Αποκλειστική Συνέντευξη Για Το Dawn of the Evil

Το Busted.gr εξασφάλισε μια συνέντευξη με τους indie δημιουργούς του Dawn of the Evil, ενός RPG που ακούγεται τουλάχιστον εντυπωσιακό και το πρώτο τρέιλερ δείχνει την δυνατότητά του να είναι πανέμορφο.

Μετά από λίγο ψάξιμο, ήρθαμε σε επαφή με την Eastglade Entertainment, μια μικρή οκταμελή εταιρία ανάπτυξης παιχνιδιών από την Ρίγα, την πρωτεύουσα της Λετονίας. Στόχος της μικρής ομάδας είναι να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι στα χνάρια του The Witcher, το οποίο θαυμάζουν πολύ, αλλά να ξεφύγουν από τα πρότυπα του RPG είδους. Αντί για τον παγκόσμιο ήρωα, έχουμε τον απλό άνθρωπο. Αντί για το αδύνατο, “από μηχανής θεού” άγγιγμα στις καταστάσεις, έχουμε το φυσιολογικό με μια μικρή δόση του αδύνατου.

Η παραγωγή του ξεκίνησε την άνοιξη, και λίγο αργότερα στράφηκαν στο IndieGoGo (κατευθυνθείτε εδώ για να συνεισφέρετε) για να εξασφαλίσουν ένα μεγαλύτερο μπάτζετ μέσα από το gaming κοινό, καθώς δεν ήθελαν σε καμιά περίπτωση να ασχοληθούν με οποιονδήποτε εκδότη. Αυτό τους δίνει την απαιτούμενη ελευθερία έκφρασης της δημιουργίας τους, έχοντας το δικαίωμα να κάνουν ό,τι θέλουν με τον τίτλο. Έναν τίτλο που ακούγεται τουλάχιστον ενδιαφέρων, αν αναλογιστούμε όχι μόνο την τοποθεσία και τοποθέτηση στον χρόνο, αλλά και τις υποσχέσεις πως μιλάμε για ένα RPG που πρέπει να καταστρέψεις θρυλικές δυνάμεις όντας ένας απλός θνητός — δίνοντας μεγάλη έμφαση στο τελευταίο κομμάτι. Η κάθε πράξη επηρεάζει το παιχνίδι, χωρίς να είναι “καλό/κακό” οι επιλογές σου. Ένα παράδειγμα που μου έδωσαν οι κατασκευαστές είναι ότι αν αρνηθείς να ταΐσεις έναν ζητιάνο κάπου στις αρχές του παιχνιδιού, αυτό σημαίνει πως ο αρχάγγελος μπορεί να σου αρνηθεί το ίδιο πράγμα στο τέλος κάποιας αποστολής με άγνωστα αποτελέσματα και τροπή των σχεδίων σου. Δεν σημαίνει πως το παιχνίδι δεν θα μπορεί να τερματιστεί ή ότι οι επιλογές σου δεν θα έχουν βαρύτητα — κάθε άλλο, κάνει την κάθε επιλογή να έχει απρόβλεπτα αποτελέσματα. Η διάρκεια και η δυσκολία του ταξιδιού σου να σώσεις τον κόσμο θα κριθεί καθαρά από τις επιλογές σου. Και είναι τουλάχιστον φρέσκο το να έχουμε την δυνατότητα “γκρι” επιλογών, πέρα από το μαύρο και το άσπρο που πολλές φορές δεν εκφράζουν αυτό που ψάχνουμε.

