίγες ημέρες η αγαπητή σε πολλούς από μας Blizzard έβγαλε ένα καινούριο patch για ένα από τα πιο παλιά της παιχνίδια. Το Diablo 2 και το expansion του με τον τίτλο Lord of Destruction επίσημα έχουν φτάσει στην εκδοσή 1.14a και η ανανέωση τους αυτή έγινε φέτος, το 2016, δηλαδή 15 χρονιά μετά την αρχική τους κυκλοφορία.

Όχι μόνο αυτό αλλά λίγες ημέρες μετά κυκλοφόρησε και ένα patch για το Warcraft 3 και το δικό του expansion κάνοντας κάτι που πολλές εταιρίες δεν είναι δυνατό να κάνουν αυτήν την εποχή, να υποστηρίξουν τα παλιά τους παιχνίδια.

Με αυτήν την κίνηση της και με το νέο του ότι βγήκε κάτι το καινούριο σε ένα από τα πιο αγαπημένα μου παιχνίδια στον υπολογιστή, αποφάσισα να το εγκαταστήσω πάλι και να αρχίσω μερικούς νέους χαρακτήρες. Μαζί με αυτήν την δίκη μου όρεξη ακολούθησαν και δυο φίλοι όπου εγκαταστήσαμε το Ηamachi και παίξαμε σε Virtual LAN παρέα σαν να ήταν 2002 και πάλι. Το κυνήγι για τον Diablo και τα αδέρφια του είχε αρχίσει για έμενα ξανά μετά από λίγα μόνο χρόνια απουσίας.

Με την επιστροφή μου σε αυτόν το γνώριμο κόσμο, επέστρεψε και η αγάπη μου για την ιστορία αυτού του παιχνιδιού αλλά και για την εξέλιξη του στο πέρασμα των χρόνων. Οπότε αποφάσισα να γράψω όσο πιο πολλά μπορούσα μέσα σε λίγα μικρά κείμενα και να σας μάθω μερικά πράγματα για την ιστορία του κόσμου του Diablo και την επιρροή τους στο gaming και στο είδος των Hack & Slash Action Role Playing Games.

Ας ταξιδέψουμε παρέα λοιπόν σε σκοτεινά μπουντρούμια γεμάτα δαίμονες.

diablo-6

Η αρχαία Ιστορία του κόσμου του Diablo
(πολύ πριν το πρώτο παιχνίδι της σειράς)

Πριν από χιλιάδες χιλιάδων έτη, στο γνωστό σύμπαν μαίνονταν ο πόλεμος ανάμεσα στους αγγέλους και στους δαίμονες, ένας πόλεμο που έμοιαζε ατελείωτος και για αυτό αποκαλέστηκε η Αιώνια Διαμάχη (Eternal Conflict).

Οι δυο αντίπαλες πλευρές έμοιαζαν ισοδύναμες διαιωνίζοντας έτσι την συνεχόμενη καταστροφή, όμως έκανε την εμφάνιση του ένα πλάσμα που είχε και το αγγελικό αλλά και το δαιμονικό στοιχείο άλλα δεν ήταν τίποτα από τα δυο.

Το όνομα αυτού του πλάσματος ήταν Νεφελίμ -ή απλά άνθρωπος- και έγινε ένα πολύ σημαντικό όπλο και για τις δυο πλευρές αυτού του πόλεμου. Τα πλάσματα κατοικούσαν σε ένα κομμάτι του σύμπαντος που αποκαλούταν Καταφύγιο (Sanctuary). Τότε ήταν που άρχισε ένα νέου είδους πόλεμου με μεταμφιεσμένους αγγέλους και δαίμονες να κυκλοφορούν ανάμεσα στους απλούς ανθρώπους και να κάνουν τα πάντα για να τους επηρεάσουν προς το μέρος τους.

Αυτός ο διαφορετικός πόλεμος αποκαλέστηκε ως “Ο Πόλεμος των Αμαρτιών” (Sin War) και η λήξη του ήρθε όταν ξέσπασε ένας εσωτερικός πόλεμος στην πλευρά των δαιμόνων που οδήγησε στην εκθρόνιση και εξορία των τριών πιο δυνατών από τους επτά άρχοντες δαίμονες.

Οι τρεις πιο δυνατοί άρχοντες ήταν ο Diablo, ο άρχοντας του τρόμου, ο Baal, ο άρχοντας της καταστροφής και ο Mephisto, ο άρχοντας του μίσους. Η εξορία τους ονομάστηκε Σκοτεινή Εξορία (Dark Exile) και ο τόπος που τους εξόρισαν ήταν το ίδιο το Sanctury. Οι τέσσερις κατώτεροι άρχοντες δαίμονες πίστεψαν ότι έτσι οι Άγγελοι θα στραφούν μακριά από τις πύλες των ουρανών, αφήνοντας τες αφύλακτες προς αυτούς έτοιμες για κατάκτηση.