Χωρίς περαιτέρω παρουσίαση, προχωράμε στο τί μας είπε ο Lesja Gonchar, υπεύθυνος κοινότητας της Eastglade, για το Dawn of the Evil.

morning-(1)

X: Καλησπέρα Lesja! Θα ήθελα να μου πεις δύο λόγια για το παιχνίδι ώστε να το παρουσιάσω στο ελληνικό κοινό. Καταρχήν, είναι το πρώτο σας παιχνίδι; Έχετε έμπειρα μέλη στην ομάδα;

L: Καλησπέρα Χρήστο! Είναι το ντεμπούτο μας ως παραγωγοί παιχνιδιών· παλιότερα είχαμε δουλέψει στον ίδιο κλάδο για άλλες εταιρίες πριν αναλογιστούμε ότι πρέπει να δημιουργήσουμε κάτι πιο παγκόσμιο από απλά παιχνίδια για tablet, κάτι πραγματικά δικό μας.

Χ: Ποια είναι η έμπνευσή σας για το παιχνίδι, για το σκηνικό, για το gameplay;

L: Δεν σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε ένα τυπικό RPG (ο κόσμος έχει ήδη μια μεγάλη γκάμα από αυτά) αλλά θέλαμε να δώσουμε τον αέρα της περιπέτειας, καμιά φορά και του φόβου, για να “βουτήξει” μέσα ο παίχτης. Ο παίχτης ζει σε αυτή την ατμόσφαιρα και προσπαθεί όχι απλώς να επιβιώσει, αλλά και να πετύχει τους στόχους του. Αλλά με τι κόστος; Ο παίχτης θα πρέπει να προκαλέσει νέους τύπους τεράτων σε μάχη. Η διαφορά [με άλλα παιχνίδια] είναι ότι ο παίχτης δεν είναι ο Superman, και κάθε ένα τέρας μπορεί να τον οδηγήσει στον θάνατο. Με άλλα λόγια, το παιχνίδι κινείται μεταξύ action και survival horror. Όμως στο τέλος του παιχνιδιού, ο πρωταγωνιστής θα είναι πιο τρομακτικός για τους ανθρώπους από ότι τα τέρατα. Η έμπνευση για αυτές τις επιλογές ήρθε από παγκόσμιους κολοσσούς, όπως το The Last of Us, Heavy Rain, The Witcher κ.ά. Ο σεναριογράφος μας εκτιμά ιδιαίτερα τα βιβλία του Stephen King και καμιά φορά θα αντιμετωπίσετε καταστάσεις ή αποστολές που θυμίζουν μερικά σημεία του “The Mist” [βιβλίο του King].

Χ: Δηλαδή, αν μπορούσατε να το συγκρίνετε με ένα άλλο παιχνίδι από την αγορά, ποιο θα ήταν;

L: The Witcher, φυσικά.

Χ: Τι πιστεύεις ότι το διαχωρίζει από τα υπόλοιπα παιχνίδια στην αγορά όμως;

L: Το σλόγκαν μας είναι “άνθρωπος, όχι ήρωας” και αυτό είναι το πρώτο πράγμα που χαρακτηρίζει το παιχνίδι μας. Τονίζουμε πως ο πρωταγωνιστής είναι πραγματικός άνθρωπος, χωρίς να έχει υπερφυσικές δυνατότητες όπως στα περισσότερα παιχνίδια πέρα από μια χούφτα. Μην ξεχνάμε ότι θεοί, μούσες, αρχάγγελοι και άλλα εμφανίζονται, οπότε πρέπει να έχει ένα υπερφυσικό στοιχείο… αλλά κατά κύριο λόγο, το πρώτο βήμα του πρωταγωνιστή είναι να πάει πέρα από τους φόβους του και να αναπτυχθεί ως προσωπικότητα. Το σενάριο θα σας κόψει την ανάσα, χωρίς να περιέχει καλές και κακές πράξεις — η ζωή μας είναι διπολική, και μερικοί παίχτες ή NPC’s μπορεί να αρέσκονται στις αποφάσεις του πρωταγωνιστή, άλλοι όχι. Αυτό δεν κάνει μια πράξη καλή ή κακιά. Επίσης, όπως αναφέραμε, θα υπάρχει ένα “φαινόμενο της πεταλούδας” στο παιχνίδι όσον αφορά τις επιλογές, ένα ανοιχτό σενάριο με διαφορετικά μονοπάτια, και σκληροπυρηνική μάχη.