Τα τρία Αρχέγονα Κακά (Prime Evils), οι πρώην άρχοντες δαίμονες τώρα ήταν μόνοι, αδύναμοι και χωρίς τους στρατούς τους. Άρχισαν να περιφέρονται στον θνητό κόσμο προσπαθώντας να ανακάμψουν, να προσαρμοστούν και να τον κατακτήσουν. Ευτυχώς για τους ανθρώπους αυτό ήταν κάτι που δεν έγινε.

Decoration_Burning_Demon_Skulls1
Μια ομάδα αγγέλων, με πιο σημαντικό ανάμεσα τους τον αρχάγγελο Tyrael, με την βοήθεια του τάγματος μάγων Horadrim έβαλαν σε εφαρμογή ένα σχέδιο για να τους παγιδεύσουν μέσα σε κρυστάλλους.

Δυστυχώς όμως αυτό δεν έγινε χωρίς κάποιο αντίτιμο, και αυτό το αντίτιμο ήταν αρκετές ζωές. Το κυνηγητό των εξόριστων κράτησε τουλάχιστον έναν αιώνα και αρκετοί απλοί άνθρωποι και άγγελοι έχασαν την ζωή τους ενώ οι Horadrim σχεδόν ξεκληρίστηκαν. Οι τρεις μεγάλοι εξόριστοι άρχοντες αποδείχθηκαν πολύ πιο δυνατοί από όσο περίμεναν αρχικά και ήταν ικανοί να επηρεάζουν τον κόσμο ακόμα και σε αυτήν την αδύναμη και ηττημένη εκδοχή τους από τα δαιμονικά αδέρφια τους.

Ο Diablo φυλακίστηκε στον κρύσταλλο και εκείνος κρύφτηκε καλά μέσα στα έγκατα της γης, κάτω από μια παλιά μικρή εκκλησιά, εκεί που αργότερα θα χτιζόταν η μικρή πόλη Tristramα στο βασίλειο του Westmarch.

Ο Mephisto φυλακίστηκε κάτω από την μητρόπολη της Θρησκείας Zakarum βαθειά μέσα στις ζούγκλες του Khejistan και θα πρόσεχαν τον κρύσταλλο φυλακή του για τους επόμενους αιώνες με αρκετούς καλοεκπαιδευμένους Paladin ιππότες.

Ο Baal όμως ήταν ο πιο δύσκολος από τους τρεις. Μέτα από μια πολύ μεγάλη μάχη με δεκάδες θύματα κατάφεραν να τον φυλακίσουν σε έναν κρύσταλλο που όμως εκείνος έσπασε σε δεκάδες ανόμοια κομμάτια.

Αυτό ανάγκασε τους μάγους να βάλουν μια καινούρια λεπτομέρεια στο πως θα τον φυλάκιζαν. Να βάλουν τον μεγαλύτερο κρύσταλλο σε έναν ζωντανό άνθρωπο σαν φύλακα της θέλησης αυτού του μεγάλου κακού. Ο Baal φυλακίστηκε μέσα στον κρύσταλλο που τον κάρφωσαν στο σώμα ενός ισχυρού μάγου, του Tal Rasha, που οι Horadrim ανάγκασαν να φυλακίσουν ζωντανό μέσα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο τάφο με παγίδες για να μην μπορεί να μπει και να βγει κανένας, με σκοπό να τους κρατήσουν εκεί μέσα φυλακισμένους για πάντα.

Το σχέδιο τους έπιασε ή τουλάχιστον έμοιαζε ότι έπιασε για κάποιες γέννες και οι ελάχιστοι Horadrim προσπάθησαν να κάνουν τα πάντα για να ξεχάσει ο κόσμος την ύπαρξη τους και το πέρασμα τους από τον θνητό κόσμο. Αρκετοί αιώνες πέρασαν, ο κόσμος σχεδόν ξέχασε την ύπαρξη των δαιμόνων και αγγέλων, οι Horadrim έγιναν μύθος και ότι οι τρεις πιο ισχυροί άρχοντες δαίμονες περπάτησαν στην γη του Sanctuary έγινε ένας θρύλος που έλεγαν οι γέροντες στα εγγόνια τους για να τα τρομάζουν.

Diablo_Samwise004b

Το πρώτο παιχνίδι και ο άρχοντας του τρόμου

Ο πρώτος από τους τρεις που κατάφερε όμως να υπερνικήσει την κρυστάλλινη φυλακή του ήταν ο Diablo. Μεσώ ονείρων κατάφερε να επηρεάσει τον βασιλιά Leoric και τον Αρχιερέα Lazarus ώστε να βρουν την φυλακή του και να κομματιάσουν τον κρύσταλλο του. Όπως κι έγινε.

Αδύναμος και ακόμα δεμένος από έναν κρύσταλλο ο Diablo άρχισε να αναζητεί κάποιον να γίνει ο καινούριος φορέας του. Αφού έφτασε στην τρελά και στον θάνατο τον τοπικό βασιλιά κατάφερε και έβαλε τον κρύσταλλο στο νεαρό γιο του. Ο Diablo είχε τώρα πάρει μια μορφή κοντινή στην αρχική του και έχτισε σιγά σιγά έναν μικρο στρατό στα έγκατα της γης που τον φυλάκισαν, όμως δεν ήταν ακόμα πολύ δυνατός για να μπορέσει να φύγει από εκεί και να κατακτήσει τον κόσμο.