Χ: Ξέρω πως είναι βασισμένο στην πραγματικότητα με μια δόση φαντασίας (αληθινές τοποθεσίες, φανταστικά γεγονότα). Θα μπορούσες να ρίξεις λίγο παραπάνω φως;

L: Πήραμε την ιστορική περίοδο του Μάη το 540 π.Χ. (είχαμε επίσης διοργανώσει και έναν διαγωνισμό στα social media, όπου οι θαυμαστές έπρεπε να μαντέψουν την ακριβή ημερομηνία). Επίσης, πήραμε ακριβώς την αληθινή γεωγραφική τοποθεσία. Όμως, παραλλάξαμε τα ιστορικά γεγονότα και μέρη τόσο ώστε η “γραμμή” μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας να γίνει διάφανη. Έτσι, μερικοί παίχτες μπορεί να νομίζουν ότι ορισμένα πράγματα όντως έγιναν λόγω της απόδοσής μας στο παιχνίδι, όμως ποτέ δεν συνέβησαν πραγματικά. Για παράδειγμα, πήραμε πραγματικά ιστορικά γεγονότα της εποχής όπως το σχίσμα της Βαβυλωνιακής αυτοκρατορίας και την ανάπτυξη της Περσίας, αλλά τα ενώσαμε με την εισβολή τεράτων στα εδάφη της Βαβυλώνας. Τα τέρατα έχουν αναφερθεί πολύ σε λογοτεχνικά έργα της εποχής, οπότε ο παίχτης θα είναι δικαίως μπερδεμένος όταν συναντήσουν τέρας για πρώτη φορά. Επίσης δημιουργήσαμε μια Οργάνωση, που παλεύει ενάντια σε αυτά τα τέρατα, και την ονομάσαμε “Order” (φυσικά, γνωρίζουμε ότι η λέξη “Order” εμφανίστηκε πολύ αργότερα στον πλανήτη). Ο λόγος για την εμφάνιση των τεράτων αντλήθηκε από τα απόκρυφα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης και αρκετά δογματικά βιβλία της Καινής Διαθήκης. Έτσι, ο παίχτης μπορεί να ολοκληρώσει αποστολές ή να μάθει για θρύλους και γεγονότα που μπορεί να έχει δει και αλλού, σε ταινίες, βιβλία κ.ά.

heroes

Χ: Κατάλαβα, ακούγεται ενδιαφέρον μιας και μ’ αρέσει η ιστορία. Η ιστορία είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί εντός του παιχνιδιού, ή να εξελιχθεί και σε sequels; Ρωτάω κυρίως λόγω της ελευθερίας που λέτε ότι υπάρχει, τις επιλογές που μπορείς να κάνεις και όλα αυτά.

L: Αρχικά σχεδιάσαμε μια τετραλογία με αρκετές επιπλέον αποστολές. Φυσικά, πολλά από αυτά θα κριθούν από την επιτυχία της εκστρατείας IndieGoGo που αρχίσαμε, την κυκλοφορία της alpha έκδοσης, την κυκλοφορία του πρώτου κεφαλαίου κ.ά. Αλλά τώρα ξέρεις πως είμαστε σοβαροί με τα σχέδιά μας και σκοπεύουμε να μείνουμε στο είδος για πολύ καιρό.

Χ: Αλήθεια, ποιο είναι το πρόγραμμά σας για τις φάσεις του παιχνιδιού ως την κυκλοφορία;

L: Σχεδιάζουμε να κυκλοφορήσουμε την alpha έκδοση στα μέσα του 2015. Αν όλα πάνε καλά, τότε η beta θα έρθει στις αρχές του 2016 και η ολοκληρωμένη κυκλοφορία μεταξύ φθινοπώρου 2016 και άνοιξης 2017.

Χ: Και ποια μηχανή γραφικών χρησιμοποιείτε;

L: Σταματήσαμε όταν φτάσαμε στην CryEngine. Οι παίχτες μπορούν να δουν τις πρώτες τοποθεσίες και την κίνηση του πρωταγωνιστή στο τρέιλερ του IndieGoGo (σ.σ.: το τρέιλερ το έχω παραθέσει πιο κάτω).

Χ: Πέρα από το Steam, υπάρχουν πλάνα για άλλες πλατφόρμες/λογισμικά συστήματα, εφόσον και οι πωλήσεις το εξασφαλίσουν;

L: Σχεδιάζουμε να το κυκλοφορήσουμε για Windows, Mac, PlayStation 4 και Xbox One, και θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε τις πλατφόρμες αυτές όσο καλύτερα γίνεται. Η CryEngine υποστηρίζει πολλές πλατφόρμες, κι είναι ένας από τους λόγους που την επιλέξαμε.

Χ: Όσον αφορά την χρηματοδότηση, βλέπω στραφήκατε στο IndieGoGo. Έχετε σκεφτεί άλλες μεθόδους δημιουργίας εισοδήματος; Εννοώ, ίσως την ανάπτυξη μικρών τίτλων που θα φέρουν χρήματα για το μπάτζετ του Dawn of the Evil, αναμφίβολα την μεγάλη σας παραγωγή;

L: Σκεφτόμαστε διάφορες πιθανές μεθόδους να αποκτήσουμε κεφάλαιο. Σίγουρα όλα θα εξαρτηθούν από την επιτυχία της εκστρατείας στο IndieGoGo. Επίσης σκεφτόμαστε πιθανούς επενδυτές και κεφαλαιουχικές επιχειρήσεις ως εναλλακτικές λύσεις.

Χ: Βλέπω ότι ασχολείστε πολύ με την θρησκεία και την ιστορία. Θα έκανα λάθος αν έλεγα ότι το στούντιό σας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτά τα θέματα, κι ίσως γίνουν η χαρακτηριστική του ταυτότητα αργότερα, ακόμα και μετά το Dawn of the Evil; Θα δουλεύατε ξανά σε κάτι παρόμοιο;

L: Ο σεναριογράφος βρίσκει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε αυτά τα θέματα. Θα αποκαλύψουμε μερικά μικρά πράγματα, μιας και θέλησε ο ίδιος να απαντήσει αυτή την ερώτηση. Η ιδέα έχει ήδη γραφτεί για τέσσερα παιχνίδια [τετραλογία Dawn of the Evil], με το τέταρτο να είναι και το τελικό. Τα γεγονότα λαμβάνουν μέρος από τις παλιές μέρες της ανθρωπότητας ως και σήμερα, με όλα τα γεγονότα και τις περιόδους να ενώνονται κάτω από ένα κοινό “πλαίσιο” — η μάχη του Ώπις, η άνοδος της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, οι Σταυροφορίες, η εποχή της απόλυτης μοναρχίας, οι Παγκόσμιοι Πόλεμοι. Η μεγάλη γεωγραφική έκταση επίσης θα καλυφθεί στα παιχνίδια — Εγγύς Ανατολή, Τουρκία, Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ρωσία κ.ά. Αν το πρώτο μας παιχνίδι ανταποκριθεί στις προσδοκίες μας (και τα τέσσερα κεφάλαια) τότε υπολογίζουμε να δημιουργήσουμε και άλλα, άσχετα με αυτό.

6

Χ: Εάν τα πάει καλά, κάτι που εύχομαι, και σας γίνει πρόταση από κάποιον εκδότη, θα προσπαθούσατε να κάνετε συμφωνία, ή θα συνεχίζατε το ανεξάρτητο μονοπάτι σας;

L: Τώρα δεν μπορούμε να προβλέψουμε τι θα γίνει και τι θα αποφασίζαμε. Όμως, όταν έκανα την ερώτησή σου στην υπόλοιπη ομάδα, όλοι ψήφισαν να παραμείνουμε ανεξάρτητοι και να προχωράμε με τις δικές μας αποφάσεις.