Για αρκετά χρονιά το βασίλειο γύρο από το Tristram είχε γεμίσει από επίδοξους ήρωες και τέρατα. Μέχρι που ένας πολεμιστής κατάφερε να φτάσει στα σπλάχνα της μικρής κόλασης και να γονατίσει τον ίδιο τον Diablo σε μάχη σώμα με σώμα. Το τερατώδες σώμα του έπεσε νεκρό. Άρχισε να παίρνει την μορφή του γιου του βασιλιά και να ξεχωρίζει έναν μικρό κόκκινο κρύσταλλο από το μέτωπο του. Το κακό είχε ηττηθεί για τώρα αλλά ο πολεμιστής που έγινε Ήρωας είχε μπροστά του την αρχέγονη ουσία του Diablo παγιδευμένη σε έναν σχεδόν ακατάστρεπτο κρύσταλλο από θνητά μέσα.

Ο Ήρωας αποφάσισε ότι υπήρχε μόνο ένας τρόπος για να μην κινδυνέψει ο κόσμος πάλι από τον Diablo και αυτός ήταν το να θυσιαστεί για το καλό του κόσμου του Sanctuary. Σκέφτηκε και αποφάσισε ότι αυτό ήταν το σωστό και κάρφωσε τον κρύσταλλο στο δικό του μέτωπο.

Το ίδιο το παιχνίδι.

Decoration_Magic_Desk_and_Artefacts1

Diablo (1996)

Το αρχικό παιχνίδι κυκλοφόρησε στο τέλος του 1996 στην Αμερική και περίπου έναν χρόνο μετά στην Ευρώπη. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού σε σχέση με άλλα computer RPG της εποχής ήταν ότι έδινε πολύ μεγάλη έμφαση στην ενεργή δράση από τον παίχτη και στους τυχαίους δημιουργημένους χάρτες προς εξερεύνηση και όχι στην τακτική μάχη και στο σενάριο με τις αρκετές επιλογές.

Ένα ακόμα πολύ δυνατό του χαρακτηριστικό ήταν το ότι μπορούσες να παίξεις δικτυακά (LAN και internet μεσω του Battle.net) με τους φίλους σου έχοντας μόνο ένα CD μια και είχες την δυνατότητα να εγκαταστήσεις ένα demo, που αποκαλείτε από το μενού Spawn, αυτού που περιείχε τον Fighter και τουλάχιστον τα δυο πρώτα επίπεδα του παιχνιδιού. Μια έκδοση του μεταφέρθηκε και στο PlayStation το 1998 και εκδόθηκε από την ΕΑ. Φυσικά, λόγω της εποχής και της τεχνολογίας τότε, δεν υπήρχε δικτυακή υποστήριξη αλλά είχε κάποιου είδους “διπλό” και μια ακόμα επιλογή για αφήγηση της ιστορίας του παιχνιδιού, κάτι που δεν υπήρξε πότε στην έκδοση για υπολογιστή.

Το Gamespot του έδωσε το βραβειo Game of the Year για το 1996 και μέχρι και σήμερα θεωρείται ένα από τα καλύτερα PC games και ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που κυκλοφορήσαν πότε. Σύμφωνα με την ίδια την Blizzard, το 2001 είχε ξεπεράσει τις 2.5 εκατομμύρια πωλήσεις και μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα έχουν προσθέτει τουλάχιστον μισό εκατομμύριο ακόμα.

Prince_Albrecht_s_Corruption

Diablo – Hellfire (1997)

Την επόμενη χρονιά η Blizzard μετέφερε την ανάπτυξη του expansion στην Sierra μια και ήθελε να έχει το σύνολο της ομάδας της στραμμένη στην ανάπτυξη του StarCraft, του Diablo 2 και στην βελτίωση του Battle.net.

Πολλές από τις ιδέες που είχε η ομάδα για το Diablo 2 έκαναν την αρχική τους εμφάνιση σε αυτό το expansion. Αντικείμενα όπως οι μαγικοί ρούνοι και μερικά επιπλέον επίπεδα κάτω από τον τελικό που πολεμάς τον Diablo ήταν πειράματα και θεματικές δοκιμές από την Blizzard.

Το Hellfire δεν προσφέρει τίποτα στο σενάριο της σειράς αλλά μονάχα ώρες επιπλέον στο gameplay για τους πολλούς fans του αρχικού παιχνιδιού.
Επίσης, το Hellfire δεν είχε δικτυακή υποστήριξη από την Blizzard στο Battle.net αν και η ίδια το πρόσφερε σε ειδικό πακέτο μαζί με το Diablo το 1998.

Intro του Diablo

Πείτε μας τις απόψεις σας και μείνετε συντονισμένοι για την συνέχεια του αφιερώματος. Ποιες είναι οι αναμνήσεις σας από το Diablo;

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!