X: Ποιο στούντιο θα λέγατε ότι σας εμπνέει ή σας εντυπωσιάζει;

L: CD Projekt Red [The Witcher, Cyberpunk 2077].

Χ: Αγαπημένο παιχνίδι;

L: Είμαστε πολλοί στην ομάδα, αλλά τρεις θα απαντήσουμε την ερώτηση. Έχουμε διαφορετικά γούστα! Ο Sergei (σχεδιαστής παιχνιδιού) ορίζει ως αγαπημένα το Resident Evil της Capcom και τα πρώτα μέρη του Gothic της Piranha Bytes. O Borgan (πρόεδρος) αγαπάει το The Witcher και το Skyrim, αλλά του αρέσουν και niche παιχνίδια. Εμένα (Lesja, υπεύθυνος κοινότητας) μου αρέσει πολύ το Diablo για τα γραφικά του και τον τρόπο που συμπεριφέρονται [η Blizzard], ειδικά ο πιο πρόσφατος διαγωνισμός fan-art στο DeviantArt. Ο Konrad, η Lena και άλλα μέλη της ομάδας δεν είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή για να απαντήσουν.

Χ: Είστε από την Λετονία. Εγώ είμαι Έλληνας, και θα έλεγα ότι οι χώρες μας δεν είναι πολύ ανεπτυγμένες στον τομέα της ανάπτυξης παιχνιδιών, αλλά και οι δύο έχουμε άνοδο τα τελευταία χρόνια. Η Λετονία έχει την AmberGames που βγάζει κυρίως mobile τίτλους, κι εμείς έχουμε την Aventurine S.A. (Darkfall Online) και την Nocturnal Works (Eleusis). Θα έλεγες πως τα Βαλκάνια αρχίζουν να ανεβαίνουν στον τομέα;

L: Πιστεύουμε ότι αν πετύχουμε τον στόχο μας θα θέσουμε ένα καλό παράδειγμα για άλλες μικρές βαλκανικές χώρες (όπως η Εσθονία ή η Λιθουανία ή η Ελλάδα) για να παράγουν περισσότερα indie παιχνίδια αλλά και να δουλεύουν το σενάριο. Είναι δύσκολο να πούμε αν τα Βαλκάνια όντως θα αναπτυχθούν στον τομέα, αλλά ειλικρινά ευχόμαστε καλή τύχη σε όλα τα ανεξάρτητα στούντιο γιατί γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι να ξεκινήσεις.

X: Σε ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία, για τις πληροφορίες και για την ευγένειά και συνέπειά σου, Lesja. Ελπίζω όλα να πάνε καλά και να συνεργαστούμε ξανά στο μέλλον!

L: Σε ευχαριστούμε κι εμείς για την συνέντευξη και τα καλά σου λόγια!

Για να βοηθήσετε την ομάδα της Eastglade Entertainment, μπορείτε να συνεισφέρετε στην εκστρατεία ανάπτυξης κεφαλαίου τους στο IndieGoGo (πατήστε εδώ). Τα πακέτα ξεκινάνε από τα 4€, ενώ ανάλογα το πακέτο έχετε και διαφορετικά μπόνους — από πρόσβαση στην beta έκδοση ως μενταγιόν-ρέπλικα και το όνομά σας στα credits του παιχνιδιού. Για να είστε σε επαφή με τους δημιουργούς, μπορείτε να τους βρείτε στο Facebook ή να τους ακολουθήσετε στο Twitter. Φυσικά, το Busted.gr θα συνεχίσει την κάλυψή του για τον τίτλο, οπότε μείνετε συντονισμένοι για τα νεότερα!

 

Μην μένεις σιωπηλός, σχολίασε και πες την άποψή σου ακριβώς παρακάτω!